Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران درباره خبر الزامی شدن تست کرونا در تهران و انجام آن در خانه‌های سلامت، اظهار داشت: مراجعه شهروندان به خانه‌های سلامت جهت دریافت خدمات مربوط به تست کرونا، لازم نیست چرا که اصلا خانه‌های سلامت دارای کیت تشخیصی کرونا نیستند.

وی افزود: تنها زمانی که افرادی در غربالگری‌ها مشکوک به کرونا باشند تست برای آنها در مراکز مربوطه انجام می‌گیرد همچنین این اقدام در پایتخت برای برخی از ادارات، ‌کارخانجات و واحدهای صنفی انجام شده است و ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انجام تست کرونا اجباری نیست، گفت: تست اجباری امکان‌پذیر نیست و لزومی هم به اجرای اجباری آن وجود ندارد.

خداکرمی بیان داشت: ما اعلام کرده‌ایم استفاده از ماسک اجباری شود که حداقل از انتقال ویروس از طریق تردد ناقلان بدون علامت جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: کیت تشخیص کرونا نه در تهران در دسترس است و اگر وجود داشته باشد به اندازه جمعیت کفایت می‌کند. در هیچ جای دنیا ضرورتی به انجام تست برای همه افراد وجود ندارد و تنها افرادی که مشکوک به ابتلا هستند، یا در ارتباط با افراد مبتلا بوده‌اند این موضوع انجام می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: کسانی که علامت ابتلا به کرونا دارند و یا مشکوک به ابتلا هستند، تست اولیه CPR برایشان انجام می‌شود و اگر در این تست نشانی از ابتلا وجود داشت تست‌های اختصاصی و انجام سی‌تی‌اسکن صورت می‌گیرد.  

خداکرمی افزود: وزارت بهداشت از طریق تماس تلفنی با شهروندان تهرانی که پیش از این در سامانه سیب، ثبت‌نام کرده و یا اخیرا این اقدام را انجام داده غربالگری‌هایی مدنظر قرار داد که البته پوشش غربالگری در پایتخت اندک بوده است و نمی‌توان به این غربالگری چندان اکتفا کرد.  

وی تصریح کرد: شهروندان باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده علائم ابتلا به کرونا و یا در تماس بودن با افراد مبتلا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا اقدامات مورد نیاز و یا انجام تست برای آنها صورت گیرد.

کد خبر 498368 برچسب‌ها كرونا در ايران شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران شورای شهر تهران شورای شهر تهران تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست