Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گاردین، در این بیانیه تاکید شده که رفع تحریم‌ها در بحبوحه بحران کرونا، به صورت بالقوه می‌تواند جان هزاران تن از ایرانیان را نجات داده و به کاهش شیوع سریع ویروس در مرزهای کشور و سرایت آن به سایر کشورهای همسایه کمک کند.

نویسندگان این بیانیه تاکید کرده اند که نجات جان افراد خارج از مرز کشورهای آمریکا برای امنیت تمام جهان حائز اهمیت است و در این زمینه باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه از سوی شخصیت هایی چون «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا، «مدلین آلبرایت» و «چاک هیگل» وزرای دفاع اسبق آمریکا، مدیر کل اسبق سازمان بهداشت جهانی، دبیر کل اسبق ناتو و برخی دیپلمات‌های برجسته بین‌المللی امضاء شده است.

بیانیه یادشده در ادامه تصریح کرده است که سیاست فشار حداکثری آمریکا عملکرد دستگاه بهداشتی ایران را در حالی تحت تاثیر قرار داده که این کشور وارد دومین ماه دوم شیوع ویروس کرونا می‌شود.

نویسندگان این بیانیه یادآور شدند که به رغم معافیت‌های ادعایی بشردوستانه آمریکا و قوانین بین الملل، «اما تحریم‌ها کار واردات دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای مورد نیاز برای تولید اقلام پزشکی» را کند، گران و پیچیده کرده است.

در این بیانیه همچنین از آمریکا خواسته شده تا از حق وتوی خود برای مخالفت با درخواست تسهیلات ۵ میلیارد دلاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از صندوق بین المللی پول استفاده نکرده و در عین حال از سازوکار مالی اروپا و ایران که هفته گذشته اولین عملیات مالی خود را تجربه کرد حمایت کند.

نویسندگان نامه یاد شده نسبت به پیامدهای طولانی‌ مدت از بین رفتن اعتبار اروپا و آمریکا در چشم مردم ایران هشدار داده  و تصریح کردند: این مساله در آینده هزینه سیاسی برای تعامل مسوولین ایران با آمریکا یا اروپا را به شدت افزایش خواهد داد.

تاکنون شماری از نهادها، شخصیت‌ها و پویش‌های مردمی در سراسر جهان خواستار رفع تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در بحبوحه بحران کرونا شده‌اند.

شهردار تهران شنبه گذشته در یادداشتی برای گاردین، از تحریم‌های آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشورها با این ویروس به شدت انتقاد و تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را دچار اختلال کرده است.

«پیروز حناچی» در این یادداشت که روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد: اگر رهبران جهانی نتوانند از فرصت برای پذیرش تغییر استفاده کنند، همه ما همچنان در برابر بیماری های واگیردار، فاجعه زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدیدهای مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۶۰۵۰۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷۳۹ نفر رسید.

برچسب‌ها فدریکا موگرینی تحریم ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدریکا موگرینی تحریم ایالات متحده آمریکا فدریکا موگرینی تحریم ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس بر اساس این گزارش، ۱۹۷ موسسه ایرانی در میان برترین ها در رتبه بندی موسسه های "سکیمگو" قرار دارند که دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم را در میان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و رتبه ششم را در میان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت و وزارت علوم کسب کرده است.

آزمایشگاه سکیمگو در ویرایش سال ۲۰۲۴ میلادی نام ۱۹۷ مؤسسه ایرانی از بخشهای دولتی، بهداشت، آموزش عالی و خصوصی را در میان مؤسسه های برتر جهان آورده است. نخستین هدف آزمایشگاه «سکیمگو» از انتشار سیاهه دانشگاه های برتر نه رتبه بندی مؤسسه ها بلکه ارائه یک ابزار فراگیر علم سنجی برای سیاست گذاران مؤسسه ها و مدیران پژوهشی است. ا

ز این رو آنها میتوانند برون دادهای پژوهشی خود را تحلیل و ارزیابی کنند و راه هایی برای بهبود بیابند رتبه بندی سکیمگو» از فراگیرترین نظام های رتبه بندی جهانی مؤسسه های آموزشی پژوهشی و بهداشتی دولتی و خصوصی در جهان به شمار می رود.

پژوهش، نوآوری، و تأثیر اجتماعی سه بعدی هستند که ۲۰ سنجه کلیدی ارزیابی مؤسسه ها را در این نظام پوشش میدهند. در جدول یک رتبه فراگیر مؤسسه های ایرانی در جهان و رتبه جهانی آنها در ابعاد پژوهش نوآوری و تأثیر اجتماعی در این نظام آمده است.

کد خبر 6098331

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • کورواسود میلان اعتصاب کرد: نه پرچم و بنر می‌آوریم، نه تشویقتان می‌کنیم!