Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین ۱.۴۵ میلیارد دلار تجهیزات پزشکی برای مبارزه با همه گیری ویروس کشنده کرونا به سایر کشورها صادر می کند. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، با گسترش ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، چین، مرکز سابق شیوع این ویروس 1.45 میلیارد دلار تجهیزات پزشکی برای مبارزه با همه گیری این ویروس کشنده به سایر کشورها صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گمرک چین اعلام کرد لوازم ضروری مانند میلیاردها ماسک، میلیون ها لباس محافظ و تب سنج های مادون سرخ به همراه 16000 دستگاه تنفس مصنوعی طی یک ماه از اول مارس تا چهارم آوریل به خارج از چین صادر شده است.

 طبق گزارش وزارت بازرگانی چین، صادرات لوازم پزشکی افزایش یافته و دولت چین قصد ندارد هیچ محدودیتی بر این صادرات اعمال کند. تا روز شنبه،54 کشور و سه سازمان بین المللی قراردادهای خرید تجهیزات پزشکی با چین امضا کرده اند.

این وزارتخانه در واکنش به گزارش‌هایی از طرف کشورهای اروپایی مبنی بر بی کیفیت بودن تجهیزات پزشکی اعلام کرد تولید کنندگان چینی که کالاهای پزشکی با کیفیت پایین صادر کنند به سختی جریمه خواهند شد.

6میلیون ماسک سفارش‌داده‌شده توسط آلمان در کنیا گم شدواردات 350 تن اقلام بهداشتی مقابله با شیوع کرونا از چین

چین اولین کشوری بود که در پایان سال گذشته میلادی مورد حمله این ویروس جدید قرار گرفت. این ویروس بعد در تمام دنیا منتشر شد و تا روز یکشنبه 1.2 میلیون مورد ابتلا به آن در سراسر جهان گزارش شده است که 65 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

کشورهای اتحادیه اروپا با کمبود لوازم پزشکی لازم و تجهیزات محافظتی دست و پنجه نرم می کنند که بسیاری از کارکنان مراکز بهداشتی را در خطر ابتلا به این ویروس قرار داده است. عرضه کنندگان داخلی تنها 10 درصد نیاز به این تجهیزات را تامین می کنند. آمریکا هم از کمبود لباس های محافظ رنج می برد و حتی محموله ماسکهای محافظ را از متحدانش می گیرد.

انتهای پیام/15

 

R7586/P/S7,78,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا