Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@01:03:10 GMT

نگرانی اتحادیه عرب از وضعیت اسرای فلسطینی در شرایط کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۳۲۵

نگرانی اتحادیه عرب از وضعیت اسرای فلسطینی در شرایط کرونا

 به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، اتحادیه عرب روز دوشنبه درباره خطر شیوع کرونا در میان اسرای فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در نامه‌ای به رابرت ماردینی مدیر کل عملیات خاورمیانه کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره خطر وضعیت قریب به پنج هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در نامه ابوالغیط آمده است: «شمار زیادی از سالمندان، بیماران و افراد دچار نقص سیستم ایمنی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که جزء گروه‌های پر خطر در مواجهه با شیوع ویروس کرونا هستند».

دبیر کل اتحادیه عرب اقدام مقامات رژیم اشغالگر در آزادی برخی صهیونیست‌های جنایتکار از زندان‌های خود در حالی که اسرای فلسطینی را که بازداشت آنها موضوعی سیاسی است، تقبیح کرد و گفت: «این کار مغایر با موازین انسانی و قوانین بین المللی در حفظ حقوق اسرا در زمان شیوع بیماری‌های همه‌گیر است».

اتحادیه عرب از کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز خواست از رژیم صهیونیستی بخواهد در مواضع و سیاست‌های خود تجدید نظر کرده و اسرایی را که بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی آزاد کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رژیم صهیونیستی قریب به ۵ هزار فلسطینی از جمله ۴۳ زن، ۱۸۰ کودک و ۷۰۰ بیمار را در زندان‌های خود در بازداشت دارد.

از زمان شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی بارها گروه‌ها و شخصیت‌ها در سطح داخل و خارج فلسطین آزادی اسرای فلسطینی را خواستار شدند.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است

به گزارش جام جم آنلاین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه میلیاردها دلار خسارت در نوار غزه به جا گذاشته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزچهارشنبه اذعان کرد: میزان ویرانی‌های غزه در نتیجه حملات اسرائیل، بیشتر ازویرانی های جنگ جهانی دوم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است.

بورل تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده و ۳۵ درصد زیر ساخت‌های غزه به طور کامل تخریب شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی