Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@04:12:43 GMT

کتاب «موسیقی‌دان کوچولو» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۲۱۷۰

کتاب «موسیقی‌دان کوچولو» منتشر شد

مجموعۀ ۲ جلدی «موسیقی‌دان کوچولو؛ آموزش بداهه‌نوازی و آهنگسازی» شامل پنج دفتر به نویسندگی یولا بوا و الگا گنالوا با ترجمه مسعود ابراهیمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجموعۀ ۲ جلدی «موسیقی‌دان کوچولو؛ آموزش بداهه‌نوازی و آهنگسازی» شامل پنج دفتر به نویسندگی یولا بوا و الگا گنالوا با ترجمه مسعود ابراهیمی توسط انتشارات «گیسا» منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دفتر اول جادوی فواصل و بداهه‌نوازی‌های ریتمیک، در دفتر دوم مُد، تُنالیته و ملودی، در دفتر سوم هارمونی و آکُمپانیمان، در دفتر چهارم اُستیناتو، بداهه‌نوازی در ژانرهای مختلف، و در دفتر پنجم سکانس طلایی و ترانه آموزش داده می‌شود.

در سه دفتر اول مراحل ضروری و مقدماتی درک مبانی تئوریک و عملی موسیقی تدوین شده است. دفتر چهارم برای کلاس‌های بالاتر و شامل بداهه‌نوازی متریال‌های پیچیده‌تر اُستیناتو، ژانرهای رقص و نمونه‌های داستانی است. دفتر پنجم زمینه‌های آشنایی هنرجو با سکانس طلایی و مُدولاسیون را فراهم می‌سازد و ترانه‌ساختن را به او می‌آموزد.

در مقدمه کتاب آمده است: «شاگرد صرفاً معلومات کسب نمی‌کند، بلکه یاد می‌گیرد فعالانه از آن‌ها استفاده کند. در نتیجه مفاهیم نظری پیچیده به صورتی آشنا و قابل فهم درمی‌آیند.

آموزش بداهه‌نوازی برای هر کودکی که مشغول یادگیری موسیقی است لازم است. این کار ذهن کودکان را بسیار رشد می‌دهد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که احساس شادمانی عظیم کار خلاق را تجربه کنند، کمک می‌کند خود را تا اندازه‌ای آهنگسازی احساس کنند، شعور آن‌ها را رشد می‌دهد و اعتماد به‌نفس‌شان را بالا می‌برد.»

کتاب «موسیقی‌دان کوچولو؛ آموزش بداهه‌نوازی و آهنگسازی» در ۲ جلد مبتنی بر برخی اصول و مبانی موسیقی با ترجمۀ مسعود ابراهیمی از سوی انتشارات گیسا روانۀ بازار موسیقی شد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: دو جلد کتاب انتشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» سروده سعیده موسوی زاده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده ۳۵ شعر طنز است.

موسوی‌زاده اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد و در این کتاب به سراغ سروده‌هایی برای بزرگسالان رفته است. این کتاب شامل اشعار طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرار داده است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از شعر شاعران بزرگ و صنعت تضمین اشعار را سروده است.

در فرازی از اشعار این‌کتاب می‌خوانیم؛

«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق
میزنم تق تق به در، در را خودم وا می‌کنم»

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6086706 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • (تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»
  • چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد