Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:09:38 GMT

معرفی ۳۵ پروژه اقتصادی به ستاد کشوری جهش تولید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۳۲۴

معرفی ۳۵ پروژه اقتصادی به ستاد کشوری جهش تولید

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از معرفی ۳۵ پروژه اقتصادی به ستاد کشوری جهش تولید خبر داد.

سعید فرخی روز دوشنبه هجدهم فروردین در جمع خبرنگاران در رابطه با تحقق شعار سال جاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را به نام"جهش تولید" نامگذاری کردند و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در بیانات نوروزی خود فرمودند، اعتقاد بنده بر این است که شعار سال گذشته با عنوان"رونق تولید" محقق شد، این تحقق بر مبنای آمار و شاخصه‌هایی است که به صورت رسمی نیز اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان مرکزی تمام شاخص‌های اقتصادی نیز از نظر حجم سرمایه‌گذاری و از جهت سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی و میزان تولیدات در بخش‌های مختلف نشان دهنده تحقق شعار رونق تولید است. در حال حاضر به یک خودباوری رسیده‌ایم که رونق تولید در شرایط سخت نیز تحقق پیدا می‌کند و می‌توانیم به کمیت و کیفیت تولیدات اضافه کنیم.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: طبق بیانات رهبری، نباید به اقدامات گذشته کفایت کنیم بلکه باید یک نگاه و تفکر دیگر به تولید داشته باشیم چراکه در حال حاضر می‌دانیم  در شرایط سخت می‌توانیم به رونق تولید برسیم بنابراین اگر همین خودباوری  را تقویت کنیم و شرایط ایجاد شود امکان جهش تولید نیز وجود دارد.

فرخی جهش تولید را جدایی از وضعیت موجود دانست و گفت: مخاطب شعار سال قطعا دولت به تنهایی نیست بلکه مخاطب این شعار همه اروان نظام و حاکمیت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

وی اضافه کرد: حاکمیت باید به صورت دقیق شرایط را برای بهتر شدن فضای کسب و کار فراهم کند که این موضوع مهمترین اقدام در راستای تحقق این شعار است، تولیدکنندگان نیز باید نگاه خود را نسبت به تولید تغییر داده و در رابطه با کیفیت و کمیت با تکیه بر دانش موجود در کشور و ابزارهای جدید به سمت اقدامات اساسی‌تر حرکت کنند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. مردم نیز به عنوان مصرف کنندگان و حامیان تولید باید بیش از پیش نسبت به مصرف کالای داخلی توجه داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: بر مبنای ابلاغ سازمان برنامه و بودجه، ستاد جهش تولید تشکیل و از استان‌ها خواسته شده پروژه‌هایی که می‌تواند منجر به جهش تولید در استان شود را در قالب فرمت خاصی مشخص  کنند که در این راستا 35 پروژه که می‌تواند به جهش تولید در استان کمک کند معرفی شده البته پروژه‌های دیگری نیز مدنظر قرار دارد.

فرخی اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه‌‍ سبب افزایش هزینه‌های تهیه مواد اولیه و جابجایی پول و کاهش بازارهای هدف و تحمیل هزینه‌های اضافی به تولیدکنندگان شده است. با توجه به این مسائل امکان کاهش هزینه‌های تولید برای تولیدکنندگان وجود ندارد و همین امر سبب می‌شود طعم شیرین تحقق شعار سال در زندگی مردم لمس نشود.

وی ادامه داد: بار اصلی تحقق شعار رونق تولید بر دوش تولیدکنندگان قرار داشت که با اقدامات خوب و رفتار متعهدانه نسبت به این مرز و بوم نشان دادند که تعهد خوبی دادند و همین رفتار سبب تحقق شعار سال گذشته شد، ما نیز در تلاش بوده ایم در حد امکان برای رفع موانع تولید اقدامات لازم را انجام دهیم و امسال نیز همین روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز با هماهنگی بیشتر و شناخت بیشتر، شعار سال محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سال جهش تولید رونق تولید تحقق شعار جهش تولید شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با حضور وزیر صمت اظهار کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود و جانمایی آن نیز انجام شده است.

وی افزود: هنرستان‌های جوار صنعت از سال گذشته در راستای اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و افزایش سهم آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته و بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه اندازی شده و هنرستان‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: محصولات واحد تولیدی هپکو کیفیت دارد و معادن و بخش خصوصی به این شرکت سفارش تولید می‌دهند و نیاز است بقیه مصرف کنندگان ماشین آلات هپکو نیز از محصولات این شرکت بازدید داشته باشند و باید اذعان کرد هپکو برای نخستین بار پس از سال‌ها قرارداد صادراتی خود را با یکی از کشورهای منطقه منعقد کرده است.

مخلص الائمه تاکید کرد: در استان مرکزی آب سنگین کیلویی ۸۰۰ دلار تولید می‌شود و از طرفی نفت خام تولیدی بشکه‌ای ۸۰ دلار به فروش می‌رسد که این اقدام در استان ظرفیتی ویژه محسوب می‌شود.

استاندار مرکزی بزرگترین بحران کشور را ناترازی انرژی عنوان کرد و گفت: این ناترازی به محیط زیست لطمه زده و یکی از راهکارهای این مهم، توسعه صنعت ریلی است.

وی در خصوص واگن پارس نیز ادامه داد: شهرداری تهران و دیگر شهرهایی که در حوزه مترو نیازمندی دارند باید از ظرفیت واگن پارس مپنا در اراک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سی و دومین کنگره بین المللی انجمن مهندسان مکانیک کشور امروز در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، افزود: کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی امروز در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: انتظار است انجمن یا شرکت‌هایی که عضو این کنسرسیوم نیستند، به این کنسرسیوم ملحق شوند تا از تمامی ظرفیت‌ها بتوان بهره گیری کرد.

رتبه نخست مرکزی به لحاظ تنوع تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز بیان کرد: مرکزی استانی است که بواسطه تنوع بالای صنعت در کشور و در دنیا شناخته شده و به لحاظ تنوع تولید رتبه نخست کشور را دارد و صنعتی صنعت ساز است.

علی جودکی افزود: استان مرکزی می‌تواند هزاران بخش اقتصادی را راهبری کند از این رو به عنوان ناوبندر کشور مطرح است.

کد خبر 6099685

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • جهش کیفی و کمی تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید