Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:49:14 GMT

رونمایی از قوی‌ترین گلوله ۹ میلی‌متری جهان در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۳۵۴

رونمایی از قوی‌ترین گلوله ۹ میلی‌متری جهان در روسیه

 

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، انستیتوی مرکزی علمی – تحقیقاتی «روس‌تخ» گلوله‌ای را معرفی کرد که قادر است به جلیقه ضدگلوله دارای دو سطح حفاظتی از فاصله دور نفوذ کند. از گلوله ۹ میلی‌متری می‌توان در تمام سلاح‌های سبک از جمله سلاح «اوداو» (Ydav) استفاده کرد.

آلبرت باکوف، مدیرکل «روس تخ» در این خصوص گفت: دانش فنی گلوله جدید ما با پیکربندی هسته گلوله با لبه برش در بالای آن مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود بدبینی اولیه هنگام طراحی این نوع گلوله، دیرتر در زمان آزمایش آن مشخص شد که چنین پیکربندی هسته گلوله بر دقت آتش تأثیر نمی‌گذارد.

گلوله جدید که آن را گلوله «اوداو» نیز می‌نامند یکی از قوی‌ترین گلوله‌های کالیبر ۹ میلی‌متری در جهان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا کریم همتی اسپوتنیک جلیقه ضدگلوله روسیه کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا کریم همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)