Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که زباله و پسماند یکی از عوامل و مرکز انتقال ویروس کرونا است، گفت: شهروندان پسماندهای معمولی روزانه‌ی خود و بیماران کرونایی بستری شده در خانه را به طور کامل ضدعفونی و بسته بندی کنند.

به گزارش خبرنگار ما؛علیرضا اصغری با بیان این‌که میزان زباله‌ی تولید شده‌ی تبریز در شب عید 1600 تن برآورد شده بود، گفت: بعد از عید نیز با توجه به کاهش سفرها و استقرار مردم در خانه‌های خود، میزان زباله‌ی تولید شده مردم تبریز روزانه به 1200 تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که خانه نشینی مردم تبریز در روزهای اخیر باعث افزایش 10 درصدی تولید زباله شده است، گفت: پسماند تولید شده‌ی روزانه‌ی مردم تبریز حدود 100 تا 150 تن افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریزبا اشاره به این‌که قبل از شیوع کرونا، روزانه حدود شش الی هفت تن پسماند عفونی در تبریز تولید می‌شد، گفت: با شیوع کرونا و افزایش مبتلایان، قطعا میزان پسماندهای بیمارستانی تبریز نیز افزایش یافته است‌.

اصغری بیان کرد: طبق قانون پسماند، بی خطر و عادی سازی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی بر عهده‌ی تولید کننده است که این امر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها انجام شده و تحویل پسماند می‌شود، از کادر درمانی بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی که در خصوص بی خطر سازی پسماندها، سنگ تمام گذاشته‌اند، قدردانی می‌کنیم.

او افزود: پسماندهای بیمارستانی پس از بی خطر سازی توسط تجهیزات و ماشین آلات استاندارد سازمان پسماند حمل می‌شود.

او با بیان این‌که پسماندهای پزشکی تبریز پس از بی خطر سازی نیز با آب آهک دفن می‌شوند، گفت: در خصوص پسماندهای عفونی و بیمارستانی تبریز تمامی مراحل تولید، بی خطرسازی، امحا تا مرکز دفن به طور استاندارد و با رعایت تمامی اصول ایمنی و بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: طبق قانون کارگروه پسماند کشوری، تا اطلاع ثانوی هیچ گونه بازیافت و تفکیک پسماند در هیچ کدام از کارخانجات کلانشهرها انجام نمی‌شود.

وی ضمن قدردانی از شهروندانی که با سازمان پسماند نهایت همکاری را دارند، خواستار کاهش تولید زباله توسط شهروندان تبریزی شد و گفت: از شهروندان عزیز می‌خواهیم به اندازه‌ی نیاز خود خرید کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با بیان این‌که پاکبانان زحمت کش در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، افزود: پاکبانان در شرایط فعلی جامعه، حضور داشته و با جمع آوری زباله‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، از شهروندان خواستار ضدعفونی و بسته بندی مناسب پسماندهای بیماران کرونایی که در منزل و در نقاهت به سر می‌برند، هستیم.

ویافزود: در شرایط کرونایی، نظارت بر پسماند تولید شده‌ی بیش از دو میلیون شهروند، کار امکان پذیری نیست، پس از شهروندان می‌خواهیم خودشان در این زمینه با سازمان مدیریت پسماند کمک کنند.

اصغری در خصوص نحوه‌ی ضدعفونی کردن پسماندهای بیماران کرونایی در منزل، اظهار کرد: شهروندان عزیز می‌توانند پسماند بیماران کرونایی را پس از ضدعفونی کردن با وایتکس و مواد ضدعفونی کننده در کیسه زباله‌ای جدا قرار داده و روی بسته‌ی مذکور" زباله‌ی بیمار کرونایی" بنویسند.

او افزود: شهروندان برای تحویل پسماند بیماران کرونایی در منزل، می‌توانند با شماره‌ی 137 تماس بگیرند تا همکاران این سازمان، پسماندهای آنها را از درب منزل تحویل بگیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز بیماران کرونایی تولید شده ی تولید ی تبریز بی خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز اعلام کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی تشدید شده است و نسبت به توقیف این خودروها اقدام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

محبوب علیلو اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است .

به گفته وی، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی