Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:37:03 GMT

کرونا حدود ۲۰ میلیون فرصت شغلی در آفریقا را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۴۲۲

کرونا حدود ۲۰ میلیون فرصت شغلی در آفریقا را تهدید می‌کند

هرچند شبکه اسکای نیوز عربی به خسارت ناشی از شیوع کرونا در آفریقا اشاره نکرده است، اما برخی منابع غیر رسمی گفتند که به خاطر شیوع کووید-۱۹  پیش‌بینی می‌شود، حجم و میزان تجارت کشورهای آفریقایی نسبت به سال گذشته میلادی  ۳۵ درصد کاهش یابد که خسارتی معادل  ۲۷۰ میلیارد دلاری درپی دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آفریقا پیشتر در هفتم فروردین در توئیتر خود اعلام کرد: ویروس کرونا به 46 کشور آفریقا سرایت کرده و شمار افراد مبتلا به این ویروس  در کشورهای آفریقایی به 2 هزار 746 نفر رسیده و 72 نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد افرادی که بهبود یافته اند نیز به 210 نفر رسیده است.

بیشترین موارد ابتلا در کشورهای شمالی و جنوبی آفریقا مشاهده شده است.آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، مراکش، تونس، بورکینا فاسو و سنگال کشورهایی هستند که ویروس در آنها بیشتر شیوع یافته است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۹۲ نفر رسید. از این تعداد ۶۷ هزار و ۲۳۲ نفر جان باخته و ۲۵۵ هزار و ۶۱۵ بهبود پیدا کرده‌اند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره آفریقا لیبی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره آفریقا لیبی ویروس کرونا قاره آفریقا لیبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

سرگئی شویگو امروز (جمعه) گفت، روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده و نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه گفت: «روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است. ما نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف نداریم. ما  از مردم خود در سرزمین‌های تاریخی روسیه محافظت می‌کنیم.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه در ادامه صحب‌هایش افزود: «روسیه همواره حداکثر تلاش خود را برای حفظ ثبات استراتژیک و توازن قوا در جهان انجام داده است.»

شویگو در ادامه گفت، ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود. حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای نگران‌کننده است.

وی افزود، ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در تلاش برای بازسازی سیستم امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تسلط است. بازگشت اسلامگرایان رادیکال از خاورمیانه، شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا، پیش نیازهایی را برای نقاط جدید فعالیت آنها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا