Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@09:37:29 GMT

خالی کردن جیب مردم به بهانه سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۵۱۰

خالی کردن جیب مردم به بهانه سرمایه گذاری

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر سال ۹۸ پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری به بهانه سرمایه گذاری در یک شرکت دانش بنیان با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۱۶ تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد که بررسی پرونده نشان می‌داد شخصی به نام شهرام ۲۸ ساله با تأسیس شرکت تولید قطعات الکترونیکی شروع به فعالیت کرده است و پس از گذشت یک سال و روند رو به رشد آن، شرکت جدید دیگری تأسیس کرده و به بهانه جذب سرمایه و ارتقای تولید و سوددهی بالا به سایر شرکت‌های الکترونیکی پیشنهاد سرمایه گذاری می‌دهد و با همین ترفند دست به کلاهبرداری میلیاردی زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که همه شاکی‌های این پرونده مدعی هستند که شهرام پس از جلب اعتماد با استفاده از برند‌های مختلف الکترونیکی و ارائه چک ضمانت به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آن‌ها را برای حضور در یک سرمایه گذاری قابل توجه فریب داده است.

سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، در رابطه با جزئیات این پرونده گفت: پس از بررسی مدارک و اظهارات شاکی‌های پرونده معلوم شد که متهم نه تنها هیچگونه مشارکت و همکاری با شرکت‌های مطرح شده نداشته بلکه با سوء استفاده و جعل مهر این شرکت‌ها و با انجام اقدامات متقلبانه از ۳۰ سرمایه گذار هرکدام به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده و پس از آن هم متواری شده است. مأموران در ادامه تحقیقات موفق شدند محل زندگی شهرام و ۲ همدستش را در شهر اصفهان و محدوده شرق تهران شناسایی و در ۲۹ اسفندماه آن‌ها را طی دو عملیات جداگانه دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کنند.

شهرام پس از دستگیری در اعترافاتش عنوان کرد: من به همراه ۲ دوستم شرکتی را تأسیس کردیم و بعد از آن هم با وعده سرمایه گذاری با سوددهی بالا و جعل مهر و سربرگ‌های شرکت‌های معتبر اعتماد شهروندان را جلب کردیم و پس از جذب سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی متواری شدیم. البته فکر نمی‌کردیم که در کمتر از یک ماه دستگیر شویم.

با اعتراف متهمان به جرم خود هر ۳ کلاهبردار با صدور قرار میلیاردی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث قتل سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم

جاده بجنورد به کلاته حاجی‌بیگلر بیش از هشت ماه است که به بهانه ترمیم مسدود است و مردم مجبورند از زمین‌های کشاورزی به منزل خود برسند و بارش باران این وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی،
جاده بجنورد به کلاته حاجی‌بیگلر بیش از هشت ماه به بهانه ترمیم و بالا بردن سطح جاده مسدود شده است.

طی این مدت اهالی مجبور به عبور از زمین‌های کشاورزی برای رفتن به خانه خود بوده‌اند و تاکنون با وجود وعده‌های مختلف این جاده به بازگشایی نرسیده است.

بارش باران و پنجشنبه‌های پرترافیک برای رفتن به پارک جاوید نیز بر زحمت و درد اهالی این محله در حاشیه شهر می‌افزاید.

کد خبر 750443

دیگر خبرها

  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • پوستکوعلو: نمی‌توان به بهانه تیم‌سازی در دستیابی به موفقیت ناکام ماند
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • به بهانه روز معلم + فیلم
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند