Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:57:44 GMT

فضای مجازی را باید به سمت آگاه‌سازی جامعه سوق دهیم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۷۲۴

فضای مجازی را باید به سمت آگاه‌سازی جامعه سوق دهیم

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در همین شرایطی که پیش آمده و اکثر مردم در خانه هستند فرصت بیشتری پیش آمده که مردم وقت بیشتری برای مطالعه، ورزش، تفکر در خود، استفاده از فضای مجازی و ... پیدا کرده‌اند لازم است که از این فرصت استفاده کنیم و فضای مجازی را به سمت آگاه‌سازی جامعه سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در جلسه فضای مجازی استان اظهار داشت: در شرایط خاصی که به واسطه شیوع کرونا در کشور پیش آمده و ممکن هم هست ادامه‌دار باشد می‌توانیم این شرایط را به عنوان فرصتی در جهت استفاده موثر از فضای مجازی تلقی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی ظرفیت بسیار بالایی برای آگاهی‌سازی جامعه است باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: دشمن از فضای مجازی به عنوان سلاحی خطرناک علیه ما استفاده می‌کند اما ما باید این فضا را به فرصت تبدیل کنیم و نسبت به آگاه‌سازی و هدایت جامعه از آن بهره بگیریم.

وی بر لزوم آگاه‌سازی مردم در مورد بحث کرونا تاکید کرد و گفت: در بحث کرونا هر کسی وظیفه‌ای بر عهده دارد یکی درمان می‌کند، دیگری پیشگیری می‌کند، عده‌ای معابر را ضدعفونی می‌کنند، عده دیگری ماسک و لباس ایزوله و محلول ضدعفونی تولید می‌کنند اصحاب رسانه هم باید از فضای مجازی در جهت اطلاع‌رسانی درست، انتقال و انتشار مطالب مفید و آگاهی مردم استفاده کنید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: در همین شرایطی که پیش آمده و اکثر مردم در خانه هستند فرصت بیشتری پیش آمده که مردم وقت بیشتری برای مطالعه، ورزش، تفکر در خود، استفاده از فضای مجازی و ... پیدا کرده‌اند لذا لازم است که از این فرصت استفاده کنیم و با کار جمعی و هم‌افزایی در عرصه فضای مجازی نقش ایفا کنیم.

وی گفت: هر چقدر زمان می‌گذرد تنوع استفاده از فضای مجازی و وابستگی به آن بیشتر می‌شود بطوریکه تمام کارهای بانکی، خرید و فروش‌ها و حتی استراحت و تفریح مردم در این فضا انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: وقتی این فضای مجازی در دست انسان‌های شیطان‌صفت و شرور بیفتد طبیعتا سبک زندگی انسان‌ها به سمت زندگی شیطانی سوق داده می‌شود اما اگر این فضا در دست انسان های معتقد و متدین باشد می‌توانند سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند لذا وظیفه همه ما این است وقت بگذاریم، وارد این فضا شویم و به سهم خود در این فضا انجام وظیفه و نقش‌آفرینی کنیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به نقش موثر مطالب اصحاب رسانه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مطلبی که یک رسانه در فضای مجازی منتشر می‌کند نه تنها می‌تواند فضای حقیقی یک استان و حتی یک کشور را تحت تاثیر بگذارد بلکه می‌تواند کل دنیا را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین فرصتی برای همه ما مهیا شده است که بتوانیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: انشاءلله بتوانیم فعال‌تر از گذشته هم در راستای ماموریتی که هر کدام از افراد در مجموعه خود دارند و هم در جهت روشنگری، آگاهی‌بخشی و هدایت جامعه که یک ماموریت عام است، کار کنیم.

انتهای پیام/2330/83

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی رسانه استان کردستان نماینده ولی فقیه فضای مجازی استفاده کنیم فضای مجازی آگاه سازی پیش آمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده در فضای مجازی وایرال شده اما جامعه‌ای که این موسیقی در فضای مجازی به آن توجه کرده‌اند افراد نوجوان تا بزرگسال هستند! اصل ویدیو و شماری از واکنش‌های کودکان به آنها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!