Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:02:33 GMT

رکود در سه اقتصاد بزرگ‌ عربی در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۱۴۴

رکود در سه اقتصاد بزرگ‌ عربی در پی شیوع کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، همزمان با شیوع ویروس کرونا، وخامت اوضاع کسب و کار‌ها در امارات رکوردی تاریخی ثبت کرد، رکود اقتصادی در عربستان به بدترین وضع در یک دهه گذشته رسید و بخش غیرنفتی اقتصاد مصر نیز بیشترین رشد منفی را در سه دهه گذشته تجربه کرد.

محدودیت‌های اعمال شده برای فعالیت کسب و کار‌ها به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا موجب شده تا شاخص مدیران خرید (PMI) در عربستان به پایین‌ترین حد از اوت سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون برسد و از ۵۷ واحد در دسامبر گذشته تا ۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ واحد در پایان مارس سقوط کند.

این شاخص در اقتصاد امارات عربی متحده نیز به ۴۵.۲ واحد رسیده که پایین‌ترین سطح تاریخی آن به شمار می‌رود. شاخص مدیران خرید در مصر نیز از ۴۷.۱ واحد در فوریه گذشته به ۴۴.۲ واحد تنزل کرده که طی نزدیک به ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

رکود در سه اقتصاد بزرگ‌تر عربی که به دلیل افت حجم فروش و صادرات شرکت‌ها آغاز شده به تعدیل گسترده نیروی کار دامن زده است.

شاخص مدیران خرید (PMI)، رونق، رکود یا ثبات کسب‌وکار‌ها و چشم‌انداز مورد انتظار آن‌ها را ارزیابی می‌کند. اگر عدد این شاخص بالاتر از ۵۰ واحد باشد، نشان از رشد دارد، ولی اگر به کمتر از ۵۰ واحد برسد، گویای چشم‌انداز رکودی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی ویروس کرونا امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان سمنان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز استان سمنان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه سردار فدوی و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی مهمانان و سخنرانان اصلی این مراسم هستند.

محل برگزاری این همایش بزرگ جنب اداره کل گمرک استان سمنان محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سمنان اعلام شده است.

بسیج سازندگی استان سمنان برگزار کننده این مراسم خواهد بود.

موضوع تولید و جهش تولید و تحقق شعار سال، نقش آفرینی بسیجیان در این زمینه، رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی استاندارد و… در زمره محورهای این همایش اعلام شده است.

کد خبر 6096835

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان