Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن گفت: تسهیلات بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای در پایتخت ۲۵۰ میلیون تومان شده است. تاریخ انتشار: 16:32 - 18 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۴۷۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن با اشاره به تصمیم هیأت‌مدیره بانک برای افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در سال ۹۹، گفت: در این راستا سقف تسهیلات پیش‌بینی شده برای پرداخت به سازندگان مسکن در محدوده بافت‌های فرسوده شهر‌های کشور نیز افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سقف تسهیلات پیش بینی شده برای شهر «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت» و «سایر شهرها» براساس سطح حرفه‌ای سازنده‌ها به سه گروه شامل «سازندگان غیرحرفه ای»، «سازندگان حرفه‌ای و توسعه گران دارای پروانه انبوه سازی» و «سازندگان حرفه‌ای و توسعه گرانی که از تکنولوژی‌های نوین در پروژه‌ها بهره می‌برند» تقسیم بندی و بر مبنای آن افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات ساخت و ساز برای بافت فرسوده‌ها در شش ماه گذشته برای بار دوم افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: پیش از این یکبار با تصمیم هیات مدیره بانک مسکن در جهت حمایت و تشویق سازندگان برای آغاز پروژه‌های جدید ساختمانی در محدوده بافت فرسوده شهرها، در اواخر فصل پاییز سال گذشته سقف این نوع تسهیلات در هر سه سطح با افزایش مواجه شد و هم اکنون نیز در ابتدای سال جاری مجددا سقف تسهیلات ساخت و ساز در بافت فرسوده با رشد مواجه شده است.

وی در خصوص میزان افزایش سقف تسهیلات برای سازندگان غیرحرفه‌ای در شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر و نهایتا سایر شهر‌ها به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: در نیمه دوم سال گذشته، سقف تسهیلات ساخت در بافت فرسوده برای سازندگان غیرحرفه‌ای در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان، ۸۰ میلیون تومان و ۶۰ میلیون تعیین شد که این تسهیلات به صورت ترکیبی از محل تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم به متقاضیان پرداخت می‌شد.

وی افزود: سقف این تسهیلات برای سازندگان غیرحرفه‌ای در ابتدای امسال در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۶۰ میلیون تومان پیش بینی شده است. نکته قابل توجه آنکه این تسهیلات به صورت ترکیبی یعنی تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری و همچنین خرید اوراق گواهی حق تقدم برای سازندگان قابل دسترس است.

وی به تسهیلات پیش بینی شده برای سازندگان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه سازی اشاره کرد و گفت: سقف این تسهیلات برای سازندگان بافت فرسوده شهر تهران از ۱۴۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۲۰۰ میلیون تومان، برای سازندگان مراکز استان‌ها و شهر‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ۱۲۰ میلیون تومان به ۱۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها از ۱۱۰ میلیون به ۱۴۰ میلیون تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است.

صالحی بیشترین افزایش سقف تسهیلات ساخت بافت فرسوده را ویژه سازندگان حرفه‌ای که از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌کنند دانست و اظهار کرد: سقف تسهیلات ساخت برای این گروه از سازندگان در بافت فرسوده پایتخت از ۱۷۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۲۵۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ۱۴۰ میلیون تومان به ۲۲۰ میلیون و در سایر شهر‌ها از ۱۳۰ میلیون به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سقف تسهیلات ذکر شده به صورت ترکیب تسهیلات بدون سپرده و تسهیلات از محل خرید اوراق گواهی حق تقدم تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی در تهرانسر/ واگذاری پروژه ها از طریق آگهی انجام می شود

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تسهیلات وزارت راه و شهرسازی مراکز استان ها و شهر افزایش پیدا کرده سازندگان حرفه ای سقف تسهیلات ساخت برای سازندگان میلیون تومان ۲۰۰ هزار نفر پیش بینی شده بافت فرسوده سایر شهر ها حرفه ای سال گذشته بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود

فرماندار ایلام گفت: بسته‌های تشویقی برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده با نظر شهرداری پیگیری و با هماهنگی راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسانده شود، چراکه یکی از نقاط قوت در احداث مسکن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری- امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت - در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان ایلام اظهار کرد: با عنایت به تاکید ریاست جمهوری در تسریع ساخت واحدهای نهضت ملی باید تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در پروژه نهضت ملی مسکن بیش از پیش پای کار باشند.

وی افزود: تمام ادارات با همکاری راه و شهرسازی در تأمین زمین برای باقیمانده تعهدات ایجاد شده همکاری لازم به عمل آورند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب برای پروژه‌های اولویت‌دار از نظر پیشرفت فیزیکی از طریق هماهنگی با بنیاد مسکن توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرا شود.

نادری تصریح کرد: بسته‌های تشویقی برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده با نظر شهرداری پیگیری و با هماهنگی راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسانده شود، چراکه یکی از نقاط قوت در احداث مسکن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی است.

وی با تشکر از بانک مسکن که پای کار بوده است، گفت: بانک‌هایی که در خصوص ارائه تسهیلات متعهد شده‌اند جهت مسکن همکاری لازم را نداشته‌اند باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 747768

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی