Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نیرومند روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در استان با توجه به شرایط بوجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست بدهند، اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع آسیب‌های ناشی از این شرایط و جلوگیری از مراجعه مردم به اداره ها، سامانه bimebikari.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir را اواخر اسفند سال گذشته برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه از بیست و هشتم اسفند گذشته تا شانزدهم فروردین دست‌کم ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از استان اصفهان در این سامانه ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: این رقم نگران کننده است و اگر باز هم افزایش یابد حتی اگر کل اعتبار کشور را به اصفهان تخصیص دهند بازهم نمی تواند همه این تقاضاها را پوشش دهد.

به گفته وی، اصفهان در زمینه تعداد ثبت‌نام کنندگان بیمه بیکاری پس از شیوع بیماری کرونا، رتبه پنجم کشوری را دارد و اگر به این شدت افزایش یابد امکان پرداخت بیمه بیکاری به همه آنها وجود ندارد.

نیرومند خاطرنشان کرد: سامانه ثبت نام بیمه بیکاری به مدت ۷۲ ساعت برای هوشمند سازی بسته شد و از سه شنبه فعالیت آن از سر گرفته می‌شود.

نیرومند با بیان اینکه کارگران آسیب دیده در شرایط حاصل از شیوع بیماری کرونا ۲ دسته هستند، توضیح داد: یک دسته آنها بیمه شده اجباری ماده ۱۴۸ قانون کار هستند و بر اساس قانون که در شرایط خاص می‌توان از آنها حمایت کرد، امکان ثبت نام آنها در سامانه بیمه بیکاری فراهم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه باید شرایط افراد متقاضی بیمه بیکاری که در سامانه مذکور ثبت نام کردند، راستی آزمایی شود، تاکید کرد: ممکن است تعدادی از آنها مستحق دریافت این بیمه نباشند یا شرایط لازم را نداشته باشند به همین دلیل باید شرایط همه ثبت نام کنندگان بررسی شود.

وی با بیان اینکه فهرست کامل ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری تا بیست و یکم فروردین در اختیار اداره تعاون استان اصفهان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که این فهرست در یک هفته بررسی و اعلام نتیجه و نخستین حقوق بیکاری تا پایان فروردین امسال پرداخت شود.

به گفته وی، برای افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد، پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود و نیازی به مراجعه آنها به اداره‌های کار نیست.

نیرومند، دسته دوم را کارگران فصلی و صنفی فاقد بیمه یا افراد شاغل با بیمه خاص مانند کارگران ساختمانی، رانندگان و قالیبافان خواند و افزود: برای این دسته از افراد نیز دولت در حال تعیین ساز و کار مشخص برای واریز کمک مالی بلاعوض یا تسهیلات بانکی است که مبلغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز ساز و کار این تصمیم به استان ها ابلاغ نشده است و پس از مشخص شدن آن، به مشمولان اطلاع‌رسانی می‌شود، ادامه داد: تسهیلات بانکی که به این افراد پرداخت می‌شود پس از چند ماه تنفس و به صورت اقساط با مبلغ کم از روی حساب یارانه برداشت خواهد شد.

نیرومند با بیان اینکه دولت برای کارفرمایان نیز تسهیلاتی را جهت گذر از شرایط پس از شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته است، توضیح داد: از جمله آن می‌توان به بخشودگی جرایم اقساط و مالیات در این مدت و به تاخیر افتادن اقساط، مالیات و حق بیمه کارگران اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره نیز در کشور در اختیار کارفرمایانی قرار گیرد که در این شرایط آسیب دیدند اما کارگران خود را اخراج نکردند.

نیرومند با بیان اینکه منتظر ابلاغ ساز و کار و منابع مالی این تسهیلات کم بهره برای کارفرمایان هستیم، تاکید کرد: همه اطلاع رسانی‌ها در این زمینه از طریق پیامک و ثبت نام الکترونیکی انجام می شود و نیازی به حضور مردم در اداره‌های کار نیست.

رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف اصفهان نیز چندی پیش با تاکید بر اینکه وضعیت کسب و کار در این استان خوب نیست، گفت: واحدهای صنفی و کاسبان با توجه به شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و متوقف بودن بسیاری از فعالیت‌ها، دچار خسارت زیادی به‌ویژه در بخش‌های مرتبط با گردشگری شدند.

 استان دست‌کم پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان، بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد که  یک میلیون نفر از جمعیت آن کارگر بیمه شده هستند.

وزارت بهداشت هفدهم فروردین اعلام کرد که تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصفهان بیکاری پیامک گردشگری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شیوع بیماری کرونا بیمه بیکاری پس از شیوع ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن