Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشته نیمی از فروردین ماه هنوز حقوق کارگران مشخص نشده است در صورتی که قانون، اعضای شورای عالی کار را ملزم به مشخص کردن حقوق کارگران پیش از شروع سال جدید کرده است.

طبق اخبار رسیده به احتمال زیاد جلسه شورای عالی کار پایان همین هفته برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر آهنی‌ها عضو کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری جلسه شورای عالی کار اعلام نشده است.

وی افزود: بخش کارفرمایی با توجه به شرایط موجود پیشنهادات خود را به وزارت کار ارسال کرده است.

آهنی‌ها بیان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و تعطیلی صنوف و ضررو زیان این کسب و کار ها، ما اعتقادی به افزایش حقوق کارگان صنوف نداریم.

وی بیان کرد: پیشنهاد ما برای واحد‌های خرد و کوچک افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارگران است و حقوق کارگران واحد‌های بزرگی که از شرایط موجود آسیبی ندیدند می‌تواند بیشتر از ۱۵ درصد تعیین شود و در مجموع حقوق کارگان بخش‌های مختلف به صورت طبقه بندی افزایش پیدا کند، زیرا میزان خسارت در واحد‌های مختلف متفاوت است.

آهنی‌ها گفت: ما می‌دانیم که کارگران شرایط سختی دارند و لازم است دولت با اختصاص سبد‌های معیشتی زندگی کارگران را بهتر کند تا از این شرایط خارج شویم.

بیشتر بخوانید:کارگران آسیب دیده از کرونا چه کنند؟ /ثبت نام وام کرونایی آغاز شد

مجید آهنگریان عضو کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:وی بیان کرد: اسفند ماه کارفرمایان پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارفرمایان را به وزارت کار ارسال کرد تا جلسه شورای عالی کار برگزار نشود که مورد قبول واقع نشد و جلسه برگزار شد.

آهنگریان افزود: در جلسه شورای عالی کار اعضا به جمع بندی در مورد حقوق کارگان نرسیدند و قرار شد جلسه در فروردین ماه برگزار شود که تا امروز هیچ اطلاع رسانی در مورد زمان برگزاری جلسه انجام نشده است.

عضو کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران بیان کرد: در اسفند ماه اعضای شورای عالی کار به اجماع نرسیدند و به دلیل تغییر شرایط اقتصادی باید مذاکرات از ابتدا انجام شود.

وی در مورد پیشنهاد نمایندگان کارگری مبنی بر افزایش ۴ درصدی حقوق کارگران گفت: کارفرمایان امکان پرداخت این مبلغ را ندارد و نمایندگان دولت در نظر دارند حقوق کارگران براساس اجماع سه جانبه تعیین شود اگر این کار انجام نشود براساس ظرفیت قانون حقوق کارگران براساس آرا موجود تعیین می‌شود.

قبل از پایان سال اعضای کمیته رقم سبد معیشت یک خانواده کارگری ۴ نفره را ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین کرد.

طبق اعلام کمیته دستمزد برای اینکه یک خانواده کارگری بتواند کل سبد معیشتی خود را تامین کند باید حقوق آن‌ها در سال آینده حدود ۵۸ درصد افزایش (بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان) پیدا کندالبته این رقم برای قبل شیوع کرونا در کشور است و کنندگان کارگری در شورای عالی کار معتقد هستند با شیوع کرونا در کشور، رقم سبد معیشت خانواده ها افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق کارگران در سال 99 دستمزد اقتصاد ایران جلسه شورای عالی کار حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، نصرالله دریابیگی در این باره اظهار کرد: در جلساتی که با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کردیم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد؛ دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ کنند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کار عنوان و اظهار کرد: ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان مبنی بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و اختلاف فاحشی با سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر این مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش در برابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با خاطرنشان ساختن وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: سوال من از تمامی مسئولان این است که چگونه می‌توان با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟. از مسئولان تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت