Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@03:31:53 GMT

70 درصد جمعیت استان البرز غربال‌گری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۷۱۱

70 درصد جمعیت استان البرز غربال‌گری کرونا شدند

افسون تیزویر گفت: وضعیت بیش از ۸۰ درصد افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به صورت حضوری توسط مراقبین سلامت بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افسون تیزویر با اشاره به اینکه غربالگری نزدیک به 7۰ درصد جمعیت استان توسط تیم های بهداشتی به صورت تلفنی انجام شده است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: وضعیت بیش از ۸۰ درصد افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به صورت حضوری توسط مراقبین سلامت بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به فعال سازی ۲۵ مرکز خدمات جامعه سلامت در استان البرز که تا ساعت ۲۴ با حضور پزشک، پرستار و مراقب سلامت  آماده ارائه خدمت به مراجعان هستند، افزود:  ۸۰۱۲ مورد  خدمت در خصوص کرونا  در مراکز ۱۶ ساعته بهداشتی ارائه شده است. 
 
تیزویر افراد خانواده بیماران را  که در منزل مراقبت شده اند 20 هزار و 478 نفر اعلام کرد و اظهار داشت:  آمار بیماران مشکوک به کرونا که در منزل مراقبت شده اند 7576نفر بوده و ۱۸ ایستگاه سیار آموزش و اطلاع رسانی کرونا در سطح استان راه اندازی شده است.
 
وی به راه اندازی 279 کانون مقابله با کرونا در محلات و اجرا و مدیریت برنامه های مقابله به صورت محله محور اشاره و تصریح کرد: 3 هزار و 116 مورد نظارت بر گندزدایی معابر، مبلمان شهری و ...انجام شده است و تا کنون 384 بازدید از جایگاه سوخت بازدید به عمل آورده ایم.
 
تیزویر گفت: 5 هزار و 998 مورد بازدید از نانوایی ها به منظور بررسی پروتکل های ابلاغی و 5 هزار و 787 مورد کنترل و جلوگیری از عرضه مواد غذایی در خارج از واحد صنفی صورت گرفته است، همچنین 388 مورد گزارشات مردمی و شکایات بهداشتی در خصوص عدم ضوایط ابلاغی در خصوص مقابله با بیماری کرونا دریافت کرده ایم.

وی با اشاره به 657 مورد بازدید از مراکز تجمعی بهزیستی، پادگان و زندان، 197 مورد پلمب مراکز عرضه قلیان، تعطیلی 664 مورد مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و 519 مورد تعطیلیاماکن عمومی به دلیل کرونا، افزود:  آموزش و ارسال دستورالعمل ها از طریق فضای مجازی به روابط عمومی ادارات، سازمان های استان، کانال اطلاع رسانی شهرها و سفیران سلامت با استفاده از حدود 200 کانال با مخاطب بیش از 200.000 نفر ارائه شده است.
 
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه تهیه، تکثیر و توزیع بسته های آموزشی نصب 300 بنر و تکثیر بیش از 68 هزار پوستر آموزشی، 220 هزار پمفلت، 15 هزار تراکت آموزشی،  هماهنگی با سایر ارگانها برای تکثیر و توزیع و نظارت و آماده سازی 6 جایگاه قرنطینه را از جمله اقدامات این بخش برشمرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر چهارشنبه در جلسه هفته سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن تشکر از مدافعین سلامت و تببین و روشنگری اقدامات انجام شده اظهار کرد: جمعیت به عنوان عاملی مؤثر در شکل‌دهی به قدرت کشورها به‌ویژه در ابعاد نظامی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی مطرح است به طوری که رشد جمعیت در یک جامعه و کشور به معنای قدرت بیشتر حاکمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مقوله جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر کشور است که نیل به اهداف مهم ملی و نقش‌آفرینی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان امروز بدون توجه به این مؤلفه ممکن نیست.

امام جمعه مشگین شهر بحث بهداشت و دهان را یادآور شد و گفت: از اینکه مدافعان سلامت تلاش برای سلامت مردم می‌کنند مایه مباهات و مجاهدت به معنای واقعی است.

وی به احیای مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، نقش ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام باوقاربا اشاره به برنامه ریزی سفیران سلامت در خانواده اشاره کرد و افزود: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است که با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی به ویژه خود مراقبتی فردی که تاکید بر جذب سفیران سلامت خانواده است.

کد خبر 6087756

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد