Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حبیب شهسواری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی مربوط به شهر ارومیه و مجتمع شهید کاظمی است که در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر در این مرکز، مرحله نقاهت پس از بیماری را ‌می‌گذرانند.

وی اضافه کرد: مجتمع شهید کاظمی علاوه بر تجهیز به عنوان نقاهتگاه، مرکز درمانی ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز به شمار می‌رود و علاوه بر وجود اتاق عمل، مراکز تشخیصی نیز در آن راه‌اندازی شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی با غربالگری ۹۷ درصدی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، بیان کرد: این امر با همراهی سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادهای همکار به دست آمده که باید از همه تلاشگران در این بخش قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: ۱۴۷ گروه جهادی وابسته به سپاه شهدا در ۱۴۷ نقطه آذربایجان‌غربی با بهره‌مندی از ۷۳۵ نیروی متخصص در راستای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و افراد در معرض خطر وارد عمل شدند که با همکاری این گروه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی بیش از سه میلیون نفر در استان غربالگری شدند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از تهیه و توزیع بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ بروشور آموزشی و بهداشتی در روستا و شهرهای آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این امر نیز در راستای آگاه‌سازی شهروندان در خصوص ابعاد مختلف بیماری کرونا انجام شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

سردار شهسواری با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی یک‌هزار و ۷۵۵ نقطه شهری و روستایی طی ۹ روز گذشته در قالب رزمایش دفاع بیولوژیک با عنوان «شهدای مدافع سلامت» در آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مدت با استفاده از ۶ هزار و ۵۵۹ دستگاه انواع مختلف خودرو، بیش از هفت میلیون لیتر مواد ضدعفونی در استان مصرف شد که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سپاه شهدا در حوزه تولید اقلام ضروری در راستای پیشگیری از بیماری کرونا نیز وارد عمل شده، افزود: از نخستین روزهای شیوع این بیماری در استان، تولید و توزیع اقلام ضروری برای اقشار نیازمند انجام و تاکنون سه‌هزار ماسک «ان ۹۵»، ۲۷ هزار عدد دستکش و ۱۰۰ هزار عدد ماسک و اقلام بهداشتی رایگان در استان توزیع شده است.

وی از تولید روزانه ماسک و دستکش در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و اضافه کرد: با تغییر کاربری انجام شده در کارگاه‌های خیاطی مربوط به سپاه شهدا، در گام نخست روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک در استان تولید شد که این رقم با تجهیز ۴۰ کارگاه دیگر، روز به روز در حال افزایش است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به توزیع ۲۸ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی در استان توسط این نهاد بیان کرد: با شناسایی افراد دارای مشکل اقتصادی، توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی در استان تا نیمه اول ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

سردار شهسواری با قدردانی از همراهی رسانه‌ها در آگاه‌سازی عمومی‌ برای مقابله موثر با بیماری کرونا اظهار کرد: همراهی، شعور و همدلی مردم در راستای مقابله با این بیماری نیز در روز سیزدهم فروردین به خوبی نمود یافت و در این روز مردم با ماندن در خانه، همراهی خود را در این راستا اعلام کردند.

وی گفت: هرچند در روز سیزدهم فروردین نیروهای انتظامی‌ و سپاه و بسیج ۱۹ نقطه شهر ارومیه و ۳۰۰ نقطه آذربایجان‌غربی مستقر شده بودند تا از تجمع جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، مبتلایان به این بیماری که از بیمارستان ترخیص ‌می‌شوند در صورت اطمینان از نبود زمینه برای حضور در منزل، ‌می‌توانند در مراکز نقاهتگاهی حاضر شوند و در آنجا ۱۴ روز دوره نقاهت بیماری خود را بگذرانند.

در آذربایجان‌غربی علاوه بر سپاه، مجموعه۲۵۰ تختخوابی ارتش هم در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه به این منظور تجهیز شده است؛ آذربایجان‌غربی از روز هشتم اسفند گذشته با بیماری کرونا درگیر است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی آذربایجان غربی بیماری کرونا سپاه شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ایرج دست نشان با اشاره به اینک  اعتبار هزینه شده برای نصب این تعداد نیوجرسی ۷۵۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در حال حاضر نصب ۲۵۷ کیلومتر نیوجرسی دیگر نیز با هدف ایمن سازی راه ها در استان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزاد راه های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف وحادثه خیز آزاد راهی و ۳ نقطه بزرگ راهی  و ۲ نقطه نیز در راه های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.

دست نشان خاطر نشان کرد: برای رفع و یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع   ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی