Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی خلیلی سرپرست شبکه بهداشت سامان گفت: بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری از روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا در استان، با فراخوان نیرو‌های جهادی اقدامات گسترده‌ای از جمله غربالگری در ورودی‌های استان را آغاز کرد.

او افزود: در همین زمینه از تاریخ دوازدهم اسفندماه ۹۸ کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان سامان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و نیروی انتظامی با توجه به شیوع کرونا ویروس و به منظور کنترل رفت و آمد‌های برون استانی اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در ورودی‌های جعفرآباد به سامان، تیران به شوراب، چادگان به قراقوش، آبپونه به صادق آباد، شهرکرد به سامان، بن به هوره نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سامان اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها کارشناسان بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان علاوه بر انجام تب سنجی و غربالگری به توزیع پمفلت‌های آموزشی در خصوص علائم بیماری و راه‌های پیشگیری و کنترل و آموزش مردم پرداختند و افراد مشکوک را به مراکز درمانی ارجاع دادند.

خلیلی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی شهرستان با سازماندهی نیرو‌های بسیج مردمی و با وسایل نقلیه به همراه پمپ‌های سم پاش موتوری در امر محلول پاشی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و محل‌های آلودگی به صورت مستمر و حداکثر هفته‌ای دوبار، در هر بار با استفاده بیش از ۲۰ دستگاه اقدام کردند.

او با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان در همه اقدامات صورت گرفته با ایجاد ایستگاه‌های ثابت و سیار اقدام به تهیه و توزیع محلول‌های گندزدا و تحویل درب منازل افراد نیازمند در مناطق شهری و روستایی نمود و این کار را ادامه می‌دهد، افزود: همچنین جهت تامین ماسک با پیگیری و همکاری بسیج ناحیه مقاومت شهرستان، بهزیستی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ایجاد چندین کارگاه و مشارکت بانوان خیاط اقدام به تولید و توزیع انواع ماسک‌های سه لایه و پارچه‌ای نمود.

خلیلی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان درغالب تیم‌های بسیجی و بازرسی بهداشت محیط جهت آموزش و همراه نمودن کلیه صنوف غیر ضرور برای تعطیلی اختیاری، تامین امکانات بهداشتی در اصناف عرضه مواد غذایی و نظارت بر گندزدایی مناطق شهری و روستایی، تلاش در جهت جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمعات و ایجاد فاصله گزاری اجتماعی تلاش فراوان کرد.

او بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان همچنین در قالب تیم‌های بهداشتی با کمک در غربالگری بیماری و پیگیری خوداظهاری‌های انجام شده از طریق سامانه مربوطه باعث پوشش ۱۰۰ درصدری جمعیت شهرستان شد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت ویروس کرونا بسیج جامعه پزشکی بسیج جامعه پزشکی شهرستان شهرستان سامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی