Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت عراق، «ثامر الغضبان» روز یکشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به نشست آینده وزیران کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت، پس از مذاکره‌های تلفنی با برخی از همتایان خود، در مورد توافق جدید برای کاهش عرضه نفت در اوپک خوشبین است.
وزیر نفت عراق تاکید کرد که وصول توافق جدید میان اعضای اوپک به حمایت تولید کنندگان عمده غیر اوپک مانند آمریکا، کانادا و نروژ نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الغضبان افزود، توافق‌نامه جدید گام مهمی برای کاهش تولید و احیای قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.
وی گفت، آنچه اکنون در بازارهای نفت اتفاق می‌افتد زیان‌ هنگفت اقتصادی کشورهای تولید کننده و صادر کننده به ویژه در شرایط شیوع بیماری همه گیر کرونا است.
الغضبان اظهار کرد، همه اعضای اوپک و تولید کنندگان، دستیابی به اهداف مشترک را در اولویت قرار دهند و با اتخاذ تصمیم درست و توافق جدید برای کاهش تولید، ثبات را به بازارهای جهانی بازگردانند.

وزیر نفت و معاون نخست وزیر عراق همچنین روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه «الصباح»  با بیان اینکه نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تا پنجشنبه آینده به دلایل فنی به تعویق افتاده است، پیش‌بینی کرد که در این نشست اعضا برای کاهش چشمگیر تولید توافق کنند.
الغضبان افزود که مقرر بود این نشست فردا (دوشنبه) برگزار شود اما به دلیل فنی به روز پنجشنبه آینده موکول شده است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان اضافه کرد که نشست به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود و این امر نیازمند تمهیدهای لازم فنی برای برگزاری چنین جلسه ای است.
الغضبان خاطر نشان کرد که برخی از کشورهای عضو اوپک مساله کاهش تولید را به طور جدی مورد توجه قرار داده و احتمالا تولید اعضا به صورت چشمگیری کاهش یابد.
وزیر نفت عراق گفت، نشست پنجشنبه آینده، اعضای اوپک، کشورهای هم پیمان و کشورهای خارج از اوپک را در بر می‌گیرد.
وی اضافه کرده است که مساله کاهش تولید نیازمند بررسی دقیق است تا ثبات بازار و بهبود اقتصادی را تضمین کند.
روزنامه الصباح در ادامه افزود، فراخوان این نشست شامل کشورهای تولید کننده عضو اوپک و کشورهای همپیمان و در راس آنها روسیه که به «اوپک پلاس» شناخته می‌شود و همچنین کشورهای خارج اوپک مانند آمریکا، برزیل، نروژ، کانادا، کشورهای حوزه دریای شمال اروپا و سایر کشورها را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها اوپک ایالات متحده آمریکا نفت عراق پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک ایالات متحده آمریکا نفت عراق اوپک ایالات متحده آمریکا نفت عراق کاهش تولید برای کاهش نفت عراق وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود

نایب‌قهرمان پیشین المپیک، ملی‌پوش شدن کشتی‌گیرانی که در گزینشی بیشکک کسب سهمیه کردند را تصمیمی درست و عادلانه خواند. - اخبار ورزشی -

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره کسب دو سهمیه المپیک از سوی آزادکاران ایران در مسابقات گزینشی آسیایی اظهار داشت: همه کشورهای آسیایی می‌خواستند در این میدان که قطعاً از گزینشی جهانی راحت‌تر است، کسب سهمیه کنند و همین رقابت حساسی را بین کشتی‌گیران ایجاد کرده بود. خصوصاً اینکه هرچه زودتر هر تیمی سهمیه‌های خود را کامل کند، زمان بیشتری برای اجرای برنامه آماده‌سازی المپیک دارد. کار به گزینشی جهانی بکشد، به مراتب همه چیز سخت‌تر خواهد شد. کسب دو سهمیه المپیک در 3 وزن باقی‌مانده، کار ارزشمندی بود. انصافاً رسیدن به سهمیه المپیک در 57 کیلوگرم آسیا سخت است.

وی ادامه داد: در دو وزن 74 و 97 کیلوگرم هم سخت بود اما بچه‌ها خوب کشتی گرفتند و امیدوارم نماینده 57 کیلوگرم ایران در مسابقه گزینشی بعدی هر کشتی‌گیری که هست، بتواند سهمیه بگیرد و کشتی آزاد با 6 سهمیه به المپیک برود.

رضایی در رابطه با اینکه پیش از این عنوان شده بود هر کسی سهمیه بگیرد خودش به المپیک خواهد رفت و آیا این تصمیم درستی در رابطه با این اوزان بود؟، گفت: به نظر من حرف درست و عادلانه‌ای بود چرا که بقیه کسانی که مدعی این وزن هستند در مسابقات مختلف محک خوردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند، نه اینکه اینها بچه‌های تهران بودند، در مورد هر کشتی‌گیری که بود، از نظر من تصمیم درستی گرفته شد. بحث تهران و مازندران و بقیه استان‌ها نیست، اینها همه بچه‌های ایران هستند. اینکه عنوان شد هر کسی سهمیه بگیرد خودش هم به المپیک می‌رود، انگیزه خوبی برای بچه‌ها شد.

سرمربی تیم بزرگسالان تهران در رابطه با یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا که به عنوان کشتی‌گیران تهرانی قرار است در المپیک کشتی بگیرند، خاطرنشان کرد: هر دو خوش درخشیدند و کشتی‌های خوبی در بیشکک گرفتند. برای هر دو نفر آنها و سایر ملی‌پوشان آرزوی موفقیت در پاریس را دارم.

وی درباره با اینکه چقدر برای امیرعلی آذرپیرا شانس مدال المپیک قائل است، گفت: او در این چند سال خیلی رو به جلو و پیشرفت بوده، یک مقدار باید از احتیاطش کم کند و قطعاً در همین رابطه کادرفنی تیم ملی با او صحبت خواهد کرد. اگر هجومی‌تر کار کند، با فیزیک خوبی که دارد، می‌تواند نتیجه بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو