Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:40:35 GMT

مطالعات نقشه مدیریت سیلاب گرگانرود و قره سو انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۳۵۰

مطالعات نقشه مدیریت سیلاب گرگانرود و قره سو انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت سیلاب و مهندسی رودخانه یکی از اقدامات آب منطقه ای بوده که با هدف کاهش خسارت ها، آرامش عمومی و جلوگیری از وقفه در تولید انجام می شود.

حسینی افزود: هزار و ۳۶۰ کیلومتر تعیین حد و بستر رودخانه ها طی سال های گذشته، ۶۵۰ کیلومتر علامتگذاری حد بستر رودخانه ها و انجام مطالعات در زمینه تهیه نقشه های اجرایی مدیریت سیلاب در گرگانرود و قره سو و تعیین سیلابدشت ها با دبی برگشت های مختلف، بخشی از فعالیت های مهندسی رودخانه طی سال گذشته و امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در دو ماه تداوم سیل و آبگرفتگی اراضی در ابتدای سال ۹۸ حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی و از ابتدای خرداد تا انتهای سال ۹۸ هم عملیات لایروبی در بیش از ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه ها انجام شد که این روند در سال ۹۹ هم ادامه دارد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص انحراف آب سیلاب، اجرای سد آقدکش و کانال ها است که سد آقدکش حدود ۵۰ درصد، کانال قرنجیک در آق قلا حدود ۲۰ درصد و بند ولی هم تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در سال ۹۹ پیشرفت قابل توجهی در این پروژه ها را شاهد باشیم.

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از محورهای کار شرکت، احداث و بهره برداری از سدها و شبکه ها است که با هدف افزایش محصولات کشاورزی، شیلاتی، آب صنعت، آب شرب و مدیریت سیلاب انجام می شود.

وی اضافه کرد: تا انتهای سال ۹۸، بدنه سد نرماب ۷۸ درصد و کل طرح حدود ۵۸ درصد پیشرفت داشت که در سال ۹۹ امیدوار هستیم بتوانیم بدنه سد را به حدود ۹۵ درصد و کل طرح را به ۷۰ درصد برسانیم.

حسینی گفت: شبکه قره سو – زرین گل در علی آبادکتول هم تا انتهای سال ۹۸ حدود ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید داریم در سال ۹۹ بتوانیم تا ۷۵ درصد پیشرفت طرح را شاهد باشیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دبی سیل صنعت محصولات کشاورزی سال بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیریت سیلاب درصد پیشرفت رودخانه ها سال ۹۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در مناطق حاشیه رودخانه‌های استان اظهار داشت: با تلاش عوامل راهداری مسیرهای روستایی حاشیه رودها بازگشایی شد. - اخبار استانها -

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با بیان اینکه راه روستاهایی که درگیر سیلاب در جاده بسته شده بودند باز شد اظهار داشت: با تلاش عوامل راهداری و امدادی مسیرهای دسترسی روستایی در اکثر مسیرهای رودخانه‌ای باز شده است.

وی افزود: در اثر بارندگی‌های چند روز اخیر و به ویژه روز گذشته طغیان رودخانه تجن را داشتیم که اراضی ساری و میاندرود خسارت دیدند‌.

محمدی تصریح کرد: دیشب طغیان رودخانه تلار را داشتیم که در سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ خساراتی را وارد کرد و تمام مسیرهای دسترسی در این شهرستان‌ها بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: مسیر راه روستایی عبد مناف هراز تا ساعتی دیگر بازگشایی می‌شود و با ورود عوامل راهداری راه روستایی 10 روستا در مسیر هراز که سیلابی شده بودند باز شد.

این مسئول بیان کرد: مسیر روستاهای شمس آباد و آخا و لاریم باز شد.

وی به وقوع سیلاب در محور کیاسر محدوده لنگر و رانش زمین اشاره کرد و گفت: این مسیر نیز با ورود عامل راهداری و سایر نیروهای امدادی بازگشایی شد.

محمدی بیان کرد: روستاهای محور دودانگه و محدوده ورند در محدوده کیاسر بازگشایی شد و محور ده میان سوادکوه هم بازگشایی انجام شد.

وی به طغیان رودخانه کسلیان و سیلابی شدن محدوده پلنگ دره نیز اشاره کرد و یادآور شد: خسارت‌های مناطق مختلف در حال ارزیابی است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: تا پایان شب سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین