Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی تندگویان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در در حوزه های مدیریتی تشکل های جوانان را جمله افراد فعال در عرصه بحران های مختلف کشور دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمانه مجازی ضمن تبریک فرارسیدن روز جوان و اعیاد شعبانیه به لزوم استفاده از ظرفیت های جوان در کشور تاکید و در ادامه به برخی فعالیت تشکل های جوانان برای حل مشکلات مختلف کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تندگویان در ابتدای این نشست مجازی با اشاره به دوران جوانی خود تصریح کرد: همانگونه که همگان مطلع هستند عضو شورای شهر چهارم بودم و تحصیلاتم نیز در حوزه شهری است اما قبل از فعالیت در شورای شهر تهران 15 سال در شرکت سهامی فعالیت کرده  ام و قبل از آن هم در جاهای مختلفی در کشور فعال بودم. 

تندگویان درباره نخستین فعالیت رسمی خود افزود: نخستین حقوق خود را از رادیو سراسری  دریافت کردم. درضمن در برنامه های مختلف صدا و سیما نیز فعال بوده ام. البته تا قبل از ممنوعیت فعالیت دو شغله ها در فعالیت های اقتصادی هم مشغول بودم.

 او تصریح کرد: در بسیاری از شرکت‌ها عضو هیات مدیره و در بخش‌های خصوصی پیمانکار بودم و  بعد از آن هم به شورای شهر تهران راه یافتم.

 

از17 سالگی وارد عرصه کار و اشتغال شدم

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در زمینه تشکل ها نیز سابقه دیرینه دارم و تا قبل ازتشکیل تشکل ها  و از سنین نوجوانی در تشکیل تشکل فرزندان شهدا و جانبازان فعالیت داشتم. از نوجوانی با تمامی سختی های فعالیت های سازمان های مردم نهاد آگاه هستم.

تندگویان درباره فعالیت دو ساله خود در حوزه جوانان گفت: به طور جدی در حوزه های مختلف  فعالیت داریم. از روزهای نخست غربالگری در حوزه مدیریتی  در استان ها اتفاق افتاد و هم اکنون سن معاونت جوانان در کشور 20 سال کاهش یافته است.

 او تاکید کرد: هم اکنون مدیریت تشکل ها در 7 استان برعهده بانوان است. حضور معاونان جوان باعث شد تا اتفاقات مناسبی در این باره رخ بدهد. این مدیران جوان به شکل مستمر به فعالیت می پردازند. نکته اصلی موفقیت را انتصاب مدیران جوان می دانم.

 

مدیرانی که از شورای شهر آمدند متخصص بودند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره فعالیت برخی از مدیران گفت: افرادی که با بنده از شهرداری آمده اند، در حوزه جوانان، سازمان های مردم نهاد و  حوزه اجتماعی تخصص داشته اند. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت کرونا در ایران افزود: کرونا ما را با فرصت ها و تهدیدهای متعدد مواجه کرده است. اتفاقاتی در حوزه تشکل ها در ایام کرونایی رخ داده است. باید گفت که حوزه جوانان فقط در حد یک تیم است و تمامی افراد در حال فعالیت تیمی هستند.

 

فعالیت گسترده تشکل های جوان در ایام کرونا

تندگویان با اشاره به فعالیت اعضای تشکل ها درباره کرونا جهت کاهش آسیب‌ها افزود: این اتفاق باعث شد تا دوباره ثابت کنیم جوانان و تشکل ها برای حل مشکلات پای کار هستند. تشکل‌ها به شکل روزانه مواد شوینده ، ماسک و گان را تولید کرده و به اماکن بهداشتی تحویل می دهد.

تندگویان از  فرهنگسازی در زمینه کرونا خبرداد و افزود: تشکل ها با توجه به مدل های بومی ، مسابقاتی برگزار کردند تا افراد را به ماندن در خانه و کاهش تنش ها دعوت کنند.

 او درباره دیگر خدمات رسانی تشکل ها در حوزه مهار کرونا تاکید کرد: تشکل ها به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی در کنار سازمان هلال احمر، بسیج و شهرداری به فعالیت پرداختند.

 

بیانیه تشکل ها برای لغو تحریم ها

او از توزیع  سبد کالایی در شب عید  از سوی تشکل ها خبرداد و افزود: صدور بیانیه سه هزار تشکل به سازمان ملل برای برداشتن تحریم ها از دیگر اقدامات سازمان های مردم نهاد است.

 

 مشاوره رایگان برای ایام کرونایی  

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: هم اکنون 400 مرکز مشاوره ازدواج در کشور فعال است، حداقل از 15 اسفند تا امروز روانشناسان در اختیار مردم بودند و آسیب های روانی کرونا را در کشور مدیریت کردند که بخشی از آن ها فعالیت تشکل های جوان بوده است.

 تندگویان درباره اعتبارات اختصاص یافته هفته جوان به استان ها گفت: به دلیل کرونا بسیاری از فعالیت ها لغو شد، هم اکنون کشور درگیر اتفاقات متعدد شده و ترجیح می دهیم اعتبارات دربخش سلامت هزینه شود.

به گفته او تمامی این اقدامات مشروط به همکاری مردم است تا بتوان کرونا را ریشه کن کرد.

 

آموزش های آنلاین در کشور

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال گذشته نیز دربخش مجامع استانی در استان سیستان و بلوچستان به شکل اینترنتی انتخابات برگزار شد گفت: از آن دوران آموزش های آنلاین ایجاد شده است. این قضیه زمینه  ترویج آموزش های آنلاین را در کشور ایجاد کرده است. همچنین سرباز مهارت نیز در این زمینه به آموزش می پردازد. بنده افتخار می کنم به اینکه توانستیم یکی از مجریان سرباز مهارت بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب باشیم.  

 

جوان امروز  نیاز به مهارت آموزی دارند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جوان امروز از فقدان مهارت رنج می بریم، بیان کرد: مهارت های لازمد مدارس و دانشگاه‌ها به فرزندان آموزش داده نشده است.  

تندگویان تاکید کرد: در سال گذشته 16 هزار سرباز در 16 استان مورد آموزش قرار گرفته اند. رهبر معظم انقلاب در بهمن 98 موافقت خود را برای آموزش سرباز مهارت اعلام کردند، اما علی رغم این قضیه تاکنون هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام نشده است. تا بتوان امریه برای تشکل‌ها بگیریم. 

 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در در ادامه در خصوص کم و کیف اخذ اعتبارات گفت: در 2 سال اخیر بنده حتی یک ریال اعتبار اخذ نکرده ام، بلکه با ابلاغ هر طرح اعتبار آن هم برای استان‌ها توزیع شده است. سازمان برنامه و بودجه بر اساس عملکرد استان‌ها به توزیع اعتبارات می پردازند. درضمن  جدول توزیع بودجه اخذ شده در سایت قابل مشاهده است.

تندگویان تاکید کرد: اعتبارات بر اساس طرح‌ها توزیع می شود، امسال نیز اعلام شد که درص رد شدن طرح، چرایی عدم پذیرش  آن مشخص شود. امسال نیز اعتبارات اعلام رسمی می‌شود. 

 

انتخابات مجمع پس از حل بحران کرونا

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: حوزه بین الملل  ستاد به دلیل کرونا آسیب دیده است، اما در حوزه اکسپو فعالیت های مناسبی انجام شده است. هر چند به دلیل شرایط موجود  اقدامات در این باره انجام نشده است. 

تندگویان ادامه داد: امید است بتوان یک شبکه امن در کشور ایجاد کرد تا بتوان سرویس به دولت  و وزارت صمت ارائه شود.

  او درباره چگونگی برگزاری انتخابات مجمع ملی گفت: وقتی ستاد کرونا اجاز دهد، انتخابات مجمع ملی برگزار می شود. تمامی اقدامات منوط به ارائه اعتبارات و عادی سازی شرایط در جامعه است.

او با بیان اینکه بسیاری از جوانان وام کار آفرینی دریافت کرده اند گفت،   به دلیل کرونا اشتغال این افراد  با مشکلات متعدد مواجه شده است که تمهیداتی برای آنان در نظر گرفته ایم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته جوان تندگویان کرونا کرونا در ایران معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تشکل های جوان جوانان گفت تشکل ها فعالیت ها شورای شهر استان ها هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: این شبکه‌ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی و اعتیاد)، فعالیت‌های جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دانش بنیان و نوآور، امداد و نجات، ازدواج و جوانی جمعیت، گفتمان دینی و جهاد تبیین، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، کارآفرینی و اشتغال پذیری و شبکه نشاط و اوقات فراغت تشکیل شده است.

وی افزود: توانمندسازی و ارتقای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین اهداف این شبکه هاست.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان زنجان همچنین ادامه داد: هم افزایی، گردهمایی، تشریک تجارب و اطلاعات در خصوص محور مشترک فعالیت از جمله فرصت‌هایی است که این شبکه‌ها در اختیار جوانان قرار می‌دهند.

اسماعیلی در توضیح ساختار این شبکه ها، گفت: هر کدام از این شبکه‌ها دارای یک دبیرخانه ملی در یکی از استان هاست و تمامی شبکه‌ها در تمامی استان‌ها دبیرخانه استانی دارند.

وی ادامه داد: زنجان به عنوان استان معین و دبیرخانه ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری جوانان انتخاب شده و یکی از دبیران سمن‌های جوانان استان، دبیر ملی این شبکه است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص برگزاری انتخابات شبکه‌های تخصصی تشکل‌های جوانان، افزود: این انتخابات در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت امسال در استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان