Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:39:50 GMT

بسته نیروی انتظامی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۵۲۱

بسته نیروی انتظامی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : شناسایی این افراد به دنبال رصد دقیق فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا انجام گرفته است.

او گفت : از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان کرمانشاه، کارشناسان پلیس فتا به صورت دقیق و شبانه روزی اخبار منتشر شده در خصوص این بیماری که در فضای مجازی تولید و بازنشر می‌شد را زیرنظر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جاویدان گفت : در همین راستا و با توجه به اهمیت مطالب منتشره در فضای مجازی که مخاطبان بسیاری نیز دارد ۱۸ نفر از افراد شایعه پرداز که اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب که عموما امنیت روانی جامعه را دچار چالش می‌کرد شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا تذکرات لازم را دریافت کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پلیس کاملا بر اتفاقات فضای مجازی اشراف دارد، گفت: این افراد در صورت تکرار کار خود به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

او گفت: پلیس به هیچ کس اجازه نمی‌دهد با نشر اکاذیب در دل مردم ترس ایجاد کرده و امنیت روانی شهر و جامعه را مختل کند.

 جاویدان افزود: اقدام دیگر پلیس در موضوع کرونا، برخورد قاطعانه با محتکران و گرانفروشان بود و طی ۵۰ روز اخیر بسیاری از این افراد شناسایی و دستگیر شده و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس پلیس استان کرمانشاه گفت: پلیس قبلا به این افراد هشدار‌های لازم را داده بود و با تعامل خوبی که میان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد افراد محتکر و گرانفروش با سخت‌ترین مجازت‌ها روبه رو خواهند بود چرا که با جان مردم بازی کرده و اجازه دسترسی شهروندان به مواد موردنیاز را نداده اند.

او گفت: پلیس تا آخرین لحظه حضور بیماری کرونا در کنار مردم خواهد بود و تحت هیچ شرایطی به عده‌ای فرصت طلب و سودجو اجازه عرض اندام و فعالیت نمی‌دهد.

 جاویدان در عین حال با قدردانی از همکاری مردم با پلیس، از آن‌ها خواست تا افراد محتکر، گرانفروش و شایعه سازان فضای مجازی را به ماموران انتظامی معرفی و مطمئن باشند چنین افرادی به سزای عمل خود خواهند رسید.

دستگیری یک هزار و ۹۶۰ مجرم در حوزه‌های مختلف توسط کاراگاهان پلیس

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۶۰ مجرم در حوزه‌های مختلف توسط کاراگاهان پلیس آگاهی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

جمال سلمانی افزود: مقابله با انواع جرائم بخصوص جرائم خشن و همچنین پدیده قاچاق از جمله ماموریت‌هایی است که پلیس آگاهی در سال جدید لازم است آن‌ها را با جدیت دنبال کند.

او گفت: امروز کاراگاهان پلیس آگاهی وظیفه خطیری در راستای مقابله با ناهنجاری‌ها و مجرمانی دارند که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند.

 سلمانی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود، افزود: با این حال همین حداقل جرائم خشن نیز باید برچیده شود از این رو پلیس آگاهی باید در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشد.

این مقام انتظامی گفت: پلیس آگاهی در سال‌های اخیر به خوبی در موضوعات مختلف مقابله با جرائم ورود پیدا کرده و اجازه هرگونه عرض اندام از متجاوزان به حریم امن جامعه را گرفته است که از جمله این اقدامات می‌توان به دستگیری یک هزار و ۹۶۰ نفر از مجرمان اشاره کرد.

او خواستار در اولویت قرار گرفتن مقابله با پدیده قاچاق توسط پلیس آگاهی شد و گفت: قاچاق ضربه‌های مهلک و جبران ناپذیری به پیکره اقتصادی جامعه و استان کرمانشاه وارد می‌کند.

 سلمانی افزود: سال گذشته پلیس آگاهی با تشکیل بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده قدم‌های خوبی در راستای مقابله با این معضل اقتصادی برداشت که لازم است در سال جاری تقویت شود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید فیلم انتشار تصاویر فضای مجازی استان کرمانشاه پلیس آگاهی فضای مجازی او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه از ۷۴ سارق به‌عنف و قاپ‌زنی حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شدند و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضائی، عملیات متعددی را به اجرا گذشتند و در مجموع ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده افزود: این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند و با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: علاوه بر سارقان دستگیر شده، چند کلاهبردار و اخاذ هم دستگیر شده‌اند، همچنین مالخران اموال مسروقه نیز شناسایی، برخی از آنان دستگیر شدند و برخی دیگر نیز به زودی دستگیر خواهند شد.

سردار ولیپور گودرزی با بیان اینکه عمده افراد دستگیر شده، سابقه‌دار و جزو سارقان حرفه‌ای هستند، گفت: هماهنگی خوبی با دستگاه قضائی داریم و این افراد روانه زندان خواهند شد؛ بعد از آن هم با پابندهای الکترونیک کنترل خواهند شد.

وی در خصوص آمار سرقت مسلحانه ادامه داد: سرقت مسلحانه کاهش یافته است، اما در مواردی همچنان سلاح در دسترس مجرمان هست و ما در حال برخورد با این افراد هستیم، همچنین قانون تشدید مجازات در حال پیگیری است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد امنیت کنکور سراسری گفت: در زمینه کنکور کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی درباره اینکه آیا انتشار ویدئوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرایم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته، اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است؛ آمارها نشان می‌دهد که در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدئو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند، در این پرونده همانطور که اخبارش منتشر شد، کاراگاهان پلیس آگاهی در کمترین زمان ممکن مجرمان را شناسایی کردند.

وی درباره روند وقوع جرایم از سال ۱۴۰۱ به بعد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ به دلیل اتفاقاتی که رخ داد شاهد افزایش ۲۰ درصدی جرایم بودیم و در ماه‌های پایانی سال موفق به توقف رشد این روند شدیم و در سال ۱۴۰۲ نیز با اقدامات انجام شده، وقوع جرایم ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

کد خبر 747497

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند