Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:45:12 GMT

بیش از ۵هزار فرهنگی شهر تهران بازنشسته می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۲۴۹۳

بیش از ۵هزار فرهنگی شهر تهران بازنشسته می‌شوند

به گزارش روز دوشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند در جلسه ستاد پروژه مهر سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از فعالیت فرهنگیان در ایام شیوع بیماری کرونا در مدارس و مناطق اظهارداشت: به فراخور هر منطقه راهکارهای لازم برای جبران کمبود نیرو ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ساماندهی نیروی انسانی، صدور ابلاغ در سیستم بکفا(سامانه برنامه‌ریزی کنترل فرایند آموزشی)، برنامه‌ریزی و اجرای فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های ضمن خدمت مدیران و معلمان و راهبری سیستم سناد و ورود اطلاعات دانش‌آموزان در راستای ستاد پروژه مهر سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تاکید کرد.

فولادوند با اشاره به عملیاتی شدن پروژه مهر گفت: جلسات ستاد ثبت‌نام و نقل و انتقال فرهنگیان هرچه سریعتر باید با توجه به کمبود نیروی انسانی و بحث مقابله با کرونا در پایتخت برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتظارات و آسیب‌های پروژه مهر باید شناسایی شود و ضمن تحلیل نتایج پروژه مهر ۹۸، زیرساخت‌های لازم از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار مدارس ارتقا یابد.

وی پروژه مهر را تمام ساحتی عنوان کرد و گفت: نقاط قوت و ضعف باید مورد بررسی قرار بگیرد و ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت کمبود رشته درس‌ها و توزیع نیروی انسانی با جدیت پیگیری شود.

فولادوند ضمن ابراز امیدواری برای آغاز مهری سالم و با نشاط در سال جدید، نقش نیروی انسانی را در پروژه مهر بسیار حائز اهمیت دانست و بر تقویت سیستم نظارت بر ورود اطلاعات تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شیوع بیماری کرونا و حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدارس برای مقابله با این بیماری افزود: دورکاری فرهنگیان به معنی استراحت نیست و باید همکاران با جدیت به مباحث آموزشی و پرورشی خود توجه داشته باشند همچنین آنان باید نسبت به آموزش دانش‌آموزان در سامانه آموزش مجازی «شاد» (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

آغاز ثبت‌نام داوطلبین مدیریت مدارس از ۲۵ فروردین

همچنین فولادوند در جلسه کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با اشاره به ارسال دستورالعمل شرایط احراز مدیریت مدارس اظهارداشت: ثبت‌نام مدارسی که نیازمند انتصاب مدیر جدید بوده تا ۲۰ فروردین ادامه داشته و ثبت‌نام داوطلبین پست مدیریت از ۲۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت انجام خواهد گرفت.

وی گفت: مراحل ثبت‌نام و چگونگی ورود به سامانه متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، فرهنگیان را مهمترین سرمایه این نهاد و کشور دانست و افزود: باید مدارس را به گونه‌ای اداره کنیم که از شیوع و توسعه بیماری کرونا جلوگیری شود و تراکم بیمارستانی را به حداقل برسانیم.

فولادوند با اشاره به اینکه خوشبختانه در ایام شیوع بیماری کرونا مدارس و فعالیت‌های آموزش و پرورش شهر تهران در کمال آرامش اداره و ادامه یافت، اظهارداشت: در این ایام با فعالیت همکاران فرهنگی در حوزه آموزش‌های مجازی کار قابل قبولی ارایه شده است و تلاش می‌کنیم مثل سربازان نظام وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

همچنین وی در این جلسه از حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران برای پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان حق التدریس همکاران فرهنگی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، مدارس شهر تهران از چهارم اسفندماه ۹۸ تاکنون به دلیل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، تعطیل هستند.

حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز در ۴ هزار و۲۰۰ مدرسه شهر تهران تحصیل و ۵۶ هزار فرهنگی در این شهر فعالیت می‌کنند.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ۱۷ فروردین ماه، ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده،۳ هزار و ۶۰۳ نفر به علت ابتلا به این بیماری فوت کرده‌ و ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش مجازی سرمایه شهر تهران مدیرکل آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش شهر تهران شیوع بیماری کرونا نیروی انسانی برنامه ریزی دانش آموزان پروژه مهر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟

به گزارش  پارس نیوز ،  دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

 تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

 

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در 1403 زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع : عرشه آنلاین

 

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا