Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:49:13 GMT

برداشت گل‌محمدی در مهریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۶۷۷

برداشت گل‌محمدی در مهریز آغاز شد

محمد جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنابا بیان اینکه امسال میزان تولید به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. افزود: ۲۰۰ نفر از کشاورزان منطقه در برداشت گل فعالیت دارند و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار حدود ۲ تن محصول برداشت شود.

به گفته وی، کشاورزان بعد از چیدن گل‌ آن را به ۱۰ کارگاه فعال گلابگیری منتقل می‌کنند و از هر کیلوگرم حدود ۲ لیتر گلاب به دست می‌آید که علاو بر مصرف منطقه به شهر یزد ارسال می‌شود 

این مسوول اظهار کرد: بطور متوسط از هر پنج هزار کیلوگرم گل سرخ محمدی حدود  یک لیتر عطر به صورت ناب تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که از مرغوبیت خوبی برخوردار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه برگزاری جشنواره گل جزو برنامه‌های این اداره است گفت: کشاورزان دهستان میانکوه به خصوص روستای ییلاقی منشاد سابقه طولانی در برداشت گل و گلابگیری دارند.

دهستان میانکوه و روستای منشاد با سه هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود ۱۵ هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی در این شهرستان فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است و میانگین سهم هر کشاورز ۱۱ هزار و ۶۶۷ مترمربع است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز روستائیان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز روستائیان اراضی کشاورزی مهریز روستائیان اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

زارع افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌ها است.

وی گفت: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

کد خبر 6088495

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند