Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:26:00 GMT

نامه جهرمی به رئیس جمهور برای آزادسازی فرکانس از صدا و سیما

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۱۷۵

نامه جهرمی به رئیس جمهور برای آزادسازی فرکانس از صدا و سیما

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در لایو اینستاگرام با اشاره به نیازمندی کشور به افزایش ظرفیت شبکه موبایل، اظهار داشت: در صورتی که منابع فرکانسی را دریافت کنیم، کیفیت اینترنت موبایل افزایش می یابد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از روز ۱۸ اسفندماه سال ۹۸ کشور وارد بهمن ترافیک شبکه اینترنت شد، گفت: طراحی شبکه تلفن همراه برای ترافیک روزانه ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ پتابابت پیش بینی شده بود که این عدد در تاریخ ۱۸ اسفند برای هر اپراتور به ترافیک حدود ۶.۸ پتابایت رسید.

وی با بیان اینکه متوسط سرعت نسل ۴ موبایل می توانست حدود ۱۵ مگابیت بر ثانیه باشد، افزود: از ۱۸ تا ۲۸ اسفندماه ۹۸ اپراتورهای موبایل ظرفیت شبکه را افزایش دادند و هم اکنون ظرفیت شبکه موبایل از متوسط روزانه ۷.۵ پتابایت به ۱۱.۲ پتابایت رسیده است. با این وجود به دلیل افزایش میزان مصرف کاربران، در صورتی که منابع فرکانسی در اختیار داشته باشیم می توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

جهرمی ادامه داد: در این ایام و برای مختل نشدن شبکه موبایل، بخشی از فرکانس سایر اپراتورها و سایر بهره برداران را آزادسازی و در اختیار اپراتورهای موبایل قرار دادیم و از اپراتورهای بین المللی نیز برای این افزایش ظرفیت کمک گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته ظرفیت شبکه موبایل از ۱۱ پتابایت نیز عبور کرد، گفت: تمامی تلاشمان این است که بتوانیم ظرفیت شبکه موبایل را برای کلاسهای مجازی مدارس و دانشگاهها افزایش دهیم و در این راستا نیازمند منابع فرکانسی هستیم که بخشی از آن در اختیار سازمان صدا و سیما است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: از این رو امروز با ارسال نامه ای به رئیس جمهور و ارائه گزارش ۶ ساله از پیگیری هایمان برای آزادسازی فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار صدا وسیما است، خواستار بررسی این درخواست در ستاد ملی کرونا شدیم تا با همدلی و همراهی سازمان صدا و سیما، این فضای فرکانسی به شبکه موبایل افزوده شود و شاهد افزایش کیفیت این خدمات باشیم.

کد خبر 4893547 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد جواد آذری جهرمی فضای فرکانسی رئیس جمهور اسلامی ایران موبایل ویروس کرونا ویروس کرونا اینترنت شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ماهواره موبایل امنیت اطلاعات هوش مصنوعی نوآوری فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوگل ایالات متحده آمریکا سیلاب ظرفیت شبکه موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

کد خبر 749415

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید