Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یکی از اهالی روستاهای بیجار است که بعلت فقر، محرومیت و سهل انگاری یکی از پزشکان بیمارستان های زنجان بعلت عفونت شدید باید پایش قطع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ظهر دیروز همراه فرمانده سپاه بیجار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رییس بهزیستی شهرستان عازم یکی از روستاهای اطراف بیجار شدیم پس از عبور از جاده افسانه ای بیجار - همدان با چاله چوله های فراوان به روستای شبرتو رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه محمد تازه ساخت بود به همت سپاه و کمیته امداد صاحب سرپناهی شده بود ، همسرش گوشه ای از خانه نشسته بود از غصه هایش برایم گفت، از زندگی که هیچوقت روی خوشی به آنها نشان نداده بود، می گفت دیگر توان زندگی کردن ندارم ، هر لحظه که صدای آه و ناله شوهرم را میشنوم و نمی توانم کاری کنم از خدا مرگ میخواهم.

صدای فقرش را هیچکس نشینده بود، جوان بود، تمام حرف هایش با گریه بود، اشک امانش را بریده بود، توان حرف زدن نداشت با خود زمزمه میکرد خانم خبرنگار به نظرتان دوباره میتوانم راه بروم، سهمش از زندگی شده بود، رنج، غصه، محرومیت و مظلومیت ، پایش بعلت عفونت شدید کلا سیاه شده بود و پاشنه پا و استخوان ساق پایش کاملا بیرون افتاده بود.

 

با فاصله یک متر کنار بستر محمد نشستیم از وی خواستیم داستان زندگیش و اینکه چرا پایش به این وضع افتاده بود تعریف کند.

با صدای بغض آلود گفت که سه سال قبل از موتور افتادم ، قوزک پام یک مقدار زخم شد ، چون توان مالی نداشتم و نمیخواستم کسی را هم به زحمت بیندازم به جای رفتن به پزشک به جراح محلی مراجعه کردم ، وی تیغی به قوزک پایم زد و گفت چیزی نیست عفونتش خارج شده نگران نباش .

این مرد روستایی می گوید یک مدت عادی راه میرفتم و کارهایم را انجام دادم تا اینکه روز به روز  کبودی و درد پایم بیشتر می شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر پولی در دست داشتم همان روز اول به پزشک بیجار مراجعه میکردم ، عنوان می کند که با کمک چند از نفر از خیرین و آشناها مرا به دکتر همدان بردند آنها هم فقط مقداری دارو تجویز کردن همراه فیزیوتراپی و قرار شد بعد از آن در بیمارستان زنجان جهت عمل جراحی بستری شوم.

محمد می گوید سال قبل در یکی از بیمارستان های زنجان بستری شدم ، اتاق عمل هم رفتم ، نزدیک به اینکه بیهوشم کنند دکتر جراح آمد بالای سرم و گفت عمل شما کنسل شده بلند شو برو تسویه حساب کن و برو منزل.

وی بر این باور است اگر آن روز در بیمارستان زنجان تحت عمل جراحی قرار میگرفتم الان مجبور به قطع پایم نمی شدم و هیچوقت آن پزشک را نمی بخشم .

دکتر ابوالفضل خدامرادی با بررسی پرونده بیمار و شنیدن شرح حال و دیدن وضعیت وخیم پای محمد ضمن قدردانی از فرمانده سپاه بیجار که سبب خیر و شناسایی این بیمار شده است، می گوید: سهل انگاری، محرومیت و پشیمان شدن پزشک زنجان در هنگام عمل دست به دست هم داده اند تا پای محمد قطع شود.

وی تاکید می کند، همینجا قول می دهم از طریق رایزنی های که صورت می گیرد محمد هر چه سریعتر جهت انجام عمل جراحی به یکی از بیمارستان های خوب استان های اطراف یا تهران اعزام شود.

رییس بهزیستی بیجار هم در این دیدار قول داد تمامی هزینه های درمانی این فرد بیمار را پرداخت نماید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مباشری از اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات مومنانه و پروژه‌های عمرانی، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه سروستان همچنین از برگزاری اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، برگزاری بیش از ۱۰ پروژه عمرانی منازل محرومین، خدمات‌رسانی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دانش آموزان، سرکشی از خانواده‌های شهدای جهادگر، بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و برگزاری کلاس خاتم‌کاری و … در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

وی در پایان گفت: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت ماه انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6097067

دیگر خبرها

  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیجار