Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیدار ی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا بهزیستی فعالیت‌های متعددی را انجام داده است.

وی به فعالیت خط تلفن ۱۴۸۰ بهزیستی اشاره کرد و افزود: ساعات کار و ظرفیت کارکنان این مرکز مشاوره در این ایام افزایش یافته و یک هزار و ۵۰۰ تماس با این خط انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی قیداری ادامه داد: خط تلفن ۱۴۸۰ مشاوره بهزیستی نیز در این ایام بسیار فعال است بطوری که پیش از این از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر خدمات دهی می کرد که با افزایش ظرفیت و ساعات کاری تا ۱۲ شب هم استانی ها می توانند در صورت استرس ناشی از این بیماری و سایر مسائل خانوادگی به صورت رایگان از خدمات لازم بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از راه‌اندازی مرکزی برای کاهش مشکلات روحی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا با هدف غربالگری سیستماتیک خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز یک برنامه کشوری بوده است.

محمدی قیدار ی افزود: با شیوع بیماری کرونا، کمیته‌های تخصصی در سازمان بهزیستی تشکیل شده و آموزش‌های لازم به همکاران ارائه شده است.

وی ابراز داشت: هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان نگهداری می‌شوند وهمه اینها در قرنطینه هستند.

محمدی قیداری افزود: برای تعداد ۶۷۹ نفر از افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی به ازای هر نفر ۵۳۰ هزار تومان به حساب مراکز جهت تهیه اقلام بهداشتی و سایر ملزومات کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا و برای مراکز معتادین نیز به تعداد ۳۰۰ نفر و برای هر کمپ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واریز شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: تا کنون مورد مشکوکی در خصوص این بیماری از مراکز بهزیستی استان گزارش نشده است و نزدیک ۵ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت شده تا تجهیزات بهداشتی تهیه شود.

محمدی تاکید کرد: بهزیستی ۳۶ دستورالعمل ابلاغی را در مدت زمان شیوع ویروس کرونا که شامل قرنطینه کردن مراکز و عدم پذیرش افراد جدید و ایجاد قرنطینه برای افراد مشکوک بود را عملیاتی کرده و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب معلولان شدید و ضایعات نخاعی هم واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز را تهیه کنند و برای ۱۷۸ کودک کار در سطح شهر زنجان نیز پک های بهداشتی حمایتی و آموزشی لازم توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی انجام گرفته است.

محمدی قیداری با بیان اینکه استان زنجان ۱۷۸ کودک کار دارد، افزود: بهزیستی تجهیزات بهداشتی در اختیار این کودکان قرار داده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهزیستی تلفن روحی و روانی شبانه روزی معلولان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهزیستی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

ارسطو محمدی با بیان اینکه پوشش ابرها در استان امروز افزایش می یابد، گفت: بارش پراکنده باران نیز در برخی اوقات محتمل است.

وی اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری موج جدید بارشی از جو استان عبور می کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می شود و برای ساعات بعدازظهر بارش های نسبتا شدیدی پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز بارشهای پراکنده ای روی خواهد داد، افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتا پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با ورود سامانه بارشی از جو استان دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته مجددا افزایش می یابد.

محمدی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۱۹ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۱، خرمدره ۱۱ و ۱۹ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۹ درجه، حلب ۶ و ۲۲ درجه، گرماب ۹ و ۱۹ درجه، سلطانیه ۹ و ۱۸ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است