Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا خواست تا باتوجه به شیوع کرونا و موانع ایران برای تامین اقلام مورد نیاز خود برای مقابله با این بیماری، تحریم ها علیه تهران را کاهش دهد و دسترسی به تجهیزات ضروری در این زمینه را تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان بین المللی دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی به بررسی تاثیر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران بر توانایی این کشور برای مقابله با پیامدهای گسترش ویروس کرونا پرداخت و تاکید کرد که این تحریم ها تاثیرات منفی بر این روند داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده بان حقوق بشر از آمریکا خواست تا هرچه فوری دست به اقدامی موثر برای کاهش تحریم های ایران بزند و امکان صادرات اقلام مورد نیاز ایران برای مقابله با بیماری کرونا را فراهم و تضمین کند که تهران در شرایط شیوع ویروس کرونا به کالاهای بشردوستانه دسترسی دارد.

کنت روث مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر اظهار داشت: اینکه دولت ترامپ سبب می شود رنج مردم ایران به دلیل دسترسی نداشتن به تجهیزات پزشکی ضروری که فوراً به آنها احتیاج دارند، تشدید شود کاملا اشتباه و سنگدلانه است.

این سازمان بین المللی در ادامه گزارش خود آورده است: اگرچه آمریکا می گوید که صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران را از تحریم ها مستثنی کرده است اما تحقیقات دیده بان حقوق بشر در اکتبر ۲۰۱۹ نشان می دهد که شرکت های آمریکایی و اروپایی و بانک‌ها در عمل مایل به تجارت با ایران نیستند چراکه نمی خواهند خطر صادرات اقلام بشردوستانه به ایران را به دلیل وجود تحریم ها بپذیرند.

دیده بان حقوق بشر در بخش دیگری از گزارش خود همچنین تاکید کرد: طبق قوانین بین المللی یک کشور یا ائتلافی از کشورها که تحریم های اقتصادی وضع می کنند، می بایست تاثیر آن را بر وضعیت حقوق بشر مردمی که هدف تحریم قرار گرفته اند، به ویژه در زمینه دسترسی آنها به کالاهای ضروری زندگی شامل غذا و دارو در نظر بگیرند.

کنت روث در ادامه خاطر نشان کرد: دولت آمریکا باید تضمین کند که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به گونه ای است که مانع از دسترسی مردم این  کشور به اقلام مورد نیازشان برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا نمی شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر ویروس کرونا کرونا دیده بان حقوق بشر ویروس کرونا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر اظهار کرد: کارگران چرخ‌های تولید را به گردش در می‌آورند و جا دارد از تلاش این قشر تقدیر کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به جهش تولید با مشارکت مردم در سال‌جاری تاکید دارد که جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ مردم است.

وی جهش تولید را بیانگر استفاده از ظرفیت خدادادی، معادن، صنایع دینی، احیای مرز دانست و گفت: کارگران همواره در سن جوانی نمی‌مانند باید در وقت پیری و بازنشستگی از آنها حمایت شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: کارگران در زمان جنگ ایثار و فداکاری کردند و خداوند ۳۴ هزارسال پیش در مورد توسعه شهری و روستایی تاکید داشته و قرآن بر توسعه و پیشرفت و عمران تاکید دارد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز دشمنان دین و اسلام کشور ما و اقتصاد مارا مورد هدف قرار داده‌اند و باید با حمایت از کارگران و سرمایه گذاران اقتصاد کشور را ارتقا داد.

وی اعلام کرد: به اندازه ای که امنیت کشور مهم است امنیت معیشت مردم نیز مهم است و باید به این مهم توجه شود.

ماموستا رستمی اذعان کرد: باید کشور را با تولید پیش ببریم و تحریم دشمنان را با تلاش جهادی خنثی کنیم.

کد خبر 6093024

دیگر خبرها

  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند