Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:19:49 GMT

گزارشی از یک چالش خیرخواهانه برای تجهیز کادر درمانی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۰۷۳

گزارشی از یک چالش خیرخواهانه برای تجهیز کادر درمانی

موسسه خیریه مهرگیتی با راه اندازی یک پویش قصد دارد با همکاری شهروندان مسئولیت‌‏پذیر، برای حفاظت از جان کادر درمانی و در نتیجه کمک به کنترل ویروس کرونا، به تجهیز اقلام ضروری در بیمارستان‏ها اعم از ماسک‏های تخصصی، گان، شیلد و مواد ضدعفونی ‏کننده کمک کند.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و اعلام دستور قرنطینه خانگی به عنوان تنها راهکار مقابله مستقیم با آن، اغلب مشاغل در سطح شهرها تعطیل شده و شهرهای کشور عملا از بُعد ظاهر تعطیل شده است، اما در این مدت، جامعه صنفی پزشکان و پرستاران کشور نه تنها تعطیلی به خود ندیدند، بلکه با اعمال شیفت‌های بیشتر کاری با ساعات طولانی‌تر، نوعی ایثار در برابر جامعه و مردم از خود به نمایش گذاشتند که نه تنها ایران بلکه تمامی کشورهای درگیر این ویروس به احترام آنان ایستاد و کلاه از سر برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نوع انتشار و ماهیت رفتاری این ویروس، شاید به نظر می‌رسید کاری از دست مردم ساخته نیست، اما اکنون در برخی نقاط کشور کار به جایی رسیده است که نیاز شدید به کمک‌های مردمی احساس می‌شود.

در همین راستا موسسه مردم نهاد مهرگیتی بار دیگر و بعد از اجرای موفق کمپین «نوسازی و تجهیز هنرستان دخترانه نرجس خانعلی‌زاده»، به سراغ اجرای کمپین جدیدی برای «کمک به خرید تجهیزات ایمنی برای کادر درمان» رفته است.

این موسسه در حالی به حمایت تمام قد از کادر درمان به پاخاسته که با توجه به رسالت مردم نهادی آن، نیازمند اجماع حمایت‌های مردمی و کمک‌های خیرخواهانه برای پیشبرد این هدف متعالی است.

شعار این کمپین «تو مراقب بیماران‌مان باش، من مراقب تو» است.

قطعا اگر بدانیم که در صورت کمبود تجهیزات، هر ۸ ساعت یک نفر از کادر درمانی از چرخه درمان خارج می‌شود، به یاری این کمپین رفته و هر کدام به وسع خود حمایت‌های مالی و معنوی‌مان را انجام می‌دهیم.

هر چند بنابر اعلام این کمپین، با توجه به تنگ بودن زمان، کمک‌های نقدی باید هرچه سریع‌تر جمع‌آوری شود اما اگر در حال حاضر قادر به کمک نقدی نیستید، با استفاده از آدرس (http://www.parmoon.com/giti) میتوانید خود را به عنوان حامی کمپین معرفی و سه نفر از دوستان‌تان را نیز به حمایت دعوت کنید.

با مراجعه به این لینک، دو پوستر برای پست و استوری اینستاگرام با عکس خود دریافت خواهید کرد که قادر به اشتراک‌گذاری آن در پیج خود و دعوت از دوستان دیگرتان برای پیوستن به این کمپین خواهید بود.

تاکنون هنرمندان و چهره‌های فرهنگی بسیاری نظیر کوروش سلیمانی، مهدی پاکدل، الهام پاوه‌نژاد، پرستو صالحی، نیما کرمی، بهار ارجمند، امیررضا دلاوری، حدیث فولادوند، نازنین بیاتی و… حمایت‌های خود را از این کمپین اعلام کرده‌اند.

همچنین مدیران و مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز به شکلی کاملا خودجوش به حمایت از این اقدام خیرخواهانه پرداخته‌اند.

به عنوان نمونه حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات، مهرداد ترابیان مدیر کل دفتر هماهنگی استان‌های وزارت ارتباطات و مجری طرح USO و بابک تراکمه عضو هیئت مدیره همراه اول به این کمپین پیوسته و از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایمان میری مدیر عامل های‌وب، مهدی غیناقی عضو هیئت مدیره اپراتور اول و نیز داود زارعیان معاون مخابرات ایران دعوت کرده‌اند تا به این چالش خیرخواهانه ملحق شوند.

لازم به ذکر است، مهرگیتی مؤسسه‌ای غیر دولتی و نیکوکارانه (یاری‌رسان) و متشکل از واحدهای مختلف با هدف بنیادین تلاش برای ساختن ایرانی عاری از تبعیض و فقر فرهنگی است. فعالیت اصلی این موسسه مدرسه‌سازی و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی است. این موسسه تا کنون بیش از ۳۵۰ مدرسه ساخته یا در حال ساخت دارد و ارسال بیش از ۳ میلیون جلد کتاب به مناطق کم‌برخوردار و حمایت تحصیلی از ۴۰۰۰ دانش‌آموز را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در متن این بیانیه آمده است :

"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

شکل گیری ، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد.گستردگی ، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود.جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می کند.

همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاهها ، مراکز علمی و فرهنگی جهان ، فارغ از هر نژاد و مذهبی،از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری،حداقلی ترین مسئولیت انسانهای آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست