Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:33:44 GMT

کدام کسب و کارها اجازه فعالیت خواهند داشت؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۶۱۰

کدام کسب و کارها اجازه فعالیت خواهند داشت؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدرس خیابانی در برنامه تیتر امشب در خصوص جزئیات تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد فعالیت صنوف مختلف تصریح کرد: طی دو ماه گذشته کرونا همه مراسمات و شرایط کشور را تحت تاثیر قرار داده است و نمی توان صرفا با مدیریت حوزه سلامت این اپیدمی را کنترل کنیم نباید از مابقی حوزه های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی غافل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزارت صمت ادامه داد: امروز در ستاد ملی کرونا تصمیماتی در خصوص ادامه فعالیت اصناف گرفته شد. در مرحله نخست طرح فاصله گذاری اجتماعی  محدودیت های خاصی برای فعالیت های اقتصادی مردم گرفته شد که فعالیت های ضرور مشمول این محدودیت ها  نبود.

او ادامه داد: مرحله اول طرح موسوم به فاصله گذاری اجتماعی با همکاری کسبه انجام شد. با وجود اینکه شب عید منبع اصلی درآمد برخی اصناف است اما با دولت همراهی مناسبی داشتند همچنین رسانه ملی اطلاع رسانی دقیق داشت و مردم هم همکاری خوبی داشتند.

مدرس خیابانی افزود: در ادامه مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی شروع به اجرای مرحله فاصله گذاری هوشمند خواهیم کرد که با با مطالعات دقیق کارشناسان وزارت بهداشت و صنعت  تدوین شده است.

او افزود: در این مرحله  بخش تولید کالاهای اساسی  و فعالیت کسبه ضرور همچنان ادامه دارد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در این مرحله اصناف کم ریسک که تشخیص آن با شاخصه های بهداشتی و صنفی امکان پذیر است صرفا با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه فعالیت دارند که از ۲۳ فروردین در مراکز استان ها و ۳۰ فروردین در تهران می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

او ادامه داد: فهرست صنوف کم ریسک  از سوی اصناف تهیه شده و بر روی سایت اتاق اصناف قرار گرفته است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در این مرحله فعالیت کسبه و صنوف پر خطر از جمله باشگاه های ورزشی آرایشگاه ها استخر همچنان اجازه فعالیت ندارند و این صنوف پر ریسک با گذر بحران کرونا به تدریج و پلکانی اجازه فعالیت می گیرند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کروناویروس اجازه فعالیت مدرس خیابانی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و اظهار داشت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

رجبی با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات گفت: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل هم‌اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

رجبی شبکه‌های  تخصصی سمن‌های  وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیتهای جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ( حاشیه نشینی )، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری عنوان کرد.

وی افزود: شبکه‌های تخصصی در راستای هم‌افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و ایده‌پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد.

به گفته رجبی در این شبکه‌ها ساز و کار مناسبی در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد فراهم می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • نه بایرن مونیخ و نه توماس توخل، هیچ‌کدام علاقه‌ای به ادامه دادن با یکدیگر ندارند
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد