Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی ۱۸ فروردین‌ماه در هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مبارزه با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کنترل این ویروس در استان مدیون همکاری و همراهی مردم است، اظهار کرد: این استان باتوجه به وضعیت جغرافیایی، گردشگرپذیری و سایر مسائل می‌توانست جزو استان‌های پرخطر از نظر ابتلا به کرونا ویروس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط فعلی می‌تواند مشکل‌ساز باشد، خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر فروردین تمدید شد.

وی تاکید کرد: برخی مسائل در استان‌ ها باید به تصمیم‌سازان در ستاد مدیریت کرونای کشور منتقل شود تا در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.

وی در خصوص بازگشایی واحدهای تولیدی و اصناف کم‌ریسک در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه، توضیح داد: براساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا واحدهای صنفی کم‌خطر از این تاریخ می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، لیست مشاغل و زمان فعالیت این رسته‌ها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی و اتاق اصناف با تشکیل کارگروهی تهیه شود و به اطلاع عموم برسد، فعالیت کسب و کارهای پر ریسک هم‌چنان تا پایان فروردین ممنوع است.

عباسی ادامه داد: دانشگاهها می تواند مقدمات حضور دانشجویان در مقطع دکتری تخصصی را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی فراهم کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص ساعات کار کارکنان ادارات نیز گفت: تنها ۲ سوم کارمندان بر اساس شیفت‌بندی و بصورت گردشی در محل کار حاضر باشند و برای مابقی کارمندان نیز مرخصی، بدون احتساب مرخصی استحاقی در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر مبادی ورودی و خروجی، بازار و سایر اماکن باید با حساسیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: رها کردن امور مربوط به مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس می‌تواند در آینده تبعات ناگواری را به همراه داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه اصناف رسمی و غیر رسمی بدون مجوز حق هیچ گونه فعالیتی را ندارد، افزود: بازارهای روز و محلی در شهرستان‌ها کماکان باید تعطیل باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کوچ عشایر باتوجه به خطرات شیوع کرونا ویروس باید به هر نحوی به تعویق بیافتد، عنوان کرد: اگر عشایر به اخطاریه‌ها توجه نکنند و زودتر از موعد تعیین شده وارد استان شود، از ورود آنها جلوگیری‌شود.

وی تأکید کرد: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای واحدهایی تولیدی که در تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی برای کرونا ویروس فعالیت می‌کنند را برای خرید مواداولیه و تجهیزات در اولویت قرار دهند.

عباسی در پایان با اشاره به ورود افراد غیربومی که در چهارمحال و بختیاری ملک و املاک دارند و ساکن استان‌های مجاور بوده‌اند، یادآور شد: این افراد باید شناسایی شوند، از شهروندان، ساکنان مجتمع‌های مسکونی درخواست می‌شود اگر اطلاعی از سکونت این افراد در همسایگی خود دارند اطلاعات این خانوارها را به شماره ۱۹۰ گزارش کنند تا از تیم‌های بهداشتی برای غربالگری به درب منازل این افراد مراجعه کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص برگزاری اعیاد شعبانیه، تأکید کرد: برگزاری هرگونه جشن و تجمع در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است، مردم همانند گذشته مسئولان را در این حیطه همراهی کنند.

48

کد خبر 1373554

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از جزای نقدی یک واحد صنفی خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رأی صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، متصدی یک واحد صنفی که اقدام به توزیع و فروش لوله‌های PVC (پولیکا) بدون علامت استاندارد کرده بود، به پرداخت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و کالای مذکور به نفع سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی توقیف شد.
وی یادآور شد: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری