Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق امروز (یکشنبه) از پیشنهاد آمریکا برای آغاز گفت و گو در مورد مسائل گوناگون استقبال کرد.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا،دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق با اشاره به دیدار امروز عبدالمهدی و «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد نوشت که در این نشست دو طرف در مورد مبارزه با شیوع ویروس جدید کرونا بحث و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، تولر در این دیدار پیشنهاد واشنگتن را برای تعیین هیات مذاکره کننده و تاریخ آغاز مذاکرات با عراق را که پیشتر در چندین پیام و نشست مطرح شده بود،  به نخست وزیر مستعفی ابلاغ کرد.
عبدالمهدی ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت که برای دستیابی به منافع متقابل و با توجه به تصمیم ها و تحولات عراق و منطقه، گفت و گوهای اساسی و راهبردی بین دولت های بغداد و واشنگتن بسیار راهگشا خواهد بود.
نخست وزیر مستعفی و سفیر آمریکا در بغداد در این نشست همچنین در باره مسائل جاری از جمله مبارزه با همه گیری کرونا و اهمیت همکاری و هماهنگی بین کشورهای جهان برای کنترل این ویروس، محافظت از مردم در برابر خطرهای ناشی از این بیماری و تشکیل دولت جدید عراق بحث و تبادل نظر کردند. برچسب ها: عبدالمهدی ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: عبدالمهدی آمریکا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی

شعبان سعید وزیر توسعه صنایع و تجارت تانزانیا در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمودآباد قم گفت: برای من خیلی جالب بود که مجموعه‌ای با چنین ظرفیت توانسته محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی را به صورت وسیع تولید کند.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه توانسته به دانش فنی تولید لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا دست یابد ما بسیار علاقمندیم از تجارب و این توانمندی‌ها در کشورمان استفاده کنیم.

وزیر توسعه صنایع و تجارت تآنزانیا نیاز کشور‌های آفریقایی را به این گونه محصولات بسیار زیاد دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم روابط تجاری و اقتصادی را با تولید کنندگان ایرانی افزایش دهیم.

او افزود: به طور ویژه محصولات این شرکت مورد توجه ما قرار گرفته و ما از مدیران این کارخانه خواسته‌ایم که در تانزانیا حضوری فعال داشته باشند تا محصولات ایرانی بیش از پیش در بازار‌های آفریقایی وارد شود.

قائم مقام این واحد صنعتی هم گفت: به برکت نظام اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی پیش روی تولید کنند ایرانی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که سالانه یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را به کشور‌های آفریقایی صادر کنیم.

اسحاقی یادآورشد: تانزانیا می‌تواند پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا باشد که در گام نخست صادرات محصول و در گام بعدی انتقال دانش فنی را انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد