Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور دستاوردهای دانشمندان، نخبگان علمی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا را مغتنم و قابل توجه دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و محصولات وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از دانشگاه های کشور در حوزه مقابله با ویروس کرونا، گفت: توجه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های کشور در سه حوزه بهداشت و درمان، فضای مجازی و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده که امروز در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه بهداشت و سلامت و تجهیزات پیشرفته مرتبط برای مقابله با بیماری کرونا دچار مشکل شده‌اند در ایران به دلیل وجود متخصصان و دانشمندان دلسوز با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت یازدهم و دوازدهم از ابتدای شروع به کار توجه ویژه‌ای به توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشور داشته است و امروز ساماندهی برخی از این زیرساخت‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا به کمک کشور آمده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌های سلامت و بهداشت امروز شاهد آن هستیم که امکانات و تجهیزات پیشرفته درمانی و بهداشتی به کمک پزشکان متخصص و متعهد کشورمان آمده است.

 روحانی گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه فضای مجازی و دولت اکترونیک نیز موجب شده تا در دوره محدودیت‌های رفت و آمد و ماندن شهروندان در خانه‌های خود، فعالیت‌های ضروری مردم و کشور متوقف نماند و از طریق فضای مجازی انجام شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همچنین توجه دولت به توسعه فضای مجازی باعث شده تا در شرایط سخت امروز، در عرصه تولید و در انجام امور اجرایی کشور و هم در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی با کاستی و مشکل چندانی مواجه نباشیم و بتوانیم در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرینی کنیم.

روحانی در ادامه به اقدامات دولت در زمینه تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم خدمات زیادی در حوزه تقویت زیرساخت‌های مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است و این کار موجب ارتقاء کسب و کار، توسعه فناوری و حتی ارتقاء رتبه علمی کشورمان در جهان شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید بسیاری از کالاها و تجهیزاتی که پیش از این نیازمند واردات بودیم، به خودکفایی رسیده و در داخل کشور تولید می‌کنیم و این کار ضمن صرفه‌جویی ارزی بازار وسیع اقتصادی نیز برای کشورمان ایجاد کرده است.

رئیس جمهور افزود: توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین باعث فعال شدن نخبگان جوان و ایجاد پیوند و ارتباط نزدیک نخبگان و اندیشمندان با حوزه تولید و صنعت شده است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه هم نوید تولید دستگاه‌های مورد نیاز برای درمان و آزمایش های سریع ویروس کرونا در ایران را داد و هم موجب تولیدات مضاعف و افزایش تولید اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک، گان و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی شده است که از همین‌جا از همه فعالان این حوزه تشکر و قدردانی می‌کنم و بی‌تردید ملت ایران نیز قطعاً قدردان تلاش شبانه‌روزی دانشمندان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور کروناویروس فضای مجازی شرکت های دانش بنیان ویروس کرونا رئیس جمهور فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند