Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:25:58 GMT

افزودن بحران کرونا به بند فورس‌ماژور قراردادها

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۸۳۷

افزودن بحران کرونا به بند فورس‌ماژور قراردادها

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیشنهاد کرد مساله کرونا در قراردادها به‌ویژه در حوزه تولید و خدمات فنی و مهندسی، از ابتدای اسفند ماه ۹۸ شرایط فورس ماژور در نظر گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نامه‌ای به رییس‌جمهور، با اشاره به اینکه بحران شیوع ویروس کرونا در کشور، اقتصاد بنگاه‌های تولیدی و خدمات فنی و مهندسی را آسیب‌پذیر کرده‌ و در چنین شرایطی، تعهد انجام کار در بازه زمانی منعقده در قراردادها چالش‌برانگیز شده‌است، از حسن روحانی درخواست کرد تا بازه زمانی شیوع ویروس کرونا در کشور به عنوان یکی از شروط فورس‌ماژور در قراردادهای منعقده میان دستگاه‌های اجرایی به عنوان واگذارندگان کار با پیمانکاران اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در نامه مسعود خوانساری به رییس‌جمهور آمده‌است: «احتراما، همانگونه که مستحضرید، بحران شیوع ویروس کرونا نه تنها سلامت آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده، بلکه اقتصاد کشور و به ویژه بنگاه‌های تولیدی و خدمات فنی و مهندسی که با انعقاد قرارداد، متعهد انجام کار در بازه زمانی مشخصی شده‌اند را نیز به شدت آسیب‌پذیر کرده‌است به نحوی که بیشترین تاثیر مستقیم وضعیت موجود در بنگاه‌های مورد اشاره مربوط به تاخیر ناخواسته در زمان اجرای پروژه و افزایش هزینه‌های مترتب ناشی از تهدید منابع انسانی و شاغلان در پروژه‌ها و الزام به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.»

خوانساری در ادامه این نامه، پیشنهاد اتاق تهران به عنوان نماینده بخش‌خصوصی کشور برای رفع مشکلات پیش‌آمده در این ارتباط را مطرح و تصریح کرد: «با عنایت به تعریفی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از شرایط فورس‌ماژور (شرایط غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، بیماری و غیره) دارد، یکی از بندهای قراردادهای منعقده فی‌مابین دستگاه‌های اجرایی (واگذارندگان کار) با پیمانکاران به این موضوع اختصاص داده می‌شود، لذا خواهشمند است دستور فرمایید بازه زمانی بحران مذکور که ابتدای آن اسفند ۹۸ بوده لیکن انتهای آن نامعلوم، جزو شرایط فروس‌ماژور اعلام شود به گونه‌ای که دستگاه‌های اجرایی (واگذارندگان کار) تبعات ناشی از آن از قبیل مجاز دانستن افزایش مدت قرارداد، افزایش هزینه‌های ماشین‌آلات و نیروی انسانی را بپذیرند. بدیهی است پذیرش بحران موصوف به عنوان یکی از مصادیق فورس‌ماژور موجب کاهش شدید اختلافات فی‌مابین کارفرمایان و پیمانکاران خواهد شد و از تشکیل پرونده‌های متعدد در مراجع قضایی و سلیقه‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 4893754 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود خوانساری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران شیوع کرونا ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام اوپک قیمت دلار بیکاری گمرک ایران سال جهش تولید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دستگاه های اجرایی بازه زمانی فورس ماژور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور

کشاورزیان در جلسه مدیریت بحران تنش آبی شهرستان سمنان گفت : میزان آب دهی چشمه روزیه در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ لیتر برثانیه بود، اما امسال به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

کشاورزیان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد چاه‌های آب شهر سمنان بالای ۵۰ سال قدمت دارند که ضروری است بازسازی و مرمت شوند.

وی ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در بین شهروندان را ضروری دانست و درباره مناسب سازی شبکه توزیع آب شهر سمنان گفت: این هفته عملیات زون ۶ و ۷ آبرسانی شهر سمنان به منظور تعدیل و مناسب سازی شبه توزیع آب آغاز میشود.

کشاورزیان همچنین درباره برخورد با شهروندان پرمصرف آب هم گفت: جریمه مازاد مصرف یکی از این برخوردهاست و همچنین قرار است با مصوبه‌ کمیته بحران آب استان ، اشتراک آب شهروندانی که بیش از الگوی مصرف از آب استفاده کنند ، قطع موقت شود.

محمد بهرامی فرماندار سمنان هم گفت : ترویج مدیریت مصرف آب در بین مردم از طریق ظرفیت‌های اطلاع رسانی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هماهنگی دستگاه‌های متولی و اجرایی در حوزه مصرف آب ضروری است و باید نگاه و رویکرد ویژه‌ای در حوزه مدیریت منابع آبی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد