Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رییسی در نشست خبری مجازی با اشاره به وضعیت بحران کرونا در ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا رییسی؛ معاون بهداشت وزرات بهداشت نشست خبری مجازی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت : حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از بیماران بستری شده علامت‌های شدید دارند و میانگین سنی آنها ۵۰ سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره میانگین فوت در ایران بیان کرد: میانگین فوت در کشور ما ۵۷ تا ۵۹ سال بوده است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر افرادی بودند که در طرح غربالگری دارای علامتهستند سلامت آنها را پیگیری کردیم و در میان ۴۰۰ هزار نفر را ویزیت کرده ایم.

او افزود: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار صنف در کشور وجود دارد که این اصناف باید در سایت وزارت بهداشت (http://markazsalamat.behdasht.gov.ir/) وارد شوند و ثبت نام کنند. در  این پروتکل صنف ملزم به رعایت موارد اعلام شده می‌شود و به آدرس آن واحد صنفی پروتکل‌های بهداشتی ارسال می‌شود.

رییسی ادامه داد:: برای تمامی صنوف و مراکز کسب کار برنامه ریزی شده، مراکز تولیدی از ابتدای طرح اجازه فعالیت داشتند و باز بودند، در گام دوم صنوف مختلف را تقسیم بندی کردیم و در دو دسته ریسک کم و ریسک بالا قرار دادیم، چناچه قرار باشد بازارها باز شوند از اصناف با ریسک کمتر شروع به کار می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هنوز تصمیم بر بازگشایی مراکزی که حذف آنها در زندگی عادی مردم خللی وارد نمی‌کند مانند استخرها و… گرفته نشده است.

رییسی بیان کرد: تعداد تماس و مدت تماس از شاخص‌هایی هست که می‌تواند برای تجمع‌ها ایجاد نگرانی کند که باید هم از تجمع جلوگیری و همچنین بیماران را زود شناسایی کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: استان‌هایی از کشور هستند که موارد ابتلای کمی دارند ولی این موضوع به این معنی نیست که وضعیت آن استان سفید است، در زاهدان وضعیت بهداشتی خوب است و اینکه می‌گویند در زاهدان تخت و بیمارستان نیست، کذب محض است.

او گفت: در حال حاضر باید دو شعار برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا بگوییم، یکی اینکه در خانه بمانیم و دیگر اینکه امن از خانه بیرون بیایید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: پروتکل ها در حوزه پزشکی و پیشگیری جنبه راهنمایی دارند و  به تنهایی نمی تواند جلوی بیماری را بگیرد. تعهد به اجرای پروتکل مهم است.

رییسی ادامه داد: ویروس کرونا سنگین است و از طریق قطرات و ترشحات منتقل می شود.

او درباره مدت ماسک بر صورت گفت: نیازی به تعویض ماسک هر دو ساعت یکبار نیست. بلکه ماسک می تواند 6 تا 8 ساعت در روز عمر خود را داشته باشد.

رییسی در پاسخ به افرادی که می گویند شلوغی خیابان‌ها به طرح هوشمندسازی مرتبط است، بیان کرد: هنوز این طرح اجرا نشده است و افراد خودشان بیرون آمدند نه برای کار. اگر نظر شخصی من باشد می گویم تا مهر ماه ایزوله کنیم  ولی باید تمامی ابعاد را در نظر بگریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: باید کاری کنیم که بر اساس پروتکل‌ها، ریسک انتقال بیماری به حداقل ممکن برسد و احتمال می‌دهیم ۶۰ تا ۷۰ درصد این طرح موفق باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

جمیله علم الهادی همسر رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.   به گزارش فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان، همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.   خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.   وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.   همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.   جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.   وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس) سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران