Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ویروس کرونا در آمریکا به یک بحران جدی مبدل شده و زندان‌های این کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. تاریخ انتشار: 22:00 - 18 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۳۶۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ویروس کرونا که در آمریکا به شدت در حال جولان بوده و این کشور را با چالشی جدی رو به رو کرده، بخش‌های بسیاری از جامعه آمریکا را تحت الشعاع خود قرار داده و روز به روز نگرانی‌ها برای شیوع و گسترش هر چه بیشتر این ویروس افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از بخش‌هایی که در جامعه آمریکا نیز به شدت تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته زندان‌های این کشور است که جمعیت بالای زندان‌ها و دسترسی نداشتن به تجهیزات بهداشتی به این بحران دامن زده است.

به تازگی دادستان کل آمریکا به دفتر زندان‌های این کشور نامه‌ای نوشته و دستور داد تا گروهی از زندانیان فردال که واجد شرایط هستند را آزاد کنند چرا که در برخی از زندان‌های آمریکا، کرونا به شدت در حال شیوع بوده و روز به روز آمار مبتلایان افزایش می‌یابد.

بر اساس این حکم، آزادی زندانیان در ایالت های لوئیزیانا، کنتیکت و ایالت اوهایو در اولویت قرار دارند.   در این ایالت ها، ۹۱ زندانی و ۵۰ نفر از کارمندان زندان به ویروس کرونا مبتلا شده و جواب آزمایش کرونا آنان مثبت اعلام شده است.

تاکنون ۵ زندانی در یکی از زندان‌های فدرال و ۲ زندانی در اوهایو به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.     بیشتر بخوانید:  مدارس چند کشور جهان به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند؟
به گفته دادستان آمریکا، زندان‌های فدرال شمار قابل توجهی از موارد ابتلا به ویروس « کرونا » را تجربه کرده اند و زندانیان آسیب پذیر باید از هر چه سریع از محیط زندان خارج شوند.

به گزارش نیویورک تایمز، مقام‌های زندان فدرال در این هفته اعلام کرده اند که تمامی ۱۲۲ زندان در آمریکا باید به مدت ۲ هفته قرنطینه شوند تا بتوان سرعت شیوع این ویروس را کاهش داد.

با وجود هشدار‌ها در خصوص بحران کرونا در زندان‌های فدرال، مقام‌های زندان تست کرونا را برای زندانیانی که علائم ابتلا به این ویروس را از خود نشان می‌دهند، انجام نمی دهند.

زندانیان همچنین به وکلای خود گفته اند سلول‌های زندان پُر از افرادی است که علائمی مانند سرفه کردن و تب را از خود نشان می‌دهند.

همچنین شایان ذکر است که برخی از زندانیان در زندان‌های ایالت آلاباما از مقام‌های فدرال به دلیل شیوع ویروس کرونا درخواست کمک کرده و از آماده نبودن زندان‌ها برای مقابله با این ویروس خبر دادند.

یکی از زندانیان در فیلمی که برای شبکه «ای بی سی» ارسال کرده وضعیت زندانی که در آن قرار دارد را مانند یک گور دسته جمعی توصیف کرده است.

این فیلم که به تازگی پخش شده است نشان می‌دهد که زندانیان می‌گویند  کمبود اقلام بهداشتی مانند ژل ضد عفونی کننده و شلوغ بودن زندان‌ها مانع از رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌شود.

ویروس کرونا تا کنون بیش از ۹ هزار قربانی در آمریکا بر جای گذاشته و بیش از ۳۳۶ هزار نفر  در سراسر آمریکا به این ویروس مبتلا شدند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بختیاری در بازدید از بازداشتگاه خدابنده که با حضور مدیر کل زندان‌های استان انجام شد، گفت: اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره از سوی ریاست قوه قضاییه در چگونگی اعطای امتیاز به زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: زندانیان مشمول پس از اعطای امتیازات تحت نظر و کنترل هستند و استمرار امتیازات به چگونگی رفتار آنان در جامعه بستگی دارد.

این مسئول ادامه داد: حضور زندانیان در کنار خانواده خود در قالب اعطای امتیازاتی همچون اشتغال به کار، پابند الکترونیکی و مرخصی در تحکیم بنیاد خانواده بسیار موثر است.

وی گفت: تخطی از ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و تکرار اشتباهات بعد از اعطای امتیازات محدودیت‌های بسیار جدی را برای متخلفان به دنبال خواهد داشت.

شهرستان خدابنده با مرکزیت قیدار پنج بخش، ۱۱ دهستان و هفت شهر دارد.

دیگر خبرها

  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل