Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:19:14 GMT

هشدارآمریکا نسبت به تداوم اختلافات سیاسی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۹۱۲

هشدارآمریکا نسبت به تداوم اختلافات سیاسی در افغانستان

وزارت امور خارجه آمریکا با هشدار نسبت به تداوم وضعیت موجود و اختلافهای سیاسی در افغانستان، بر ضرورت تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد و نسبت به احمال قطع کمک‌ها به افغانستان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، دفتر آلیس ولز، معاون وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشت، که اعطای کمک‌های جهانی به افغانستان نمی‌تواند به همین شکل ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این توییت آمده که ادامه کمک‌های بین‌المللی به افغانستان مستلزم وجود یک دولت فراگیر در این کشور است. او تاکید کرد: " همه ما باید رهبران افغانستان را از بابت توافق روی ایجاد یک دولت فراگیر پاسخگو کنیم."

پیش از این مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتقاد تند از ادامه اختلافات میان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست‌جمهوری افغانستان، اعلام کرده بود که واشنگتن تصمیم گرفته یک میلیارد دلار از کمک‌های خود به کابل را قطع کند.

آمریکا تهدید کرده بود که یک میلیارد دلار از کمکهایش به افغانستان را از بودجه سال آینده هم حذف خواهد کرد.

همزمان یک تیم از چهره‌های سیاسی افغان که برای حل اختلاف بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست جمهوری میانجی‌گری می کنند نیز خواهان توقف معرفی کابینه از سوی غنی شدند.

این تیم شامل حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان، عبدالرب رسول سیاف، از رهبران سابق جهادی افغانستان، محمد یونس قانونی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان افغانستان و محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان است.

در اعلامیه منتشر شده از سوی این تیم که امروز یکشنبه منتشر شده، آمده که برای نهایی‌سازی تلاش‌هایی که برای رسیدن به تفاهم و همکاری جریان دارد، به غنی پیشنهاد می‌کنند که از تعیین مقام‌های حکومت صرف نظر کند.

این تیم همچنین از عبدالله خواست، فرصت ده روزه‌ای که برای حل اختلافات تعیین کرده بود، تمدید کند.

اشرف غنی ریاست شورای عالی صلح را به عبدالله پیشنهاد کرد

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در چند روز گذشته نامزدهای وزارت‌های دارایی، امور خارجه و اطلاعات و فرهنگ را معرفی کرده و گفته این روند ادامه خواهد داشت.

عبدالله، رئیس اجرایی پیشین افغانستان نیز چندی پیش مهلت 10 روزه‌ای را برای حل اختلافات سیاسی با میانجی‌گری بزرگان سیاسی کشور تعیین کرده بود.

به گزارش بی.بی.سی، اشرف غنی سه روز پیش گفت که ریاست شورای عالی صلح این کشور را به عبدالله عبدالله پیشنهاد کرده و این پست می‌تواند پروتکل معاونت رئیس جمهور را داشته باشد و بودجه، امکانات و شیوه تصمیم‌گیری این مقام قابل بحث است و او "انعطاف کامل" دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران