Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسته آشپزی زیر قصد داریم شما را با دستور پخت چند نوع پیتزای خوشمزه آشنا کنیم.

  طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

مواد لازم:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر، به علاوه مقداری اضافی برای چرب کردن ظرف

– ۴ حبه سیر، به صورت ورقه‌های نازک

– ۱ قاشق غذاخوری آویشن تازه

– ۱ قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه

– یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی پوست گرفته که آن را از صافی گذرانده و با دست له کرده باشید

– نمک و پودر فلفل سیاه

خمیر پیتزا که طرز تهیه آن را در پایین آورده‌ایم

– یک توپ پنیر موزارلا که آب آن را گرفته‌ایم

– ۲/۱ یک دسته برگ ریحان

طرز تهیه پیتزا

خمیر:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای درست کردن خمیر: در یک کاسه کوچک، مایه خمیر، شکر و آب را مخلوط کرده و هم بزنید تا حل شوند. اجازه بدهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا مایه خمیر عمل بیاید و کف کند.

۲. اگر از مخلوط کن استفاده می‌کنید، نمک و آرد را ترکیب کرده و چند بار دکمه دستگاه را بزنید تا مخلوط شوند. ترکیب خمیر مایه را نیز اضافه کرده و با کمترین سرعت مخلوط کنید تا آرد کاملا مخلوط شود. زمانی که مواد باهم ترکیب شدند، سرعت را به حالت متوسط درآورده و هم بزنید تا خمیر به صورت توپ درآید. این کار باید ۲ دقیقه طول بکشد. به طور منظم دستگاه را خاموش کنید تا خمیر را از اطراف همزن جمع کنید. خمیر را با فشار دادن مقداری از آن میان انگشت شست و دیگر انگشتان، امتحان کنید. اگر سفت است کمی آب اضافه کنید. اگر به‌دست می‌چسبد، هر بار، یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. خمیر را بر سطح صافی که روی آن آرد پاشیده‌اید بگذارید و ورز دهید تا نرم و ارتجاعی شود.

۳ اگر خمیر را با دست درست می‌کنید، مخلوط مایه خمیر را در یک کاسه بزرگ ریخته و نمک و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. سپس آرد بریزید. زمانی که مخلوط دیگر قابل هم زدن با قاشق نبود، با دست آن را ورز دهید و به میزانی آرد اضافه کنید که نرم شود، اما چسبنده نباشد. در هنگام کار، مقداری از خمیر را میان انگشتان خود فشار دهید. اگر سفت است کمی آب اضافه کنید. اگر به‌دست می‌چسبد، هر بار یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و ارتجاعی شود.

۴. خمیر را به صورت دایره درآورده و در ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید بگذارید و سطح آن را کاملا با روغن بپوشانید. ظرف را با پلاستیک یا حوله نم‌دار بپوشانید و بگذارید حدود ۱ ساعت در یک جای گرم بماند و اندازه آن دو برابر شود.

۵. فر را از قبل با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی فر را در فر بگذارید.

سس گوجه فرنگی را درست کنید. ماهی تابه را روی حرارت ملایم بگذارید، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر خرد شده، آویشن و پونه کوهی را اضافه کنید. تا زمانی که عطر مواد بالا بیاید حرارت دهید، سپس گوجه له شده را اضافه کرده و با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. حرارت را پایین آورده و ۷ تا ۸ دقیقه حرارت دهید تا آب آن کم شد. حرارت را خاموش کرده و ظرف را کناری بگذارید.

۶. سینی را از فر خارج کرده، مقداری روغن زیتون روی سطح آن بپاشید. خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و یکی از آن‌ها را برای استفاده‌های بعدی نگه دارید. خمیر پیتزا را در ظرف پهن کنید تا از ظرف بیرون بزند، سپس لبه‌های آن را به داخل جمع کنید تا خمیر در اطراف لبه ترد شود. سس گوجه فرنگی را روی خمیر ریخته و تکه‌های پنیر موزارلا را به صورت مساوی بر تمام قسمت‌های خمیر پخش کنید. برگ‌های ریحان را روی خمیر گذاشته و مقداری روغن زیتون بپاشید. نمک و فلفل بپاشید. سپس آن را ۱۵ تا ۱۸ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی و حباب‌دار شود.

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

پیتزا قارچ و گوشت از آن دسته پیتزا‌هایی هست که ایرانیان آن را باب کرده اند و بسیار مورد طرفدار نیز می‌باشد. شاید پیتزا یکی از بهترین و پر طرفدارترین غذا‌ها در جهان باشد که بهتر است کمی بیش‌تر در مورد آن بدانیم. این غذا توسط اروپاییان و کشور ایتالیا ساخته شد و از دهه‌ی ۴۰ در کشور ما رواج یافت و از آن پس ایرانی‌ها را نیز علاقه‌مند کرد و در پیتزا فروشی‌ها و منوی غذایی رستوران‌ها انواع مختلفی از پیتزا‌ها از جمله پیتزای قارچ، ماهی تن یاساردین، گوجه فرنگی، کالزونه، بادمجان و سیر و … عرضه می‌شود. ایرانی‌ها به مردمانی مشکل پسند و بد غذا معروف می‌باشند، زیرا به سختی با غذا‌های بین الملل ارتباط برقرار می‌کنند و دلیل این گفته نیز این است که وقتی ایرانیان به کشور‌های جهان سفر می‌کنند با خود قوطی کنسرو و بسته‌های غذایی کنسرو شده به همراه می‌برند. البته حق هم دارند که در این مورد سخت‌گیر باشند، چون هیچ غذایی مثل کشور ایران لذیذ نیست و همینطور غربی‌ها در پخت غذا از مواد عجیب و غریب استفاده می‌کنند و معمولا غذا‌های نیم پز مصرف می‌کنند که همین باعث می‌شود مردم ایران با خاطره‌ای تلخ از لحاظ غذایی به کشورمان باز گردند. علاوه بر این شیوه‌ی پخت و طبخ غذا‌های ایرانی خیلی بهتر است که در نهایت غذا‌های خوشمزه و لذیذ آماده می‌شود. پیتزا‌ها باید به آرامی و در مدت زمان بیش تری بپزند تا غذا طعم مطبوعی داشته باشد. به همین دلایل ایرانی‌ها هر غذایی را نمی‌خورند و در این خصوص از دید جهانیان شاید سخت گیر باشند، اما با این وجود استثنا‌هایی هم دیده می‌شود که پیتزا با این که اصالت ایتالیایی دارد روی خوش به ایرانیان نشان داده و گسترش یافته است.
حال که در مورد پیتزا بیش‌تر آشنا شدید بهتر است وسایلی همچون ماهیتابه‌ای گود که برای تهیه‌ی پیتزا لازم است را آماده کنید و برای پخت یک پیتزای عالی با ما همراه باشید.

مواد لازم

قارچ: ۲۰۰ گرم
گوشت ریش ریش شده و پخته: ۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا: ۲۲۵ گرم
جعفری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
خمیر آماده پیتزا: ۶ عدد (سه بسته) یا دو عدد خمیر آماده نانوایی
سس پیتزا یا گوجه فرنگی: به مقدار لازم
آویشن: به مقدار لازم

مراحل پخت

مرحله ۱

خمیر را باز کرده و کف ظرف را چرب کنید.

مرحله ۲

خمیر را روی آن گذاشته و بعد روغن زیتون را روی خمیر بریزید.

مرحله ۳

بعد روی آن کمی سس مخصوص پیتزا می‌مالیم.

مرحله ۴

گوشت ریش ریش شده را به خمیر افزوده و روی خمیر به قطر نیم سانت پهن می‌کنیم.

مرحله ۵

بعد قارچ را ریز کرده روی گوشت‌ها می‌ریزیم.

مرحله ۶

سپس پنیر رنده شده را روی تمام مواد می‌ریزیم

مرحله ۷

باز هم کمی سس ریخته و پنیر را در مرحله‌ی دوم مجدد به آن میافزاییم.

مرحله ۸

ظرف را درون فر به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه در طبقه وسط و حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۹

در پایان و پس از پخت کامل در صورت تمایل مقداری جعفری خرد شده را به صورت تزئین در وسط و کمی هم در اطراف می‌ریزیم.

طرز تهیه پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزا‌های معروف و بسیار پرطرفدار در جهان است که در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیاری دارد. این پیتزا با یک نوع سوسیس مخصوص تهیه می‌شود که پپرونی نام دارد و به همین دلیل با نام پیتزا پپرونی شناخته می‌شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر پیتزا پپرونی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پیتزا پپرونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم پیتزا پپرونی

پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
گوجه فرنگی ۱ عدد
آویشن به اندازه کافی
فلفل دلمه‌ای قرمز ۱ عدد
سوسیس پپرونی ۲۵۰ گرم
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا پپرونی

ابتدا سوسیس پپرونی را روی تخته با چاقو ورقه ورقه برش می‌دهیم و فلفل دلمه‌ای را می‌شوییم و وسط آن را خالی می‌کنیم و روی تخته آشپزخانه برش‌های عمودی می‌دهیم و سپس افقی خرد می‌کنیم تا به صورت مربع‌های ریز در بیایند

و بعد گوجه فرنگی را آبکش می‌کنیم و داخل آن را با دقت خالی می‌کنیم، چون در پیتزا باعث می‌شود خمیر خیس شود، پس فقط قسمت گوشت دار آن را خرد می‌کنیم به صورت مربع‌های کوچک و مواد خرد شده را در بشقابی می‌ریزیم

و فر را روشن می‌کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم تا گرم شود، سپس خمیر پیتزا را در کف قالب می‌گذاریم بطوریکه تمام قسمت‌های خمیر به صورت یکسان حجم داشته باشد و روی آن صاف باشد. روی سطح خمیر سس کچاب می‌ریزیم؛ و با کف قاشق آن را روی خمیر کاملا می‌کشیم تا تمام نقاط خمیر از سس پوشیده شود و بعد نصف پنیر را روی خمیر می‌ریزیم دقیقا پنیر را نیز مانند سس سعی می‌کنیم به همه جای خمیر بریزیم و مواد خرد شده را لایه لایه روی پنیر می‌ریزیم

به این شکل که سوسیس خرد شده را روی پنیر پخش می‌کنیم و سپس فلفل دلمه‌ای را روی سوسیس می‌ریزیم و در آخر گوجه فرنگی‌ها را روی کل سطح مواد می‌ریزیم و به هر میزان که تمایل دارید آویشن روی مواد می‌پاشیم و باقی پنیر پیتزا را روی سطح مواد می‌ریزیم

تا کاملا مواد پیتزا را پوشش دهد. پیتزا را در فر قرار می‌دهیم تا پنیر آب آب شود و به رنگ طلایی در بیاید و پیتزا دارای حجم شود و اصطلاحا پف کند که ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای طی شدن این فرآیند زمان لازم است. پیتزای آماده شده را از فر خارج کنید و با سس کچاب سرو کنید.

طرز تهیه پیتزا کالزونه ایتالیایی پرطرفدار و متفاوت

پیتزا کالزونه یکی از انواع پیتزا‌های خوشمزه ایتالیایی می‌باشد که در این مطلب ما قصد داریم تا شما مخاطبان عزیز را با دستور ساخت پیتزا کالزونه خوشمزه آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید این پیتزای خوش طعم را در منزل تهیه نمایید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و از این غذای خوشمزه لذت ببرید.

پیتزا‌ها در انواع مختلفی تهیه می‌شوند که پیتزا گوشت و قارچ و پیتزا مخلوط و پیتزا مارگاریتا از پرطرفدارترین پیتزا‌ها می‌باشند که شما کدبانو‌های خوش سلیقه ایرانی می‌توانید این غذا‌های خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کرده و در مهمانی‌ها و مجالس خود از مهمان هایتان پذیرایی نمایید. در ادامه با دستور پخت پیتزا کالزونه در خدمت شما می‌باشیم.

مواد لازم

کالباس: ۲۰۰ گرم
قارچ سرخ شده: ۱ پیمانه
پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
شیر: ۱ لیوان
آرد: ۳ پیمانه
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
گوجه فرنگی: ۵ عدد
خمیر مایه: ۱ قاشق چایخوری
آویشن: به میزان لازم
پودر نعناع: به میزان لازم
نمک و فلفل: نصف قاشق چایخوری
روغن: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا کالزونه ایتالیایی

برای درست کردن پیتزا کالزونه یا همان پیراشکی پیتزایی باید ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا به خوبی داغ شود. آرد را درون ظرفی ریخته و وسط آن را حالت یک گودی درست نمایید و خمیر مایه و نمک و شیر را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا به خمیر تبدیل شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا کالزونه روی خمیر بدست آمده را با پارچه‌ای تمیز بپوشانید و حدود دو ساعت آن را در مکانی گرم قرار دهید. پیاز را حلقه نمایید و گوجه‌ها را نیز پوست کنده و حلقه می‌کنیم.

سیر و کالباس را نیز ریز کنید. رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط نمایید و خوب هم بزنید.

کف سینی را چرب کرده و خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید. نصفی از خمیر را درون سینی قرار داده و ترکیب آرد و رب را بر روی خمیر بمالید. گوجه‌های حلقه شده را بر روی خمیر قرار داده و سطح خمیر را با این گوجه‌ها پر نمایید و سپس روی آن نمک و آویشن و فلفل و نعناع را قرار دهید. در مرحله بعدی سیر و کالباس و قارچ و پنیر و پیاز را به مواد اضافه کنید. قسمت باقی مانده از خمیر را بر روی مواد قرار می‌دهیم و اطراف خمیر‌ها را مرتب کرده و با چنگال یا قاشق دور تا دور آن را مرتب کنید.

در مرحله پایانی تهیه پیتزا کالزونه، روی پیتزا را با زرده تخم مرغ و شیر می‌پوشانیم و حدود ۲۰ دقیقه آن را در مکانی گرم قرار دهید سپس آن را به درون فر منتقل کنید.

در این مطلب با طرز درست کردن پیتزا کالزونه بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی آشنا شدید که امیدواریم از این پیتزای خوشمزه و خوش طعم لذت برده باشید. در صورت تمایل برای آشنایی با دستور پخت انواع پیتزا کلیک نمایید.

منابع: بازده، غذالند، پارسی دی، آرگا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی انواع پیتزا پیتزا پپرونی تهیه پیتزا کالزونه طرز تهیه پیتزا ۲ قاشق غذاخوری پیتزا پپرونی روی خمیر روغن زیتون اضافه کنید پنیر پیتزا گوجه فرنگی نمک و فلفل خرد شده قرار دهید مواد لازم بر روی پیتزا ها هم بزنید ی پیتزا روی آن غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)