Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با شیوع ویروس کرونا و افزایش خرید‌های اینترنتی از سوی شهروندان، کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و به شیوه‌هایی مختلف اقدام به کلاهبرداری‌های مالی می‌کنند.

او افزود: شهروندان باید در هنگام خرید‌های اینترنتی به نکات امنیتی توجه کرده و از سایت‌هایی خریداری کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد لذا ایشان به شهروندان محترم توصیه کردند:

۱-هنگام انجام خرید‌های اینترنتی، قبل از رؤیت کالا، تائید صحت، سلامت و ماهیت آن، هیچگونه مبلغی را واریز نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲-شهروندان گرامی توجه داشته باشید فعال سازی رمز پویا امری لازم، ولی کافی نیست. هوشیاری و دقت لازم را در خرید‌های اینترنتی همیشه مدنظر قرار دهید.

۳-ارائه اطلاعات شماره کارت بانکی و شماره تماس از سوی فروشنده دلیل بر احراز هویت وی نمی‌باشد، چرا که ممکن است اطلاعات حساب بانکی و شماره تلفن غیر واقعی استفاده شود.

۴-دقت داشته باشید که تمامی درگاه‌های پرداخت آنلاین دارای گزینه دریافت رمز دوم پویا (رمز یکبار مصرف) هستند و در صورتی که فاقد این گزینه باشند درگاه مورد نظر غیر واقعی و جعلی (فیشینگ) است.

سرهنگ نصرتی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا خرید اینترنتی فضای مجازی خرید های اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آبادان، در این اطلاعیه آمده است: وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک محلی و موقت در بعد از ظهرها از اواسط روز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.
بر اساس این اطلاعیه این پدیده در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.
اثر مخاطره شامل کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک است و احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران