Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ضیا الشویلی بعد از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از فعالیت نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله نجباء برای مقابله با کرونا در قم خبر داد و اظهار کرد: نجباء با هدف شکست اپیدمی کرونا در قم به یاری کادر درمان و بیماران شتافته است.

وی با اشاره به برخی اقداماتی که با حضور نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله نجباء در قم صورت گرفته است، بیان کرد: توزیع ۲ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار قم و ضد عفونی برخی معابر پرتردد از جمله اقدامات نیروهای مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بخش امور بین الملل جنبش مقاومت اسلامی حزب الله نجباء گفت: تهیه و توزیع هزار قطعه لباس برای کادر درمان نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است که پس از آماده سازی در بیمارستان‌های قم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به مناطقی که در چند روز گذشته توسط نیروهای مقاومت حزب الله نجباء ضد عفونی شده است، گفت: بلوار ساحلی، خیابان چهارمردان (انقلاب)، خیابان ارم و سایر نقاط پرتردد مرکزی قم به همت نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله نجباء ضد عفونی شده است.

الشویلی با تأکید بر اینکه در روایات و آیات قرآن از عسل به عنوان خوراکی بهشتی یاد شده است، افزود: در چند روز گذشته ۴۰۰ کیلو عسل در بیمارستان‌های فرقانی، علی بن ابی طالب (ع) و نقاهتگاه یاوران مهدی (عج) بین بیماران و کادر درمانی توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جنبش مقاومت اسلامی حزب الله نجباء با حضور در جبهه‌های سوریه و عراق برای مقابله با داعش به صورت جهادی مبارزه کردند و اکنون نیز برای مقابله با ویروس کرونا در کنار رزمندگان اسلام در ایران به صورت جهادی وارد میدان شدند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امور بین الملل ایران درمان قرآن قم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مقاومت اسلامی حزب الله نجباء نیروهای مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: موارد ابتلا به بیماری سالک در این استان سالانه بین ۳ تا ۵ هزار نفر بود که الان به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

«رضا فدایی» مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت ابتلا به بیماری سالک در این استان توضیح داد: پیش از تلاش‌هایی که برای کنترل این بیماری انجام شود، ما سالانه تنها در استان اصفهان بین ۳ تا ۵ هزار مورد بیمار سالک داشتیم، در حال حاضر پس از ۱۶ سال کار مستمر، موارد ابتلا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش یافته است؛ این موفقیت حاصل یک تلاش بسیار وسیع و فشرده است.

وی اضافه کرد: البته خود بیماری هم نوسان‌هایی دارد، بعضی سال‌ها کم می‌شود و برخی سال‌ها بالا می‌رود ولی روی هم رفته در حال حاضر محدود شده است. در استان اصفهان شهرستان‌های اردستان، برخوار، نطنز و شاهین شهر و همین طور شهرستان‌های شرقی استان کانون‌های اصلی سالک هستند. بعضی سال‌ها هم کانون‌های جدیدی ایجاد می‌شود که در گذشته نبوده است.

فدایی عنوان کرد: برای این بیماری یک داروی اصلی موسوم به آمپول گلوکانتیم وجود دارد که این دارو را وزارت بهداشت به اندازه نیاز کل استان‌های سالک‌خیز تهیه و به رایگان توزیع می‌کند و ما هم به رایگان به بیماران تزریق می‌کنیم. همچنین دو یا سه نوع پماد وجود دارد که در کنار این آمپول، داروی کمکی محسوب می‌شوند و سیر بهبودی بیماری را تسریع می‌کند. از این رو این داروها را ما به مقدار مورد نیاز داریم و معمولا کمبود نداریم.

وی ادامه داد: از نظر درمانی بسیاری از بیماران پس از گذشت ماه‌ها از ضایعه پوستی مراجعه می‌کنند که در آن موقع زخم بزرگ شده و درمان آن هم سخت‌تر می‌شود. ما همیشه در آموزش‌هایی که بین مردم مناطق سالک‌خیز داریم بیان می‌کنیم که اگر زخمی بر روی سطح بدنتان پیدا شد، فورا برای درمان مراجعه کنند، چون درمان در مراحل اولیه بسیار کارآمدتر و ساده‌تر هست.

رضایت نسبی از داروهای سالک تولید داخل

فدایی با اشاره به داروی سالک تولیدی شرکت‌های دانش بنیان داخلی گفت: آن دسته از داروهایی که سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت تایید می‌کنند، مجاز به استفاده از آن‌ها هستیم. به طور مثال داروی سیناآمفولیش پمادی است که یک شرکت دانش بنیان تولید کرده است و پس از تایید وزارت بهداشت ما هم مجاز به استفاده از آن شدیم. به طور کلی یک رضایت نسبی در کنار داروهای اصلی از این داروهای محصول شرکت‌های دانش بنیان حاصل شده است، لذا از این نظر قدم‌های مثبتی برداشته اند.

وی درباره درمان جای زخم (اسکار) سالک گفت: متخصصان پوست و جراحان پلاستیک، روش‌هایی برای ترمیم نسبی جای زخم‌ها دارند که درمان از طریق سلول‌های بنیادی یکی از آن‌ها است. اما این روش‌ها نسبی و بسیار پر هزینه هستند. به همین دلیل ما تمام تلاشمان در زمینه مقابله با خود بیماری و مراجعه به موقع بیماران است.

فدایی همچنین به تغییرات روند ابتلا به بیماری سالک اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعات منتشر شده از وزارت بهداشت روی هم رفته در کشور ما روند ابتلا به این بیماری رو به کاهش است. ظاهرا از بالای ۲۰ هزار مورد ابتلا در سال در حال حاضر به کمتر از ۱۰ هزار مورد رسیده ایم. در استان اصفهان نیز موارد ابتلا بین ۳ تا ۵ هزار نفر بود که الان به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: حتی در سالی که آمار ابتلا کاهش پیدا می‌کند، نباید از این بیماری غافل شد، چرا که این بیماری خودش هم افت وخیز دارد، جدا از کاری که سیستم برای مهار آن انجام می‌دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902092

دیگر خبرها

  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند