Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:00:15 GMT

دانشگاه علامه ۱۲ طرح پژوهشی درباره کرونا ارائه می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۱۸۷

دانشگاه علامه ۱۲ طرح پژوهشی درباره کرونا ارائه می‌کند

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علامه طباطبایی، جلال دهقانی فیروزآبادی، با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی بعد از شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن برخی از برنامه ها از جمله نشست های علمی بین المللی و همایش های پیش بینی شده در اسفند ماه سال گذشته، گفت: با همکاری بخش های مختلف دانشگاه و نیز دانشگاه ها و سازمان های داخلی و خارجی طرف تفاهم، رایزنی برای به تاخیر انداختن برگزاری این برنامه ها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل افزود: در این خصوص هماهنگی برای بازگشت دانشجویان بین المللی به کشورهای خود با وزارت عتف، پلیس مهاجرت، مرکز «آزفا» و معاونت دانشجویی انجام شد.

دهقانی به امضای دو قرارداد همکاری مشترک با اسپانیا و لهستان در قالب اراسموس پلاس اشاره کرد و افزود: در اسفند ماه گذشته برنامه های معرفی دانشجویان برای استفاده ازفرصت های مطالعاتی بین المللی، به ویژه در دانشگاه مونبلان فرانسه، ساپینزا ایتالیا و گوتینگن آلمان اجرا شدند؛ اگرچه اغلب این سفرها به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: هشت پروژه پژوهشی دانشگاه علامه درسامانه اتحادیه اروپایی در قالب برنامه ژان مونه ثبت نام شده اند که نتایج آنها در مرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

دهقانی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مسئولیت اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبائی بعد از شیوع کرونا عنوان کرد: این دانشگاه با رسالت خطیر خود در زمینه مسئولیت اجتماعی در حوزه اقدامات سیاستی و مشورتی به دولت و دستگاه های اجرایی با تشکیل کارگروه های تخصصی با عنوان «بررسی جوانب مختلف شیوع ویروس کرونا» بسته پژوهشی را در دستور فعالیت های علمی و پژوهشی خود قرار داده است.

وی با بیان تشکیل کمیته های تخصصی با مشارکت اعضای هیات علمی این دانشگاه برای ارائه توصیه ‌های سیاستی به دولت گفت: ارائه توصیه هایی در خوشه های مشورتی پولی بانکی، ارتباطات و رسانه و همچنین توصیه سیاستی، توسط پژوهشکدۀ اقتصاد از جمله این موارد است.

دهقانی اضافه کرد: اختصاص یک شماره از فصلنامه‌های علمی-پژوهشی به مقالات مرتبط با پژوهش‌های کرونا در سال ۹۹ از دیگر اقدامات و مصوبات مربوط به این ایام بود که بر اساس آن ۳ فصلنامه «دولت پژوهی» ،«علم زبان» و « پژوهشنامۀ اقتصادی ایران» به صورت اختصاصی به مقالات مرتبط با موضوع کرونا خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به اوقات فراغت دانشجویان و اعضای هیات علمی زمینه های لازم برای امکان دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﺮﮐﺰی و ﻣﺮﮐﺰ اﺳﻨﺎد داﻧﺸﮕﺎه فراهم شده است. بر این اساس، اﻣﮑﺎن دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ  بیش از ۸۰ عنوان پایگاه اطلاعاتی پیوسته، متن کامل بیش از ۵۴ هزار عنوان نشریه تمام متن و یک میلیون و پانصد هزار عنوان کتاب الکترونیکی فراهم شد. همچنین اهدای اعتبار رایگان برای خرید کتاب الکترونیکی اعضای دانشگاه و نیز ارائه خدمات کتابخانه ای به صورت مجازی از طریق میز مرجع الکترونیکی کتابخانه مرکزی دانشگاه فراهم شد.

معاون پژوهشی دانشگاه در خصوص انجام کلیه فعالیت های پژوهشی دانشگاه به رغم کاهش فعالیت های اداری در اسفندماه گذشته گفت: به رغم شرایط اضطراری به وجود آمده همکاران حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه با قبول مسئولیت به صورت حضور در محل کار به صورت شیفتی و دور کاری کلیه امور جاری و ضروری این حوزه در بخش های مختلف و در امور مربوط به پژوهانه اعضای هیات علمی، کرسی های نظریه پردازی، هسته های پژوهشی، طرح های پژوهشی، ارتباط با صنعت، تفاهم نامه ها و کلیه امور پژوهشی مربوط به استادان و دانشجویان انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علامه طباطبایی علوم انسانی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علامه طباطبایی علوم انسانی ویروس کرونا دانشگاه علامه طباطبایی علوم انسانی پژوهشی دانشگاه دانشگاه علامه انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، جشنواره تعیین اتاق نمونه سراهای دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با هفته خوابگاه‌ها دهم تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با شعار «حفظ و ارتقای بهداشت فردی، بهداشت محیط و سلامت روان در سراهای دانشجویی و توجه ویژه به اهمیت بهداشت و سبک زندگی» برگزار می کند.

کد خبر 6094867

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی