Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:14:50 GMT

تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان بیداد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۶۳۵

تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان بیداد می‌کند

ایسنا/خوزستان یک مربی فوتبال بانوان معتقد است که تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می کند.

خدیجه پوربهبهانی در گفت و گو با ایسنا با بیان این که فوتبال بانوان خوزستان نسبت به سال های گذشته، پیشرفت آن چنانی نداشته است، اظهارکرد: سال های پیش نیز استقلال خوزستان را در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور داشتیم که باتوجه به مشکلاتی که گریبانگیر این باشگاه شد، اولین اقدام مسئولان آن حذف تیم بانوان بود زیرا استقلال خوزستان، ساختار و برنامه ریزی مناسبی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر مکرر سرمربی در فوتبال ایران رایج شده است

وی افزود: سال گذشته نیز تیم آویسا خوزستان در فوتبال بانوان تیم داری کرد. این تیم خیلی مقتدرانه از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و شکل کار از این جهت که خوزستان مجددا صاحب یک نماینده در لیگ برتر بانوان کشور شد، خوب بود ولی باتوجه به این که مانند گذشته، ساختار و برنامه درستی در راس کار وجود نداشت، شاهد نتایج ضعیف آویسا در لیگ برتر بودیم. البته لیگ برتر هنوز به پایان نرسیده است اما وقتی یک تیم در طول فصل، سرمربی خود را تغییر می دهد، حاکی از بی نظمی در یک تیم است، هرچند تغییر مکرر سرمربی به ویژه در فوتبال بانوان در ایران رایج شده است.

تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می کند

این مربی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود این که خوزستان، مهد فوتبال کشور لقب گرفته ولی در فوتبال بانوان پیشرفت نداشته است؟ گفت: در این زمینه باید مشکلات بررسی و راهکارهای مناسب ارائه شوند. به هر حال تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می کند و باوجود این که خوزستان سه باشگاه لیگ برتری دارد ولی هیچ کدام راغب به تیم داری در فوتبال بانوان نیستند. وجود مشکلات مالی و ترس از تیم داری مدیران در بخش بانوان به خاطر مسایل فرهنگی استان، از جمله دلایل عدم ورود باشگاه ها به تیم داری در بخش فوتبال بانوان است.

اقدامات ساختارمند، لازمه پیشرفت فوتبال بانوان خوزستان

وی بیان کرد: مسئولان استان اعم از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان باید به فکر باشند و موضوع تیم داری شایسته در فوتبال بانوان کشور را خیلی بهتر دنبال کنند. به هر حال نگاه باشگاه های ما به تیم آقایان شان است و بزرگترین ایرادی که در باشگاه های ما وجود دارد، این است که آن ها در واقع باشگاه داری نمی کنند و تنها تیم داری می کنند، آن هم فقط در بخش آقایان. خوزستان در فوتبال بانوان نیز از سایر استان ها پیش است ولی باید اقدامات ساختارمندی در این زمینه صورت بگیرد.

فوتبال بانوان، بار مالی کمتری نسبت به آقایان دارد

 پوربهبهانی عنوان کرد: هزینه های هنگفتی روی دوش باشگاه ها است و از نظر درآمدزایی نیز با مشکلاتی مواجه اند و همین موضوع در تیم داری آنها در بخش بانوان تاثیرگذار است اما تیم داری در فوتبال بانوان، بار مالی کمتری نسبت به آقایان دارد. امیدوارم باشگاه های استان، نشستی داشته باشند و با بررسی و حل مشکلات موجود، استارت کارشان در بخش بانوان، به صورت آکادمیک یا به صورت حضور در لیگ برتر زده شود. در استان خوزستان، استعدادهای خوبی داریم که می توانند امیدهای ایران شوند.

فوتبال بانوان خوزستان، زیرساخت ندارد

وی گفت: خوزستان یک استان فوتبال خیز است و در آن زمین های فوتبال متعددی وجود دارد ولی بیشتر زمین های فوتبال در اختیار آقایان است و بانوان اصلا از این مهم، بهره مند نمی شوند. باتوجه به زمین های فوتبالی که داریم، می توانیم با برنامه ریزی و نگاه خوب مسئولان ورزرش استان، این زمین ها در زمان مناسب در اختیار بانوان هم قرار بگیرند. به هر حال در فوتبال بانوان اصلا زیرساختی وجود ندارد و هرچه هست برای آقایان است. ضمن این که برای فوتبال بانوان باید از پایه کار کنیم و در این زمینه، اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان باید به صورت جدی ورود کنند. امیدوارم در ادامه شاهد زیرساخت بهتری برای فوتبال بانوان باشیم.

فوتسال بانوان خوزستان در کشور سردمدار است

سرمربی سابق تیم فوتسال پالایش نفت آبادان همچنین در خصوص وضعیت فوتسال بانوان خوزستان، عنوان کرد: سالیان سال است که تیم‌های ملی حفاری و پالایش نفت آبادان در لیگ برتر بانوان حضور دارند و تیم های خیلی خوبی هستند. فوتسال بانوان خوزستان در کشور سردمدار است، آن هم به خاطر وجود بازیکنان و سرمربیان خوبی که در تیم ملی داشته‌ایم. تیم های فوتسال استان، حرفه ای شده اند و هر چه پیش می رویم، نیاز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خیلی بهتری دارند. دو تیم لیگ برتری خوزستان، سیر صعودی داشته اند اما باید برنامه ریزی بهتری برای آن ها شود و دارای ساختار منظم تری باشند.

تیم های فوتسال خوزستان باید یک تیم پشتیبان داشته باشند

وی افزود: امسال ملی حفاری یکی از امیدهای قهرمانی در لیگ برتر بانوان است ولی مدیران ما نباید پس از پایان فصل، تیم های بانوان را رها کنند و با آغاز فصل بعد به دنبال جذب بازیکن باشند. آن ها باید با اتمام فصل، برای فصل آینده برنامه ریزی کنند تا تیم ها با ساختار بهتر پا به لیگ بگذارند. باوجود پیشرفت چشمگیری که در فوتسال خوزستان داشته ایم ولی عدم وجود یک تیم "ب" به عنوان تیم پشتیبان برای تیم اصلی، یک معضل بزرگ برای دو تیم لیگ برتری خوزستان بوده است. بها دادن به جوانان کار خوبی است و این اقدام نیز در پالایش نفت آبادان صورت گرفت و چهره های خوبی را به لیگ و تیم ملی معرفی کرد و حتی ملی حفاری هم چنین اقدامی را داشت.

پوربهبهانی با بیان این که باید به نیروهای مدارس توجه بهتری داشت، ادامه داد: حلقه گمشده این قصه نیز آموزش و پرورش است زیرا به رقابت های دانش آموزی جدی نگاه نمی شود. خیلی خوب است که باشگاه های ما به دانش آموزان نگاه بهتری داشته باشند. آن ها می توانند به خوبی از ورزش دانش آموزی بهره مند شوند و استعدادهای خوبی را شناسایی و پرورش دهند.

نگاه به فوتسال خوزستان خیلی کمرنگ است

وی تاکید کرد: برای بهبود کیفیت کار تیم های فوتسالی مان باتوجه به پیشرفتی که در این بخش داشته ایم، باید پیش از آغاز لیگ برتر، جلسات هم اندیشی با حضور سرمربیان و نماینده باشگاه ها و همچنین رییس هیات فوتبال استان برگزار شود و چالش ها بررسی و راهکارها ارائه شوند تا تیم های استان حضور بهتری در لیگ برتر داشته باشند. به نظرم نگاه به فوتسال استان خیلی کمرنگ است و کمتر شاهد حضور مسئولان ورزشی در سالن های ورزشی بوده ایم، در حالی که حضور آن ها دلگرمی و تاثیر بسزایی در پیشرفت و انگیزه بازیکنان دارد.

نوع تیم داری خوزستان در فوتبال و فوتسال خوب نیست

این مربی فوتسال گفت: نوع تیم داری خوزستان، چه در فوتبال و چه در فوتسال چندان خوب نبوده است. امکاناتی که در اختیار تیم های آقایان است، قابل مقایسه با بخش بانوان نیست. مدیران خیلی سریع چالش ها را از سر راه تیم های آقایان بر می دارند یا به حداقل می رسانند تا تیم آقایان باشگاه خیلی بهتر نشان داده شود ولی در بخش بانوان به این صورت نیست و تبعیض قائل می شوند. وقتی حرف از تیم لیگ برتری می زنیم، پس باید چنین مسایلی هم حل شود تا پیشرفت در دو بخش آقایان و بانوان دیده شود. من شاهد بوده ام که امکانات اولیه، خیلی مناسب و به موقع در اختیار بانوان قرار داده نمی شود و این خیلی جالب نیست و در کیفیت کار تیم ها تاثیرگذار است. در هر صورت همان طور که آقایان برای کسب مدال آوری تلاش می کنند، بانوان خوزستانی هم برای موفقیت از جان مایه می گذارند و مسئولان باید نگاه حمایتی بهتری داشته باشند. در حال حاضر تیم خوبِ ملی حفاری یک سالن اختصاصی ندارد و این در شان این تیم نیست و باتوجه به سابقه این تیم، باید امکانات خیلی بهتری در اختیار آن باشد.

وی در پایان نیر با آرزوی بهبود شرایط کشور و جهان به دلیل شیوع کروناویروس، از تلاش های بی وقفه کادر پزشکی و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان فوتبال بانوان فوتسال بانوان فوتبال بانوان بانوان خوزستان بخش بانوان برنامه ریزی داشته باشند لیگ برتر باشگاه ها لیگ برتری ملی حفاری تیم داری زمین ها یک تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان بر این اعتقاد است که فوتبال برای مسئولان استان خوزستان مهم نیست. - اخبار ورزشی -

محمود مطلق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی بیرون از خانه تیمش برابر گل‌گهر گفت: ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و با اینکه دو گل از حریف خوردیم، ولی هرگز بابت جبران باخت ناامید نبودیم. امسال هم در چند بازی کامبک زدیم و خوشبختانه در بازی با گل‌گهر هم توانستیم دو گلی را که خوردیم در دقایق آخر جبران کنیم. سرمربی تیم حریف بعد از بازی گفت که چیزی از تیم ما ندیده، ولی بهتر است ایشان یک بار دیگر بازی را تماشا کند تا ببیند ما چه نمایشی داشتیم.

شوشتری: ارزش تساوی در خانه گل‌گهر اندازه برد بود

 

وی در مورد شانس ماندن تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر خاطر نشان کرد: تیم ما از لحاظ فنی شرایط خوبی دارد و امسال اگر بدشانسی نمی‌آوردیم بیشتر امتیاز می‌گرفتیم. من مطمئن هستم که استقلال خوزستان در لیگ برتر می‌ماند.

مطلق‌زاده همچنین تصریح کرد: ما مشکلات زیادی داریم، ولی آقای نجفی به عنوان مدیرعامل باشگاه کارش را خیلی خوب بلد است و به خوبی از تیم حمایت می‌کند. یکی از مشکلات اساسی ما بی‌توجهی مسئولان استانی به فوتبال و نماینده‌های خوزستان است و در واقع باید گفت که رشد فوتبال برای مسئولان استانی در اولویت نیست. البته خیلی چیزها برای آنها در اولویت قرار ندارد.

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان در پایان اظهار داشت: ما در لیگ برتر هستیم، ولی عجیب است که مشکل زمین تمرین داریم و این مشکل هنوز حل نشده است. در صنعت نفت هم که بودم این وضعیت و این مشکلات وجود داشت. شما دیدید که چند روز پیش چگونه بازی استقلال ملاثانی لغو شد، چون در ساعتی که قرار بود بازی آنها برگزار شود، ما تمرین داشتیم و کاری هم از دست‌مان ساخته نبود. متأسفانه در خوزستان به فکر تیم‌های این استان نیستند و این واقعاً ناراحت‌کننده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + نامه
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند