Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:26:06 GMT

کرونا با تمام کشتارش، کشته‌اش کمتر از یمن بوده است!

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۶۱۱

کرونا با تمام کشتارش، کشته‌اش کمتر از یمن بوده است!

این روزها که به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا طرح‌های مختلف فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه در کشورهای مختلف اجرا می‌شود، برخی در شبکه‌های اجتماعی یادی کرده‌اند از قرنطینه ظالمانه غزه و یمن. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها که قرنطینه و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بسیاری را مجبور به خانه‌نشینی کرده است، برخی از فعالان مجازی یادی کرده‌اند از غزه و یمن که بدون در نظر گرفتن کوچک‌ترین حقوق انسانی، سال‌هاست که ارتباط آنها با جهان قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا قزوه، از شاعران کشور، در همین رابطه با انتشار تازه‌ترین سروده خود در صفحه شخصی‌اش، نوشته است:

کرونا غربت یمن بوده است!

کرونا با تمام کشتارش، کشته‌اش کمتر از یمن بوده ست!
یمن، آری یمن، که این همه سال گور گل‌های بی کفن بوده ست

کرونا با تمام خوانخواریش هیچ کاری نداشت با طفلان
آل نحس سعود تا امروز، گرم کشتار طفل و زن بوده است

سال‌ها رفت و هیچ وجدانی از سر اعتراض لب نگشود
کاین همه قحطی، این همه کشتار، کار این سفله، این لجن بوده است!

کرونا آمده است تا با مرگ یک به یک جنگ تن به تن بکنیم
پیش از این نیز هر کجای جهان شاهد جنگ تن به تن بوده است

حال،  روز بخور بخور شده است، بخورید ای جماعت طماع
اندکی از عذاب او بچشد، هر که اهل بزن بزن بوده است

کرونا آمده ست تا که ترامپ! روسری را به پوزه‌اش بندد
نیست مرد این مخنث شیطان، این نه مرد است، این نه زن بوده است!

با همه کوچکی و ویروسیش، کرونا را قبول دارم من!
شاید این ذره همچنان ذره است، شاید این فکر، فکر من بوده است

هر که اهل یقین و آخرت است، بنشیند درون کشتی نوح
مثل اخدودیان هلاک شود هر که از دودمان ظن بوده است

کرونا آمده است تا دنیا لحظه‌ای در خدا وقوف کند
کرونا دست انتقام خداست،  غربت غزه و یمن بوده است!

یمن|بمباران بازاری در استان حجه/ شهادت یک غیرنظامی در الحدیدهیمن| تجاوز جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف استان الجوفیمن|شهادت اعضای یک خانواده یمنی در حمله موشکی عربستان

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات مقاومت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات مقاومت ادبیات مقاومت یمن بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • مد خوب، مد بد!
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت