Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:29:04 GMT

۹ رشته قنات در میامی لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۴۷۴

۹ رشته قنات در میامی لایروبی شد

علی اصغر محمدی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود : ۱۲ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال خودیاری و مشارکت مردمی برای لایروبی و مرمت قنات های شهرستان هزینه شد.

وی تصریح کرد: طول قنات‌های شهرستان ۱۸۰ کیلومتر و مجموع آبدهی این قنات‌ها حدود ۹۳۰ لیتر بر ثانیه است که تامین‌ کننده منابع آبی ۲هزار هکتار  زمین‌های زراعی و باغی منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد : اجرای آبیاری نوین ، توسعه کاشت محصول گلخانه‌ای و کم آب نظیر کاشت زعفران و پسته از سوی کشاورزان این منطقه افزایش یافته است.

وی اظهار داشت : ۸۵درصد اشتغال شهرستان میامی وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری است .

آب مورد نیاز بخش کشاورزی میامی از ۲۹۷ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۸۹ رشته قنات و ۱۵ دهنه چشمه و یک رودخانه دایمی تامین می شود.

سالانه ۲۷۲هزار محصولات زارعی، ۳۴ هزار تن محصولات باغی و ۲۲هزار محصولات دامی در سطح شهرستان میامی تولید می شود.

گندم ، جو ، آفتابگردان، انواع حبوبات ، زردآلو و دیگر محصولات باغی مهمترین محصولات کشاورزی میامی را تشکیل می دهد.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم و آبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان بیش از سه هزار هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگر محصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۰ روستا حدود ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.  

برچسب‌ها گندم سمنان اراضی کشاورزی میامی محمدی قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم سمنان اراضی کشاورزی میامی محمدی قنات ایرانی گندم سمنان اراضی کشاورزی میامی محمدی قنات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران