Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@23:32:37 GMT

۱۶ محیط‌بان مبتلا به کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۹۰۱

۱۶ محیط‌بان مبتلا به کرونا شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ جمشید محبت‌خانی ضمن بیان اینکه تا یک هفته گذشته تعداد محیط‌بانان مبتلابه ویروس کرونا ۱۰ نفر ولی اکنون به ۱۶ نفر رسیده است، ابراز داشت: طبق اطلاعات واصله این محیط‌بانان وضعیت مناسبی دارند و در قرنطینه هستند ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشتی نیز در مناطق چهارگانه به‌طور جد رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه سال ۹۸ خوشبختانه محیط‌بان شهید در سطح کشور نداشتیم، افزود: ۵۰ درصد نیروی محیط‌بانی تامین و مابقی این ۵۰ درصد طی ۱۰ سال متوالی یعنی سالی ۳۰۰ نفر در سطح کشور استخدام محیط‌زیست می‌شوند که این مهم برای امسال نیز برنامه‌ریزی ‌شده است.

کاهش ۴ درصدی پرونده‌های تخلف محیط زیستی

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه سال ۹۷ تعداد ۱۴ هزار و ۶۶۴ متخلف و شکارچی دستگیر شدند، گفت: این رقم برای سال ۹۸ به میزان ۱۳ هزار و ۳۷۵ نفر گزارش می‌شود که مقایسه این آمار کاهش ۸.۷۹ درصد دستگیری‌ها را نشان می‌دهد.

محبت‌خانی با بیان اینکه سال ۹۷ تعداد پرونده‌های تخلف محیط زیستی ۱۲ هزار و ۴۰۶ مورد و سال ۹۸ به یازده هزار و ۹۲۴ پرونده رسید، در ادامه تصریح کرد: مقایسه دو آمار سال ۹۷ و ۹۸ از کاهش چهار درصدی تعداد پرونده‌های محیط زیستی در کل کشور حکایت دارد.

وی ضمن بیان اینکه مجازات جایگزین یا احکامی که برای شیوع به شکار یا پرونده‌های تخلف محیط زیستی گزارش می‌شود در مجموع بازدارنده بوده است، افزود: قطعاً زمانی که برخوردهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد در نهایت برای محیط ‌زیست بی‌تاثیر نخواهند بود.

۹۵ درصد سمن‌ها تاثیرپذیر در طبیعت

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور در پاسخ به این پرسش که ماندن مردم در قرنطینه تاثیری بر محیط ‌زیست داشته است، ابراز داشت: در زمستان یکی دو مورد حضور حیات‌وحش در روستاها به دلیل کمبود غذا گزارش شد که با فصل بهار این موارد دیگر وجود نخواهد داشت و در صورت مشاهده بهتر است شهروندان با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

محبت‌خانی در پاسخ به دیگر  مبنی بر میزان تاثیرپذیری سمن‌ها در حفظ محیط‌زیست، اضافه کرد: با توجه به اینکه شعار زیست محیط ۸۰ میلیون محیط‌بان است، تقویت سمن‌ها تنها مسیری است که این موضوع را محقق خواهد کرد.

ایران ۸۰ میلیون محیط‌بان می‌خواهد

وی خاطرنشان کرد: قریب به‌اتفاق اکثریت ۹۵ درصد سازمان‌های مردم‌نهاد دلسوز واقعاً تاثیرگذار بودند و تنها موارد انگشت‌شماری به دنبال درآمدزایی هستند که باید گفت در مجموع وجود این گروه‌ها توانسته از آسیب به محیط‌زیست به‌طور چشمگیر بکاهد.

کد خبر 497992 برچسب‌ها كرونا در ايران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران محیط زیست ایران محیط زیستی محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فاطمه زارع اظهار داشت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آن‌ها اقدام و قراراست با حفر چاه های متعدد و سایر راهکارها رفع گردد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و‌ برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماندهای مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

 

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است