Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چرا گاهی با اینکه روش پخت ما تغییری نکرده است، اما خورشت قیمه تلخ و بدمزه می‌شود؟ چگونه می‌توان این تلخی را از بین برد؟ خورشت قیمه یکی از انواع خورشت‌های محبوب ایرانی است که در بسیاری از ضیافت‌ها تهیه می‌شود و تلخ شدن خورشت قیمه در شب مهمانی، یک از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای صاحبخانه بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس بسیار اهمیت دارد که دلایل تلخ شدن خورشت قیمه را بدانیم و در صورت وقوع آن راهکار‌های موثری برای گرفتن تلخی قیمه به کار بگیریم.

چرا خورشت قیمه تلخ می‌شود؟

اگر به هر دلیل خورشت قیمه شما تلخ شد، می‌بایست یک یا چند راه از راه‌های پیشنهاد شده را امتحان کنید تا تلخی خورشت کنترل شود. این روش‌ها عبارتند از:

اضافه کردن مخلوط زعفران دم کرده و شکر
خیساندن لیمو عمانی

برای گرفتن تلخی لیمو عمانی می‌توانید چند سوراخ کوچک بر روی لیمو‌ها ایجاد کرده و آن را برای چند ساعت در آب ولرم قرار دهید. این کار باعث می‌شود تلخی از لیمو عمانی به داخل آب منتقل شود. به همین دلیل لازم است که آبی که لیمو عمانی در آن خیس خورده، دور ریخته شود.

اضافه کردن قند آب شده
اضافه کردن سیب زمینی

در این روش شما می‌توانید تعدادی سیب زمینی را به تکه‌های درشت تقسیم کنید و در خورشت بریزید و پس از پخته شدن سیب زمینی و کاهش تلخی خورشت، آن‌ها را خارج کنید. روش دیگری که برخی از آشپز‌ها توصیه می‌کنند این است که سیب زمینی آب‌پز شده را له کرده و به خورشت اضافه کنید. در این روش نیازی به خارج کردن سیب زمینی نیست.

 

خورش قیمه مجلسی

معمولا وجود لیمو عمانی در خورشت قیمه باعث تلخ شدن آن می‌شود. با این حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا در برخی مواقع با اینکه از لیمو عمانی استفاده می‌کنیم، خورش ما خوشمزه شده و تلخ نیست؟ چرا این تلخ شدن تنها در برخی موارد اتفاق می‌افتد؟ پاسخ در نحوه استفاده از لیمو عمانی است که به موارد زیر بستگی دارد:

استفاده از لیمو عمانی نامرغوب و کهنه
خارج نکردن هسته‌های لیمو

اگر با رعایت تمامی موارد باز هم خورشت شما تلخ شد. بهتر است قبل از اضافه کردن لیمو عمانی آن را به دو قسمت تقسیم کرده و هسته‌های آن را خارج کنید.

بیش از حد پخته شدن لیمو عمانی

برخی از افراد عادت دارند که لیمو عمانی را در همان ابتدای پختن غذا به خورشت اضافه کنند. این موضوع باعث می‌شود تا تلخی لیمو به طور کامل خارج شود و در خورشت باقی بماند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که زمان پخت لیمو را به سی تا چهل دقیقه کاهش دهید و از بیشتر پخته شدن آن جلوگیری کرده و لیمو را از خورشت خارج کنید.


سخن آخر

در این مطلب دلایل تلخی خورشت و راهکار‌های گرفتن تلخی قیمه را توضیح دادیم. لازم به ذکر است که اگر از روش اضافه کردن سیب‌زمینی استفاده کردید، می‌توانید با مقداری آب نیز خورشت خود را رقیق کنید. به طور کلی رقیق کردن خورشت به کاهش تلخی آن کمک می‌کند.

تلخ شدن، شوری و یا تند شدن غذا اتفاقی است که حتی ممکن است برای آشپز‌های حرفه‌ای هم بیفتد. خوشبختانه روش‌های موثری برای رفع این گونه مشکلات وجود دارد. بهترین روش‌ها برای رفع تندی غذا را نیز می‌توانید در مطلب «رفع تندی غذا؛ چگونه تندی انواع غذا‌ها را بگیریم؟» بخوانید. آیا شما راهکار دیگری برای گرفتن تلخی خورشت قیمه سراغ دارید؟ می‌توانید سوالات و نظرات خود را با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

منبع: ستاره

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشپزی آشپزی ایرانی لیمو عمانی اضافه کردن گرفتن تلخی خورشت قیمه سیب زمینی تلخ شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 

زی‌سان: برخی سایت‌ها هر چند وقت یک بار اخباری را در ارتباط با دریافت وام ازدواج دوم یا گرفتن وام ازدواج برای دومین بار منتشر می‌کنند. اخیرا نیز برخی به اصطلاح رسانه‌ها با درج تیتر‌های انحرافی از شرایط دریافت وام ازدواج دوم سخن گفته‌اند. این در شرایطی است که این خبر از اساس واقعیت ندارد.

به گزارش «زی‌سان»، وام ازدواج را هر فرد می‌تواند تنها یک بار بگیرد. تنها شرایطی که یک فرد می‌تواند وام ازدواج را در ازدواج‌های دوم یا سوم خود بگیرد این سات که قبل‌تر یعنی در ازدواج‌های سابق این وام را دریافت نکرده باشد. 

از آنجایی که برای گرفتن وام ازدواج هر فرد فقط یک بار می‌تواند از تسهیلات وام ازدواج استفاده کند و گرفتن این وام ربطی به آن ندارد که در ازدواج چندم به گرفتن آن اقدام می‌کند. اما در بعضی شرایط یعنی ازدواج اول آنها از سال ۸۷ به قبل باشد میتواند برای گرفتن وام اقدام کند.

بنابراین می‌توان صورت مساله را شفاف دانست و تیتر‌های دریافت وام ازدواج دوم برای دومین نوبت را بیشتر تلاش برای گرفتن کلیک از مخاطبان ارزیابی کرد.

 

tags # وام ازدواج سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی
  • میرزازاد: فصل تلخی را پشت سر می‌گذاریم
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود