Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:53:56 GMT

جزئیات برگزاری جشنواره عکس"مدافعان سلامت"

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۲۷۵

جزئیات برگزاری جشنواره عکس'مدافعان سلامت'

دبیر جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت" گفت: این جشنواره با محوریت به تصویر کشیدن خدمات و ایثارگری کادر پزشکی و درمانی کشور در مقابله با بیماری کرونا برگزار می‌شود.

داوود یاراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، در خصوص چگونگی شکل‌گیری و برگزاری این جشنواره عنوان کرد: در شرایط اعمال تحریم‌های اقتصادی و هجمه‌های بیرونی دشمنان‌، اینک کشورمان در حال مقابله با بحرانی به نام "ویروس کرونا" است، بحرانی که همه اقشار جامعه را درگیر کرده و تاثیرات قابل توجهی بر حوزه‌های درمانی، بهداشتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این روزهای دشوار کادر درمانی و پزشکی کشورمان در نوک پیکان مقابله با بحران کرونا در تلاشی وصف‌ناشدنی و خستگی‌ناپذیر در حال مداوای بیماران و کنترل بیماری هستند.

دبیر جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت"خاطرنشان کرد: اگر چه مقابله با این بحران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در ابعاد مختلف است، اما گستردگی و سرعت شیوع این میهمان ناخوانده ضرورت ایفای نقش مردم در همراهی با مسوولان و کادر درمانی را دوچندان کرد، اتفاق مهمی که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها شکل گرفته و محقق شد.

یاراحمدی رویارویی جامعه پزشکی با بیماری کرونا را تکراری دوباره از تاریخ خواند و افزود: کادر پزشکی و درمانی کشورمان سال‌ها پس از روزهای خون و حماسه و دوران دفاع مقدس و این بار در حکم پیشقراولان دفاع از سلامت جامعه در قامت "مدافعان سلامت"صحنه‌هایی بی‌نظیر از مجاهدات ستودنی را به تصویر کشیده‌اند.

وی ادامه داد: اینان همان مدافعان عشقی هستند که تلاش شبانه‌روزی و بی‌تکلفشان به حق این کلام زیبای مولانا "رقصی چنین میانه میدانم آرزوست" را به تصویر کشیده‌ است.

این هنرمند عکاس گفت: آنان در کارزار مرگ و زندگی به زیبایی جان‌بازی در جبهه سلامت را متبلور کرده و در حال ایفای نقشی بی‌مانند در مقابله با این بحران هستند.

یاراحمدی با ادای احترام به مقام شهدای مدافع سلامت، تاکید کرد: همانگونه که عکاسان با حضور در جبهه‌های جنگ شهامت، دلاورمردی و جان‌فشانی رزمندگان را به تصویر کشیده و خاطرات دفاع مقدس را جاودانه کردند، اینک نیز می‌بایست با حضوری دوباره در جبهه سلامت به ثبت ایثارگری‌های پزشکان و کادر درمانی بپردازند تا بار دیگر تصویرگر صحنه‌های روزهای مرگ و زندگی باشند.

وی اظهار کرد: از این‌رو حوزه هنری لرستان با مشارکت و همراهی استانداری لرستان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان و شهرداری خرم‌آباد به پاس قدردانی از خدمات ایثارگونه کادر درمانی اقدام به برگزاری جشنواره کشوری عکس مدافعان سلامت کرده است.

دبیر جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت" بیان کرد: این جشنواره در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار خواهد شد.

یاراحمدی افزود: همچنین با توجه به مواجهه مستقیم پزشکان، پرستاران، کادر بهداشتی و اورژانس کشور با بیماری کرونا، بخشی از مسابقه با عنوان "عکاسی با تلفن همراه" به این قشر اختصاص یافته است تا با ثبت لحظاتی ناب و ماندگار از خدمات تیم‌های پزشکی و درمانی، تابلویی از ایثار را در قاب هنر به تصویر بکشند.

وی ابراز امیدواری کرد عکاسان فرهیخته کشورمان با انعکاس بخشی از فداکاری "مدافعان سلامت" به خلق تصاویری ماندگار از رزمندگان این جبهه پرداخته و اینگونه گوشه‌ای از زحماتشان را جبران کنند.

این هنرمند عکاس در خصوص موضوع مسابقه "عکس سلامت" گفت: همانطور که گفته شد، ثبت فعالیت شبانه‌روزی کادر پزشکی، پرستاران بیمارستان‌ها، اورژانس و شبکه‌های بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا محور آثار ارسالی به جشنواره است.

یاراحمدی درباره شرایط شرکت در این جشنواره بیان کرد: محدویتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد، همچنین اندازه عکس‌ها حداقل A3 ، در بخش حرفه‌ای ۳۰۰ DPI با پسوند JPG بوده و در بخش عکاسی با تلفن همراه نیز حداقل رزولوشن باید از 12 مگاپیکسل کمتر نباشد.

وی با اشاره به ارسال آثار به صورت رنگی یا سیاه و سفید به دفتر دبیرخانه افزود: عکاسان باید به مکان و زمان عکس اشاره داشته باشند.

دبیر جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت"پایان مهلت دریافت آثار را 30 خرداد ماه ۹۹ اعلام و اظهار کرد: با انتخاب و داوری آثار تا 15 تیر ماه نتایج از طریق رسانه‌ها و سایت حوزه هنری لرستان و کشور به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یاراحمدی ادامه داد: عکاسان و هنرمندان آثارشان را از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ به شماره همراه ۰۹۱۶۶۹۸۵۱۲۳ به دبیرخانه جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت" ارسال نمایند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت جشنواره دفاع مقدس پزشکی دبیر جشنواره سراسری عکس مدافعان سلامت کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ پیاده روی خانوادگی همراه با غذای سالم، بازی‌های بومی محلی و پاکسازی مسیر آبشار از زباله  از جمله برنامه‌های  این جشنواره بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با ۵ مصدوم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند