Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@00:24:13 GMT

سرقت میلیاردی در روزهای کرونایی از خانه یک بیمار

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۷۲۹

سرقت میلیاردی در روزهای کرونایی از خانه یک بیمار

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سوء‌استفاده از موقعیت کاری خود اقدام به سرقت طلا و وجوه نقد به ارزش 10 میلیارد ریال از خانه یک بیمار کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدکاظم تقوی ‌گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مقدار قابل توجهی طلا و وجه نقد از گاوصندوق خانه مسکونی‌اش دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی در مشهد وارد عمل شدند و بررسی‌های اولیه آن‌ها حاکی از آن بود که سرقت از خانه مسکونی بدون هیچ‌گونه آثار تخریب بر روی قفل و بدنه گاوصندوق اتفاق افتاده است و این فرضیه سرقت توسط فردی که به محل رفت و آمد و آشنایی کامل داشته است را قوت بخشید.

وی اظهار کرد: تحقیقات بعدی پلیس قطعات پازل پیگیری پرونده را یکی پس از دیگری پشت سرهم قرار داد و با توجه به بیماری همسرش شاکی مشخص شد اقوام و آشنایان رفت و آمد چندانی با این خانواده نداشته‌اند و از سوی دیگر صاحبخانه برای انجام کارهای خانه و پرستاری همسر بیمارش، 2 کارگر نظافتی و یک پرستار استخدام کرده که این افراد به خانه مذکور در رفت و آمد بوده‌اند.

سردار تقوی افزود: دو کارگر و پرستار خانه به‌عنوان مظنون به پلیس آگاهی هدایت و تحقیقات از آن‌ها آغاز شد اما اظهارات این افراد نیز گره‌ای از حل مشکل باز نکرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی با دقت نظر بیشتری تحقیقات خود را ادامه دادند و بررسی‌های علمی آن‌ها نشان داد شاکی در اتاق همسرش یک دسته کلید از تمامی قفل‌ها و گاو صندوق مخفی کرده و پرستار هر روز 12 ساعت در اتاق مذکور به‌سر می‌برده است.

وی بیان کرد:‌ بررسی‌های کارشناسان با زیر نظر گرفتن فرد مظنون ادامه یافت و در بازجویی به‌عمل آمده از وی، او نتوانست به پراکندگویی‌های خود ادامه دهد و اعتراف کرد با مشاهده دسته کلید وسوسه شده و اقدام به سرقت 10 میلیارد ریال طلاجات و وجوه نقد از داخل گاو صندوق کرده‌است.

سردار تقوی با اعلام اینکه متهم به مراجع قضایی معرفی و بنا به احکام صادره روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی‌جا و دسترسی افراد به کلیدهای ساختمان و اسناد و مدارک پرهیز کنند و به‌خصوص افرادی که در خانه خود وسایل باارزش و گران‌قیمت دارند نسبت به نصب دوربین‌های کنترلی و تجهیزات بازدارنده از سرقت‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی خراسان رضوی سرقت ميلياردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،سردار رهام بخش حبیبی چهارشنبه گفت: در دوم اردیبهشت ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات در منزل منجر به قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده، پیگیری و بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۱۰ روز سارق و همدستش را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های خرمبید و آباده با هماهنگی قضایی و اقدامات فنی موفق شدند سارق به عنف و همدستش را در ورودی شیراز دستگیر کنند.

حبیبی تصریح کرد: متهمین پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی اولیه به سرقت به عنف همراه با قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده اقرار کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: قاتل و همدستش که از سارقین حرفه‌ای بودند در بازجویی تخصصی به ۶ فقره سرقت به عنف دیگر در شهرستان‌های خرمبید و آباده نیز اقرار کردند.

وی با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و مال خران نیز شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد، از شهروندان درخواست کرد از نگهداری طالجات و وجوه نقد به مقدار زیاد در منزل و خودرو پرهیز کرده و توصیه‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

دیگر خبرها

  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • قتل زن ٨٢ ساله و سرقت طلاهای او در این شهر