Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار موسی سنچولی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی نیروهای رسمی ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل جهت ساماندهی نیروهای جهادی و بسیجی آماده خدمت شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۰۷ تیم هفت نفره جهت پیشگیری از ویروس کرونا در زابل به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زابل گفت: برای این حجم فعالیت‌ تعداد ۵۳ دستگاه خودرو به کارگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع فعالیت مقابله با ویروس کرونا تاکنون بیش‌از ۱۲ هزار تراکت تبلیغاتی و آموزشی برای پیشگیری از این ویروس نصب و توزیع شده است.

سرهنگ سنچولی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده برای معابر زابل تاکنون مصرف شده است گفت: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و چهار هزار و ۵۰۰ عدد دستکش بین مردم شهرستان زابل توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۷۵۰ سبد بهداشتی شامل ماسک، وایتکس، دستکش، مواد شوینده و ضدعفونی کننده بین اقشار مختلف شهرستان زابل توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زابل افزود: همچنین هزار و ۹۸۶ مکان و خودرو به همت گروه‌های جهادی سپاه ضدعفونی و گند زدایی شده‌اند.

وی بیان کرد: سپاه جهت کفن و دفن میت مبتلا به کرونا نیز با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی وارد میدان شده و در این فعالیت نیز همکاری می‌کند.

سرهنگ سنچولی اظهارداشت: ۲۱ هزار و ۹۶۷ عدد ماسک،چهار هزار عدد دستکش، ۲۰۰ لیتر الکل و ۷۰۰ لیتر ماده ضد عفونی کننده نیز توسط سپاه کشف و جهت استفاده کارکنان بیمارستان‌ها به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف سپاه خدمت به مردم است و در این برهه از زمان سلامت شهروندان در الویت این نهاد قرار دارد.

سنچولی گفت: تعداد ۹۰ هزار پیامک حاوی متن‌های بهداشتی و آموزشی برای مردم منطقه نیز توسط سپاه پاسداران ارسال شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زابل پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زابل ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زابل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت