Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@14:49:31 GMT

احتمال برگزاری امتحانات دانش‎آموزان به شکل مجازی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۷۱۸

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، درباره جلسه امروز این شورا اظهار کرد: اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال جدید که نهصد و هفتاد و دومین جلسه این شورا بود، به صورت مجازی با حضور همه اعضا و همچنین وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌هایی که از زمان تعطیلی مدارس در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا شده بود، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نوید ادهم اضافه کرد: اعضای شورا از اقدامات و تلاش همکاران در این مدت صمیمانه تشکر کردند و از اقدامات خوبی که در این مدت توسط مدیران و معلمان انجام شده است و با استفاده تمام ظرفیت‌ها خدمات آموزشی و پرورشی ارائه کردند، تشکر کردند. 

وی افزود: تأکید اصلی شورا برای ادامه کار با توجه به تجارب خود کشور در زمان جنگ و تجارب کشورهای دیگر در این دوره بود و همچنین برای بررسی پایان تحصیلی در خرداد، کم و کیف ادامه آموزش دروس و برگزاری امتحانات، مقرر کرد که جلسه فوق العاده شورای عالی در هفته آینده برگزار شود. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که باید تهدید پیش آمده را به فرصت تبدیل کنیم و در این مدت رزمایش آموزش الکترونیکی برگزار شود و آموزش مدیران و معلمان انجام شود، ضمن اینکه نقاط قوت و ضعف کار مشخص شود تا اگر خدای ناکرده این وضعیت ادامه پیدا کرد بتوانیم در سال آینده برنامه منظمی ارائه دهیم.

وی گفت: اگر سال آینده وضعیت کشور از نظر عدم وجود کرونا، به شرایط عادی برسد، باز هم از ظرفیت فضای مجازی می‌توان استفاده کرد و به عنوان مکمل آموزش نگریست؛ هر چند که آموزش حضوری جایگاه ویژه دارد. 

نوید ادهم افزود: فضای جلسه با برگزاری امتحانات به شکل مجازی موافق بود اما این موارد در جلسه فوق العاده شورای عالی در هفته آینده بررسی و تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان